Ik zit met het volgende probleem, sinds begin november zit ik bij KPN met mijn mobiele telefoon (Samsung Note3). Na een paar dagen kwam ik er achter dat ik in huis bijna geen bereik heb via KPN. Eerst dacht ik dat het aan mijn toestel lag, maar toen ik iemand op bezoek kreeg die ook KPN heeft en hij ook geen bereik had begon ik toch te twijfelen. Na heel veel uitzoek-werk (met hulp van KPN) kwamen we er dus achter dat er in mijn huis inderdaad slecht/geen signaal is via de KPN mast op 300 meter van mijn huis, buiten in de tuin heb ik wel bereik met de KPN mast. Ook kwamen we er achter bij het testen dat een mast op ruim 740 meter van mijn huis, van netwerk operator 20416 (volgens mij is dat BEN) wel ontvangst geeft in mijn huis. De technische dienst van KPN staat ook voor een raadsel hoe dit kan en zijn aan het kijken/uitzoeken hoe ze dit kunnen oplossen, ze hadden het al over een Femto welke het signaal zou versterken in huis. Maar daar zit een kosten plaatje aan van ongeveer 300 euro, en is het de vraag wie dat straks moet gaan betalen.
Dit is zeker geen klacht over KPN want ze doen tot nu toe heel erg hun best om naar een oplossing te zoeken. Ik ben meer benieuwd of er hier mensen zijn die een soort gelijk probleem hebben gehad en hoe KPN dat bij hun hebben opgelost. Zodat ik een beetje inzicht krijg wat voor recht ik heb in deze situatie
Edite: we zijn een aantal dagen verder, en ik heb inmiddels een Femto repeater gratis van KPN mogen ontvangen en het probleem van geen signaal in mijn huis, is verholpen en ik heb nu in mijn gehele huis incl. tuin volle bak signaal gekregen. Kortom ik ben heel blij met deze oplossing en service van KPN
Dit is zeker geen klacht over KPN want ze doen tot nu toe heel erg hun best om naar een oplossing te zoeken. Ik ben meer benieuwd of er hier mensen zijn die een soort gelijk probleem hebben gehad en hoe KPN dat bij hun hebben opgelost. Zodat ik een beetje inzicht krijg wat voor recht ik heb in deze situatie
Edite: we zijn een aantal dagen verder, en ik heb inmiddels een Femto repeater gratis van KPN mogen ontvangen en het probleem van geen signaal in mijn huis, is verholpen en ik heb nu in mijn gehele huis incl. tuin volle bak signaal gekregen. Kortom ik ben heel blij met deze oplossing en service van KPN
[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 19-11-2014 17:07 ]