Gaming PC (€1000)

Pagina: 1
Acties:

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09-2025
Beste tweakers,

Ik mocht van mijn stage bedrijf kiezen uit een laptop of een zelf bouw pc dus heb ik natuurlijk voor het laatste gekozen. Mij werd verteld dat mijn budget 1000 euro is zonder verzendkosten en dergelijke op Azerty.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gaming (1080p later overstappen naar 1440p of misschien zelfs 4k)
- Webbrowsing
- Multimedia

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum is toch echt €1020. Alles wordt betaald voor mij door een bedrijf dus je hoeft niet goedkoop te gaan doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een aantal schijven die ik in een raid configuratie kan zetten en ik heb ook nog een dvd brander. Scherm en toetsenbord zijn ook al geregeld. Ik heb ook al een SSD.

Ik heb ook nog Windows 7/8/8.1 Pro license keys van dreamspark.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 1 Videokaart
- 1 Moederbord
- 1 Wifi kaart (Als de moederbord niet een ingebouwde heeft)
- 1 Processor
- 1 Voeding
- 1 After market processor koeler
- 1 Behuizing
- 2 4GB ram modules

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Intel en Nvidia

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet echt veel uit, maar dat betekent niet dat je meteen grootste behuizing moet uitkiezen want ik moet het wel 3 verdiepingen omhoog sjouwen.

Ga je overklokken?
Ja, zowel CPU als GPU maar niet meteen. Voordat ik ga overklokken ga ik betere koelers en wat niet kopen.

Ik heb aangegeven dat mijn budget €1000 euro is maar het moet wel €1000 op Azerty (Ik ga het zelf inelkaar zetten en verzendkosten hoef je niet erbij te rekenen) zijn.

Dit is wat ik heb en ik zal uitleggen waarom ik voor elk onderdeel heb gekozen.

Link voor Azerty met alle onderdelen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 217,95€ 217,95
1Asus Z97-PRO (Wi-Fi ac)€ 180,50€ 180,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 348,70€ 348,70
1Antec GX700€ 51,95€ 51,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 966,95

Processor:
Ik heb voor een 4690K gekozen omdat het een unlocked multiplier heeft en heb gehoord dat het minder warm word.

CPU koeler:
De scythe mugen 4 PCGH leek me wel een goeie koeler met 2 fans (800rpm) maar ik ben bang dat het mijn airflow gaat verpesten. Want de huidige behuizing heeft 2 140mm fans boven en 1 120mm(?) fan achter dus ik weet niet zeker of het wel goed is.

Videokaart:
Ik heb de gtx 970 gekozen omdat het gewoon de beste is voor zijn prijs en je het ook goed kan overclocken met een goeie koeler.

Moederbord:
Ik heb de Asus z97-pro gekozen omdat het met wifi komt. Ik had eerst de z97-a met een intel ac wifi kaart maar voor 3 euro meer kon ik deze moederbord met een broadcom wifi go. Ik wil liever een broadcom omdat ik hacky toshy wil uitproberen.

RAM:
De crucial ballistix sport werd me aangeraden.

Voeding:
De seasonic m12ll evo 620 werd me ook aangeraden. Het is een class 2a/b voeding dus het zou in principe goed moeten zijn maar ik ben er toch niet zo zeker van. Ik ga misschien later een 2e gtx 970 toevoegen maar ik kan later ook gewoon een nieuwe voeding kopen.

Behuizing:
Ik heb de Antec GX700 gekozen omdat:
1. Alles erin zou moeten passen als de lengtes van alle onderdelen correct op internet sta geschreven.
2. Goeie airflow heeft.

Enige probleem met mijn configuratie is dat hoe meer ik naar de behuizing kijk hoe lelijker het lijkt. Ik hoef geen gekke LED's en weet ik veel wat maar ik wil wel dat als ik ernaar kijk dat ik meteen weet dat het een beest is. Dus als jullie iets moois kunnen vinden zou ik het tof vinden.

