Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

NAS/stream device naar mijn TV?

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-11 12:35
Ik zoek een?
Apparaat wat via het netwerk te benaderen is, wat super veilig is. Maar ook me tv kan benaderen zodat ik kan streamen binnen me netwerk maar ook als storage dient NAS? waarschijnlijk echter kunnen nassen niet met tv's opschieten of wel

Wat is je budget?
ben student dus maximaal €100,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
storage/en streamen naar me scherm: SAMSUNG UE32F6400 SMART-TV

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik gebruik nu mijn eigen desktop pc, met een hdmi aansluiting naar mijn scherm, maar is te onpraktisch

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

• theduke1989
het moet 1 vaste plek, dus zodta ik wanneer ik NZB binnen haal het naar die locatie gaat./
Maar vanuit daar ik via de pc maar ook vooral pc/ps4/en vooral tv kan benaderen met de content..

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

En dat kan niet met die Intenso Memory 2 ? Verder zal je geen NAS vinden (incl. schijf) voor maar 100,-.

• theduke1989
Ik zal even kijken, probleem is vaak dat NASjes geen tv kunnen benaderen.
Dat heb ik dus van te voren zitten lezen op forums...

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
theduke1989 schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:09:
Ik zal even kijken, probleem is vaak dat NASjes geen tv kunnen benaderen.
Dat heb ik dus van te voren zitten lezen op forums...
Maar andersom kan het wel als je tv DLNA mogelijkheid heeft. Dan kan je tv dus de bestanden op je NAS bekijken en afspelen.

• theduke1989
Ik heb even specificaties op internet zitten bekijken.
En als het ''goed'' is ondersteunt het DLNA zelf zie ik het niet in me instellingen staan of waar dan ook op de tv. Maar dan zou een NAS voldoende moeten zijn?

Maar kan je dit alsnog in de NAS instellen dat je bijvoorbeeld alleen mappen video's en bepaalde mappen foto's kunt bekijken. Maar de DATA en alle andere belangrijke bestanden echt gescheiden zijn van me tv???

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Eerst even off-topic:
Lees je posts nog eens door voordat je deze plaatst. Ze zijn wat lastig leesbaar; mede veroorzaak door het veelvuldige gebruik van "me" waar "mijn" hoort te staan.

Meest voor de hand liggende oplossing lijkt mij ook een NAS. Een budget van maximaal € 100 is misschien wel wat aan de krappe kant dus misschien is het handig om iets van Marktplaats te halen. Als je voor een merkt gaat als Synology op Qnap zit je altijd goed.

Met DLNA deel je doorgaans de music, video en photo map. Je kan zelf aangeven voor welke mappen je dit wel of niet wilt doen.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
Optie: Western Digital MyCloud goedkoopste is een 2TB voor ongeveer €129,-

Die heeft een twonkyserver waarmee je DLNA kunt doen.

Veel nassen kunnen wel DLNA maar de MyCloud's werken makkelijk en volgens mij
ook gunstig kwa prijs en doet wat jij wilt.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
100 euro lijkt mij nogal weinig om dit te realiseren. Waarom koop je niet gewoon een mediaspeler (bijvoorbeeld een chromecast of een androidbox). Je kan dan je pc als opslag gebruiken en doorsparen voor een NAS.

Met diensten zoals popcorntime/netflix heb je ook niet perse een NAS nodig tenslotte.

• theduke1989
is deze wat? http://www.ibood.com/extr...t-2-bay-myishare-nas.html

dan hier ergens voor €50,- extra nog een HDD vinden ?
Deze support ook DLAN...

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Die zal het waarschijnlijk wel doen jah. Hoe hij verder werkt en of het allemaal een beetje lekker loopt dat weet ik niet.

Dat van die HDD is dat een vraag aan ons? Het lijkt mij wel makkelijk ja om een HDD in je NAS te stoppen ;)

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Pagina: 1