Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:57

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, sinds begin november zit ik bij KPN met mijn mobiele telefoon (Samsung Note3). Na een paar dagen kwam ik er achter dat ik in huis bijna geen bereik heb via KPN. Eerst dacht ik dat het aan mijn toestel lag, maar toen ik iemand op bezoek kreeg die ook KPN heeft en hij ook geen bereik had begon ik toch te twijfelen. Na heel veel uitzoek-werk (met hulp van KPN) kwamen we er dus achter dat er in mijn huis inderdaad slecht/geen signaal is via de KPN mast op 300 meter van mijn huis, buiten in de tuin heb ik wel bereik met de KPN mast. Ook kwamen we er achter bij het testen dat een mast op ruim 740 meter van mijn huis, van netwerk operator 20416 (volgens mij is dat BEN) wel ontvangst geeft in mijn huis. De technische dienst van KPN staat ook voor een raadsel hoe dit kan en zijn aan het kijken/uitzoeken hoe ze dit kunnen oplossen, ze hadden het al over een Femto welke het signaal zou versterken in huis. Maar daar zit een kosten plaatje aan van ongeveer 300 euro, en is het de vraag wie dat straks moet gaan betalen.

Dit is zeker geen klacht over KPN want ze doen tot nu toe heel erg hun best om naar een oplossing te zoeken. Ik ben meer benieuwd of er hier mensen zijn die een soort gelijk probleem hebben gehad en hoe KPN dat bij hun hebben opgelost. Zodat ik een beetje inzicht krijg wat voor recht ik heb in deze situatie

Edite: we zijn een aantal dagen verder, en ik heb inmiddels een Femto repeater gratis van KPN mogen ontvangen en het probleem van geen signaal in mijn huis, is verholpen en ik heb nu in mijn gehele huis incl. tuin volle bak signaal gekregen. Kortom ik ben heel blij met deze oplossing en service van KPN _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 19-11-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
Tja, een netwerk kan geen dekking garanderen. Als het voor jou onacceptabel is, zal je met KPN kunnen overleggen voor een goede oplossing, zoals ontbinden van de overeenkomst. Als je verder zelf graag bij KPN wil blijven, zal je met KPN kunnen overleggen om de kosten voor de femtocel te delen. Vodafone heeft voor dit soort problemen een betaalbare femtocel, daar kan je naar verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@EJSEJS: dus een dichtbij staande zendmast heeft binnen géén dekking maar een die wat verder staat wel?!

Zit je soms net in een dode hoek of iets dergelijks?
edt: "buiten in de tuin is het meteen volle bak bereik"
Hmm... vaag :?

Misschien handig om op http://www.circuitsonline.net/forum/section/8 ook een topic aan te maken?

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 15-11-2014 13:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
@PinokkioTV > Bedankt voor de info, overstappen is eigenlijk het laatste wat ik wil, ik heb namelijk net alles overgezet naar KPN (twee mobiele abonnementen en TV,Internet & vast bellen) zodat ik KPN familie voordeel en KPN compleet heb. Ik zal eens kijken naar de prijs van de Vodafone femtocel zodat ik dat in de onderhandelingen mee kan nemen..

@ Raven > Ik heb geen idee waar het aan ligt, zelfs de technische dienst van KPN kan er geen verklaring voorgeven.

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, in de startpost zeg je "buiten in de tuin is het meteen volle bak bereik" maar het 1e plaatje laat heel wat anders zien :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Ja dat heb ik inderdaad verkeerd verwoord, moet zijn "wel bereik met KPN mast" (zal het even aanpassen in mijn begin post). Het maakt mij niet eens zoveel uit hoe sterk het signaal is, als ik maar gewoon telefonisch bereikbaar ben in huis...

[ Voor 45% gewijzigd door DON PAPA op 15-11-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afgaand op die plaatjes zit je volgens mij net op de grens van wel/niet bereik waarbij de muur van je woning er voor zorgt dat je net geen bereik meer hebt. Maar het is wel vaag dat die mast maar een paar 100 meter verderop staat en dan zo slecht bereik hebt.

Kun je het agentschap telecom niet vragen voor een meting of er iets stoort bij jou in de buurt?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 15-11-2014 15:47 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Het is ook heel wisselvallig wat het bereik is van de KPN mast, want ik heb net even een meeting gedaan (zie screenshot) en die geeft weer een ander beeld.

Ik zal KPN is vragen of ze niet zo'n soort meeting kunnen doen...