Ik vind alles behalve het uiterlijk van de behuizing goed en als jij vind dat iets (Videokaart) beter is dan wil ik wel weten waarom jij het beter vind. Het hoeft ook niet super stil te zijn want ik gebruik altijd headphones dus beetje geluid maakt niet veel uit.

Alvast bedankt tweakers!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Leuk lijstje, maar, enkele dingetjes:
Overklokken is voor gaming zelden nuttig.
Mobo is afgrijselijk duur. Een goed overclock mobo is 60 euro goedkoper [Gigabyte Gaming 5] een goed normaal mobo is weer eens 30-40 euro goedkoper dan dat mobo.
Videokaart is leuk voor fullHD, op 1440p begint de R9 290[x] al stevig in te lopen en op 4k is Nvidia imo niet intressant.
Kast ken ik niet, van Antec heb ik al jaren geen hoge pet meer, totaal voorbijgestreefd door Corsair, Bitfenix en Fractal Design op ieder vlak. Zelf zou ik een Define R4 nemen, gezien dat volgens mij, en velen met mij, de beste kast onder de 100 euro is: zeer stil, erg ruim, erg degelijk, lekker koel, fancontrollert en heel veel ruimte voor kabels.
Als je de Define R4 neemt, kun je de zeer goede Thermalright True Spirit 140 Power daar ingooien, beste koeler onder de 50 euro.
Geheugen is prima
Voeding ook, zelf zou ik met dit budget een Coolermaster V550 of V650 halen.

Met de besparingen zou ik een extra SSD ofzoiets nemen.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Eens met Vas.

Is er een reden dat je voor een bord met wifi kiest? Een pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 is al een prima overklokbord, wifi dongle erbij à 15 euro en klaar. Waarom ga je trouwens overklokken? Meer fps of voor de hobby? Kost je namelijk wel een slordige 100 euro extra.

Overigens zou ik wifi voor gamen nooit aanraden... Het is leuk voor een mobiel of tablet maar dat is het mijns inziens wel.

Verder is je 620W vrij stevig. Daar kan je zonder overklok drie 970's aanhangen. 500ish is meer dan zat, zelfs met overklok.

En de case, tja, als je hem zelf nu al lelijk vindt?

En als laatste, waarom alles bij Azerty als je toch zelf gaat bouwen?

Verwijderd

OMG wat een lelijke case.

• Inenting
Ik heb voor wifi gekozen omdat ik geen kabel kan trekken van mijn modem naar pc en een powerline vind ik niks. Ik heb ook z97-pro gekozen omdat het een broadcom wifi chip heeft. Ik wil liefst een netwerk kaart met 802.11ac maar dan is de goedkoopste meteen 45 euro en met een moederbord van 130 is het al 175 dus een 10tje extra kan geen kwaad. En ik heb gekozen voor azert omdat ik een lijst moet geven met alle componenten en omdat mijn baas lui is wil hij het bestellen door alleen wat te klikken. En ik ga overklokken als hobby. En de R4 had toen ik er laatst naar keek geen usb 3 maar nu oppeens wel maar het is ook 40 euro duurder geworden dus ik zal er naar kijken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De R4 heeft altijd deze prijs gehad, en altijd USB3 gehad.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Trouwens,
Inenting schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:16:
Ik wil liever een broadcom omdat ik hacky toshy wil uitproberen.
Als in Hackintosh (of is dit een rare autocorrect)? Dat verandert de zaak namelijk enorm, omdat je dan moet gaan opletten of je mobo etc dat wel leuk gaan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 15-11-2014 19:56 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-03 12:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik zal deze GPU nemen, omdat het goedkoper is en betere reviews heeft dan de MSI GTX970
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Review QNAP TS-230 NAS

• Inenting
Als in Hackintosh (of is dit een rare autocorrect)? Dat verandert de zaak namelijk enorm, omdat je dan moet gaan opletten of je mobo etc dat wel leuk gaan vinden.
Ik wil alleen gaan testen dus niet uitbundig gaan gebruiken. Ik heb op internet gevonden dat iemand met een z97-pro het aan de praat heeft gekregen. En ik wist niet of of ik hier over hackintosh mocht praten dus had ik het raar opgeschreven.

