Situatie:
- HDMI van mijn Radeon 6750 HD aangesloten op receiver met 5.1 boxen (LG Blue-ray set HB650SA)
- In Windows 8.1 is 5.1 surround ingesteld (audio test werkt goed)
Wat gebeurt er wel:
- 5.1 bestanden (bijv. AC3) hoor je in 5.1
- met XBMC worden stereo bestanden geupmixt naar 5.1
Wat gebeurt er niet:
- met VLC of Spotify worden 2.0 bestanden niet geupmixt naar 5.1
- idem met Netflix
Als ik de luidsprekers in Windows op 2.0 zet, upmixt mijn receiver alle signalen naar 5.1. Dit is echter onwenselijk omdat AC3 dan ook geupmixt wordt niet meer 'native' 5.1 is. Wat ik dus wil is dat 5.1 gewoon native wordt doorgegeven, maar dat 2.0 geupmixt wordt.
De vraag is dus: kan ik de luidsprekerconfiguratie op 5.1 behouden en toch ervoor zorgen dat Netflix/VLC/Spotify door alle boxen te horen zijn?
- HDMI van mijn Radeon 6750 HD aangesloten op receiver met 5.1 boxen (LG Blue-ray set HB650SA)
- In Windows 8.1 is 5.1 surround ingesteld (audio test werkt goed)
Wat gebeurt er wel:
- 5.1 bestanden (bijv. AC3) hoor je in 5.1
- met XBMC worden stereo bestanden geupmixt naar 5.1
Wat gebeurt er niet:
- met VLC of Spotify worden 2.0 bestanden niet geupmixt naar 5.1
- idem met Netflix
Als ik de luidsprekers in Windows op 2.0 zet, upmixt mijn receiver alle signalen naar 5.1. Dit is echter onwenselijk omdat AC3 dan ook geupmixt wordt niet meer 'native' 5.1 is. Wat ik dus wil is dat 5.1 gewoon native wordt doorgegeven, maar dat 2.0 geupmixt wordt.
De vraag is dus: kan ik de luidsprekerconfiguratie op 5.1 behouden en toch ervoor zorgen dat Netflix/VLC/Spotify door alle boxen te horen zijn?
[ Voor 17% gewijzigd door Atomius op 15-11-2014 13:52 ]