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
Die kaarten geven niet de goede antennelocaties weer.
De dichts bijzijnde KPN mast staat op 1,1 KM vanaf jouw locatie.
Zie hier de kaart voor de echte locaties:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/p1w0g.png

Overigens staat de KPN mast (rechts onderin) op 16,4 meter hoogte waardoor het nog moeilijke wordt om door dichte bebouwing te zenden. (Zit tussen 2 T-Mobile masten in en een Vodafone GSM mast ernaast.)

[ Voor 17% gewijzigd door leroy98ecker op 15-11-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Ow dat maakt het er nog vreemder op, want KPN heeft deze screenshots ook bekeken en die hebben niks gezegd over andere masten. Volgende week eerst maar eens kijken met welke oplossing KPN gaat komen, want ik ga er vanuit dat ze dit wel gaan oplossen....

Topic was ook meer bedoeld (zoals ik al in de startpost schreef) om te kijken of er hier mensen zijn die een soort gelijk probleem hebben gehad, en hoe dit is opgelost door KPN, en wat voor kostenplaatje hier aanhing.

[ Voor 55% gewijzigd door DON PAPA op 16-11-2014 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Als de KPN-mast exact naast je zendt (en je precies tussen 2 zendrichtingen van de mast in zit), dan kun je wel pech hebben. Vodafone (3G) en T-Mobile (2G+3G) hebben heel dichtbij waar je woont nog een antenne staan, dus die zouden het beter doen bij jou thuis waarschijnlijk.

Wist niet dat KPN nu ook aan femto's doet trouwens, dacht dat ze dat alleen voor grote bedrijven deden. Ben benieuwd naar de uitkomst!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

AzzKickah

06-CENSORED

Wat is dat voor mooi appje waar je dat signaal mee meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je het zichtbare deel van de naam Googled kom je hier uit https://play.google.com/s...d=de.android.telnet&hl=nl ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
EJSEJS schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:38:
Ow dat maakt het er nog vreemder op, want KPN heeft deze screenshots ook bekeken en die hebben niks gezegd over andere masten. Volgende week eerst maar eens kijken met welke oplossing KPN gaat komen, want ik ga er vanuit dat ze dit wel gaan oplossen....

Topic was ook meer bedoeld (zoals ik al in de startpost schreef) om te kijken of er hier mensen zijn die een soort gelijk probleem hebben gehad, en hoe dit is opgelost door KPN, en wat voor kostenplaatje hier aanhing.
Haha, ik had het gelezen, maar wilde toch even de feiten op een rij hebben. :P

Zijn er meer mensen in jouw buurt die hetzelfde probleem hebben met KPN?
Hoe meer klachten des te hoger de prioriteit ligt bij KPN. Ik heb gevallen gezien waarbij ze een extra mast hebben geplaatst. Maar goed, één iemand die een klacht indient, daar liggen ze echt niet wakker van. Hoe meer hoe beter.

Ik heb het niet KPN gehad, maar wel met T-Mobile. Deze hebben mij een aanbieding van 6 maanden 20% korting gegeven. En gezegd dat er binnen 1,5 a 2,5 jaar verbetering komt. Het gaat niet om mijn thuislocatie, maar de locatie waar ik studeer. Overigens hebben alle providers daar geen ontvangst als je op de begane grond zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Vandaag gratis een Femto repeater van KPN in ontvangst mogen nemen (zeer nette service vind ik persoonlijk), ik ga deze zo snel mogelijk monteren/testen. KPN verwacht dat hier de problemen zeker mee opgelost gaan worden...

Ik zal op een later tijd stip laten weten of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hip! Plaats daar eens foto's van, ben benieuwd hoe hij eruit ziet en welk merk het is etc! :)
3G-signaal neem ik aan? Of ook 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
@Sorcerer8472 > Na wat zoek werk ben ik er achter dat het deze Femto AT-2200 is welke ik heb gekregen van KPN. Hij is alleen voor 3G-signaal, maar dat is voldoende voor mij want mijn WiFi werkt prima door het hele huis.

Ik heb de buiten antenne voor het zolderraam gehangen (had nu nog geen zin om te gaan boren), en dat geeft al zo'n verbetering dat ik nu rond de -69dBm zit waar ik eerst 0,0 bereik had in huis. Ik ben dus heel tevreden.

Kortom ik ben heel blij dat KPN dit zo heeft opgelost voor mij :) _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Netjes van KPN :) (Mits dat ding niet te veel stroom zuipt :P )

Maar toch blijft de vraag, hoe kan het buiten al zo slecht zijn met jouw toestel?

