• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds enkele weken doet onze samsung lcd tv raar (3 jaar oud).

Probleem: na enkele seconden (10 tot 15) wordt het scherm helemaal zwart, maar blijft het geluid wel doorgaan (dus ik ga ervanuit dat er nog wel visuele en audio input komt). Als ik tv uit zet en opnieuw aan is het beeld er weer. Echter na 10 - 15 doet het fenomeen zich weer voor.

Wat heb ik al geprobeerd:
- laatste firmware
- tv opnieuw installeren (resetten en alles)
- nieuwe kabels (zowel electra als hdmi)
- andere tv aangesloten met de nieuwe kabels (probleem doet zich niet voor met andere tv).
- contact opgenomen met de provider en die stellen dat het aan de tv ligt.... gezien de andere tv het wel normaal blijft doen.

iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen is? we krijgen namelijk wel noemaal beeld de eerste 10-15 seconden

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan je een (meer) volledige schets van je setup geven? Gebruik je een losse decoder bijv.?

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Ik zit bij onsbrabantnet en daartussen zit een amino kastje, zelf zonder dit kastje en puur analoog beeld valt het beeld weg.

Iemand enig idee?

• HollowGamer
  • Niet online
Squishie schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:59:
Ik zit bij onsbrabantnet en daartussen zit een amino kastje, zelf zonder dit kastje en puur analoog beeld valt het beeld weg.

Iemand enig idee?
Maar gaat die op standby? Of valt het beeld gewoon uit?
Als het laatste het geval is: denk aan een of meerdere lekkende consators.

Kun je de printplaat aan de achterkant van de TV kunt zien (door de behuizing zeg maar)?

Heb je nog (extended) garantie btw.? Je kunt zowieso het beste contact opnemen met de fabrikant en je probleem uitleggen. Dan kun je ook een overweging maken om de TV te laten maken of niet.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:10

TommieW

Numa numa.

Als je er met een lamp op schijnt, zie je dan nog (heel donker) het beeld?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:04
TommieW schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:03:
Dat is een goed punt, want dat kan er op duiden dat je backlight kapot is/gaat. En die zou je kunnen vervangen denk ik.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
TommieW schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:03:
Ik heb dit voor de zekerhed nogmaals uitgevoerd, bij het logo van de VARA en hier zie ik daadwerkelijk ZEER donker het beeld. Ik zou graag een foto willen laten zien, maar het is te donker om het te kunnen laten zien.

Hoe kan ik dit oplossen (het beeld (wel zeer, zeer donker) en geluid spelen gewoon door)?

De tv is 3 jaar oud. Na contact te hebben gehad met de Mediamarkt hebben zijn geadviseerd om de tv mee te laten nemen door de vracht voor onderzoek en reparatie. Echter heb ik geen flauw idee of dit verstandig is en wat dit eventueel zou kosten. Enig idee of dit verstandig is? En wat dit kost?

[ Voor 10% gewijzigd door Squishie op 18-11-2014 15:18 ]

• HollowGamer
  • Niet online
Neem even contact op met de fabrikant, die kunnen je meestal beter ondersteunen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:11

Mavamaarten

Omdat het kan!

Met een beetje geluk zijn het enkele rotte caps op de inverter. Die zijn nog wel makkelijk te vervangen.
Gezien je geen garantie meer hebt (neem ik aan?) lijkt me het niet echt een goed idee om de TV direct op te sturen, voor je zeker weet dat je geen gigantische bedragen moet gaan ophoesten.

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1