[ Voor 12% gewijzigd door Inenting op 15-11-2014 19:59 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-03 12:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Inenting schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:47:
Ik heb voor wifi gekozen omdat ik geen kabel kan trekken van mijn modem naar pc en een powerline vind ik niks.
Ik deze video zie je verschil tussen kabel, powerline en wifikaart http://youtu.be/Sue1Zvmh8JA

Ps. Ben op mobiel en kan de link moeilijk in de tekst plaatsen

Review QNAP TS-230 NAS

• Inenting
Ik heb de video bekeken en heb zelf ook getest en je hebt gelijk. Wanneer mijn hele familie verbonden is met wifi heb ik veel meer lag spikes. Maar volgensmij is de circuit in mijn kamer niet het zelfde circuit als bij mijn modem (dus waar powerline ingaat) maakt dit wat uit? Ik woon hier sinds 2004 dus ik weet niet of het wel goeie kabels heeft. Weet iemand hier meer van?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Inenting schreef op zondag 16 november 2014 @ 02:10:
Ik heb de video bekeken en heb zelf ook getest en je hebt gelijk. Wanneer mijn hele familie verbonden is met wifi heb ik veel meer lag spikes. Maar volgensmij is de circuit in mijn kamer niet het zelfde circuit als bij mijn modem (dus waar powerline ingaat) maakt dit wat uit? Ik woon hier sinds 2004 dus ik weet niet of het wel goeie kabels heeft. Weet iemand hier meer van?
als je niet zeker weet of het werkt. zou ik gewoon 1 bij bol.com betellen.kan je hem geheel gratis 30 dagen testen. je heb geen verzend kosten geen retour kosten mocht het niet goed werken. je moet alleen op je geld wachten tot hun het hebben terug gestort. maar dan heb je de meest veilige manier van test.

• Inenting
loki504 schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:09:
[...]

als je niet zeker weet of het werkt. zou ik gewoon 1 bij bol.com betellen.kan je hem geheel gratis 30 dagen testen. je heb geen verzend kosten geen retour kosten mocht het niet goed werken. je moet alleen op je geld wachten tot hun het hebben terug gestort. maar dan heb je de meest veilige manier van test.
Bedankt voor de tip maar voordat ik het koop wil ik nog 1 ding uitproberen en dat is een foto van mijn (ik heb echt geen idee hoe het heet) en als iemand kan zien of het wel geschikt is voor een powerline want ik heb op internet gelezen dat powerlines over circuits springen maar ik weet niet of dat bij mij ook het geval is.

Hier is een foto van mijn stopkast of iets dergelijks (geen idee hoe het echt heet):

http://i59.tinypic.com/2w2o583.jpg

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Vrij modern, met vrij weinig groepen. Als het stroom netwerk in huis even modern is zou het geen probleem moeten zijn.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05-2025
heb je ook een mini itx build overwogen? Node 304 of bitfinix ?
Gaat vervelen om een lompe kast mee te sleuren.

• Inenting
Dankjewel mk1998nl, ik ga het dan maar proberen en als het niet lukt zeg ik het wel.

En ik wil liever geen mini itx omdat ik later makkelijk wil upgrade en ik hoef het toch alleen maar 1 keer te sjouwen en dan verplaats ik het nooit meer.

• Inenting
Ik heb de powerline besteld en hij is er ongeveer dinsdag, ik heb nu een nieuwe behuizing uitgezocht dat wel goed leek met 2 fans er al in. Videokaart heeft nog 45mm ruimte dus dat past er ruim in maar cpu koeler heeft nog maar 6mm ruimte tot het de deksel raakt volgens de specs op internet. Maakt dat wat uit?

Het gaat om de volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master K282€ 56,04€ 56,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 56,04

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

6mm is 6mm, dus het moet en zal passen. Daarnaast is er 95% van de tijd wel een bepaalde marge over gelaten.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Inenting
MK1998NL schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:36:
6mm is 6mm, dus het moet en zal passen. Daarnaast is er 95% van de tijd wel een bepaalde marge over gelaten.
Oke, heel erg bedankt!
Pagina: 1