Windows 8.1 herkent geen USB opslagapparaten meer

Pagina: 1
Acties:

• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-01 18:22
Hoi,

Ik heb een behoorlijk specifieke vraag. Na veel zoeken ben ik er zelf nog niet uitgekomen. Het probleem is als volgt:
Sinds ik via apparaatbeheer mijn Nexus 5 een eigen driver heb toegekend (om hem te kunnen updaten naar Android 5) herkent mijn pc geen USB sticks of USB HDD's meer. Een paar dagen daarvoor werkte het nog wel correct, dus ik weet niet 100% zeker of dat de oorzaak is.

Ik heb al een oplossing geprobeerd. Er werd namelijk gezegd dat ik in C:\Windows\Inf moest kijken of usbstor.inf en usbstor.pnf aanwezig waren. Dit was niet het geval en ik moest ze dus herstellen. Na het herstel heb ik opnieuw opgestart, maar het probleem is er nog steeds.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/brkkw1hq1/Usb_disk.jpg

Zoals je in de afbeelding kan zien, is dit apparaat op 30 oktober nog wél correct geïnstalleerd. Alleen vandaag is het een aantal keer geconfigureerd op null in plaats van met usbstor.inf.

Andere USB apparaten werken nog wel correct, dus het lijkt aan deze specifieke drivers te liggen. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hij zegt "driver 000". Lijkt mij dat die dus geen driver heeft. (of de driver voor de usb zou inderdaad 00000000000 heten, maar dat lijkt me zeer onlogisch).
Driver installeren dus.

• Mavix
Reepje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:19:
Hij zegt "driver 000". Lijkt mij dat die dus geen driver heeft. (of de driver voor de usb zou inderdaad 00000000000 heten, maar dat lijkt me zeer onlogisch).
Driver installeren dus.
Standaar USB drives en USB HDD's hebben geen driver. Die maken dus gebruik van de USBSTOR driver, volgens mij. Ik heb voor mijn USB sticks en HDD nog nooit een driver hoeven installeren.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Er is nu wel een usbstor.inf aanwezig? Mogelijk kun je voor dat device kiezen voor 'driver aanpassen' -> Zelf kiezen -> Browsen naar usbstor.inf

• Mavix
Mijzelf schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:47:
Er is nu wel een usbstor.inf aanwezig? Mogelijk kun je voor dat device kiezen voor 'driver aanpassen' -> Zelf kiezen -> Browsen naar usbstor.inf
Het is me nu gelukt. Ik heb er niet naar kunnen browsen, maar wel Opslagapparaat als dirver kunnen kiezen in de lijst met geïnstalleerde drivers. Dit moet ik wel voor iedere USB stick/HDD apart doen. Niet ideaal, maar het werkt weer :) Thanks!