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 18-11-2014 16:51 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dus je hebt een standaard femto-ding voor binnen, en daar hangt nog een extra antenne aan voor buiten? Netjes! :)

Gekoppeld aan je mobiele nummer of kan iedereen er gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:16
Volgens mij versterkt dat apparaat alleen het signaal van buiten naar binnen. Dat is het verschil bij Vodafone waar de femto verbinding maakt met het netwerk via internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Inderdaad hij haalt het signaal van buiten (zolder antenne in mijn geval) en dat gaat via een kabel naar de woonkamer waar dat andere kastje het weer uitzend. Het is niet aan je mobiele nummer gekoppeld dus iedereen die nu op bezoek komt heeft ook een beter signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
Erg mooi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mooi opgelost zo :) Hoe zijn je snelheden eigenlijk als je een Speedtest doet in de woonkamer? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hip! Merk je rond je huis ook dat het signaal daar ook wat sterker is nu? Of echt alleen woonkamer en ruimtes daaromheen?

Mooi dat ze het zo hebben opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Dit is de speedtest in de woonkamer: http://www.speedtest.net/my-result/a/1049872226

Ik heb nog niet gekeken hoe het signaal buiten is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 12:58
Dat is ook wel logisch toch? VoLTE is vziw nog niet actief en daarbij, bellen via 3G kan zowat elk toestel, via 4G not so much. Dus dan zou je zowel 3G als 4G moeten ondersteunen in je femtocell.
Geen idee overigens hoe moeilijk dat is ...

Maar, inderdaad wel erg netjes van KPN. Bij T-Mobile wordt alleen korting geboden of, als het heel slecht is, ontbinding van je abo, niet echt een oplossing...
Betaal je hier nu extra voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:28
Dat zal voor de buitendekking niets veranderen (wellicht wel bij het raam als je buiten staat). Het is gewoon een repeater. Ontvangt macro signaal via de antenne en versterkt dit vervolgens naar de module binnen.

Hebben ze mooi opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
@fnoff - Ik hoef niks extra's te betalen, ik heb deze gratis gekregen van KPN
KPN heeft deze Femto ook te koop in hun XL winkels (bijvoorbeeld voor grote bedrijven/kantoorpanden waar slecht signaal is) en dan kost hij 300 euro excl. BTW

Het signaal in mijn tuin is nu wel beter geworden, maar dat komt waarschijnlijk omdat de Femto een bereik van 150 vierkante meter heeft, en mijn tuin valt daar ook in, kortom ik heb nu door het hele huis (incl tuin) volle bak signaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Ik hoef niks extra's te betalen", heb je al een verbruiksmeter aan dat ding gehangen? Vraag mij af hoeveel dat ding verstookt. Zal niet weinig zijn denk ik.

edit: Hmm, die van Vodafone verbruikt ~4W, kon die van KPN niet zo gauw vinden. Dat is best weinig :o

[ Voor 55% gewijzigd door Raven op 19-11-2014 17:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
KPN gaf aan dat deze ongeveer 6 tot 8W verbruikt, en als ik dan zoek "google" vind ik dat elke W aan verbruik welke 24/7 aan staat, ~€1,75 per jaar kost, dus dan zou het 14 euro per jaar zijn. Dus je heb gelijk het is niet helemaal kosteloos, maar dit heb ik er wel voor over om goed bereikbaar te zijn in mijn huis. En mocht ik over 5 jaar overstappen naar een andere provider en deze set kunnen verkopen voor 70 euro dan is het achteraf toch nog gratis geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vraag me af of dit een domme repeater is of dat er stiekem toch nog wel heel wat logica in zit, bijv. dat hij z'n eigen (niet macro) cell-ID heeft zoals bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vraag me af of dit een domme repeater is of dat er stiekem toch nog wel heel wat logica in zit, bijv. dat hij z'n eigen (niet macro) cell-ID heeft zoals bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jij hebt iig een domme repeater in je toetsenbord :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:28
:P

Ik heb deze Coiler systemen vaker gezien en ze hebben gewoon het CellId van de donor cell. Het is gewoon een repeater. Ze worden ook bij de andere providers gebruikt.

De Femto's van VF werken geheel onafhankelijk van het macro netwerk. Die hebben een eigen 'RNC'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Mooie oplossing van KPN! Is het toevallig een zakelijk (groot) abonnement? Vind het nl. een beetje vreemd dat KPN deze (gratis!) oplossing aanbied.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Nee het zijn particulieren abonnementen wat ik heb, namelijk twee Basis Mobiel 300 abonnementen.

[ Voor 36% gewijzigd door DON PAPA op 24-11-2014 01:31 ]

Pagina: 1