Gaming PC onderdelen compatibility

Pagina: 1
Acties:

• ev2699
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-12-2025
Hier gaat het om de H440 red/black lijst, de andere H440 lijst is niet erg relevant aangezien de grafische kaart nog steeds niet verkrijgbaar is en de huis en informatica computers zijn niet voor mij bedoeld. De enige andere lijst die relevant is is die voor de monitor.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gamen, maar wil over een tijdje een tweede monitor kopen omdat ik erg hou van multitasken. (ik ga niet op beide monitoren tegelijk gamen).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum prijs, al zou ik het liever niet ver boven wat het nu is willen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een goedkoop Microsoft keyboard.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken, ik wil gewoon de beste prijs/kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil ondanks dat veel mensen zeggen dat het te duur is (wat ik goed begrijp) toch deze case kopen, aangezien die case een window heeft wil ik liever geen vel gele dingen tussen het rood/zwarte thema.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken voor de komende paar jaren.

Dus, hebben jullie nog advies voor iemand die het nooit eerder heeft gedaan? En nog belangrijker, werken alle onderdelen zo met elkaar, of heb ik extra kabels, een BIOS update, etc nodig?

[edit]
Lijst voor de mensen die niet van klikken houden:
CPU: Intel Core i-5 4590 Boxed
Mobo: MSI B85-G43 Gaming
GPU: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Opslag: Seagate Desktop, 2TB
Case: NZXT H440 Zwart
Koeler: Cooler Master Hyper 212 EVO
Muis: CM Storm Mizar
Goedkoopste keyboard dat ik kon vinden en dus niet van belang is
RAM: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
PSU Seasonic S12II-Bronze 520W
SSD Crucial MX100 128GB

[ Voor 15% gewijzigd door ev2699 op 15-11-2014 16:20 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Post nog even je lijst! Mensen zijn lui en willen niet doorklikken. Genereer RML en dan de tekst hier copy pasten.

• Elzenaartje
  • Laatst online: 05-02-2018
Volgensmij gaat alles wel passen,

Waarom maar 128GB SSD? voor 30 euro meer heb je het dubbele.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• ev2699
Elzenaartje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:03:
Volgensmij gaat alles wel passen,

Waarom maar 128GB SSD? voor 30 euro meer heb je het dubbele.
Bedankt voor het extra inzicht :)

Ik wil een 128 GB SSD kopen omdat ik niet meer nodig ga hebben en aangezien SSD's erg snel betaalbaarder worden, lijkt het me slimmer om er later nog een te kopen ipv nu een met grotere capaciteit.

• Elzenaartje
  • Laatst online: 05-02-2018
Verder heb je als het goed is geen extra kabeltjes etc nodig. Die bios update is als het goed is al gedaan door de webshop waar je hem koopt, Bij de grote winkels zoals azerty megekko, etc in ieder geval wel.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• ev2699
Elzenaartje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:21:
Verder heb je als het goed is geen extra kabeltjes etc nodig. Die bios update is als het goed is al gedaan door de webshop waar je hem koopt, Bij de grote winkels zoals azerty megekko, etc in ieder geval wel.
Prachtig. Een vriend van mij begon opeens over problemen met de BIOS en ik weet daar niet erg veel van xD

Iets anders: mijn respect voor jouw PC

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou, ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ik heb even geen link bij de hand, maar nog geen 2 weken geleden kreeg iemand hier op het forum doodleuk een moederbord opgestuurd met een oude BIOS. Het advies is dus nog steeds omdat vóór je besteld even te checken door middel van een mailtje naar de winkel waar je je moederbord vandaan haalt.

/edit: heuveltje in "Gigabyte G1.Sniper B5 bios updaten". Gaat wel om een ander moederbord, maar ik zou het risico niet willen lopen. Simpel mailtje doet de truuk.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 15-11-2014 19:42 ]

• ev2699
br00ky schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:40:
Nou, ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ik heb even geen link bij de hand, maar nog geen 2 weken geleden kreeg iemand hier op het forum doodleuk een moederbord opgestuurd met een oude BIOS. Het advies is dus nog steeds omdat vóór je besteld even te checken door middel van een mailtje naar de winkel waar je je moederbord vandaan haalt.

/edit: heuveltje in "Gigabyte G1.Sniper B5 bios updaten". Gaat wel om een ander moederbord, maar ik zou het risico niet willen lopen. Simpel mailtje doet de truuk.
Bedankt voor het advies. Het lijkt me erg vervelend om al de onderdelen eindelijk te hebben en dan met een oude BIOS te zitten. Ik stuur wel eerst een mailtje.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou alleen een andere kast nemen, waarom de H440 opeens weer zo populair is weet ik niet, maar vergeleken met het origineel, de Define R4, is de H440:
Minder koel
Minder stil
Een stuk duurder
Minder handig [geen 5.25 bays]
Wat krapper
En mist hij een fancontroller.

Uiterlijk is bijna hetzelfde, dus ik zou lekker pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black nemen. De betere kast, voor minder geld. Hoe ist mogelijk.

En anders natuurlijk zijn windowed broertje: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window

[ Voor 16% gewijzigd door RobinHood op 15-11-2014 19:56 ]

People as things, that’s where it starts.

• ev2699
VasZaitsev schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:56:
Ik zou alleen een andere kast nemen, waarom de H440 opeens weer zo populair is weet ik niet, maar vergeleken met het origineel, de Define R4, is de H440:
Minder koel
Minder stil
Een stuk duurder
Minder handig [geen 5.25 bays]
Wat krapper
En mist hij een fancontroller.

Uiterlijk is bijna hetzelfde, dus ik zou lekker pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black nemen. De betere kast, voor minder geld. Hoe ist mogelijk.

En anders natuurlijk zijn windowed broertje: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window
Tja, De kast is een meningszaak. Hij is minder koel, maar met de onderdelen die ik heb uitgekozen gebruiken weinig energie en zijn zo ook minder warm. Hij is minder stil, dat is een feit en is dan ook iets dat ik opgeef. Hij is wat krapper, niet eens, de afmetingen van de H440 zijn net wat groter in 2 v/d 3 dimensies.

Verder heeft de H440 in tegenstelling tot de R4 een voedings mod die helpt met de airflow en hoe het eruit ziet en heeft het geen 5.25 bays die lelijk zijn, ruimte opnemen in je kast en ik toch niet ga gebruiken.

Over de fancontroller, er komen in de eerste plaats al niet erg veel fans mee met de kast en ik ben niet van plan hem op te vullen. Stel dat ik ooit nog die behoefte krijg kan ik altijd nog de NZXT GRID+ kopen, een fancontroller die je met je software op je mobiel en PC kan besturen.

Het uiterlijk is niet hetzelfde voor mij. Het maakt mij veel uit hoe het eruit ziet omdat het nog jaren op mijn bureau zal staan, dit alles bij elkaar is voor mij reden genoeg die extra 15 euro uit te geven aan een kast die (voor mij) beter is, al kan ik goed begrijpen dat sommigen er anders over denken.

Hierom heb ik ook in mijn vraagstelling had gezegd dat de kast vast staat xD
Pagina: 1