ik vind mijn fotos nog niet helemaal perfect. zit te denken aan andere camera, heeft het veel zin om decanon 600d te vervangen voorde 6d?wat win ik erop?
Grotere sensor: FF vs crop: voordelen vs vooroordelen
Beste Willem, dit is echt een beetje te vaag.
Wat bedoel je met dat je foto's niet perfect zijn. Wat mis je en waar hoop je verbetering te zien. Zo kunnen wij je natuurlijk niet helpen, we hebben geen glazen bol.
Plaats eens wat foto's van deze situaties bijvoorbeeld?
Edit: en wat bedoel je met witte 100-400 Canon? Is dat de lens die je hebt?
Wat bedoel je met dat je foto's niet perfect zijn. Wat mis je en waar hoop je verbetering te zien. Zo kunnen wij je natuurlijk niet helpen, we hebben geen glazen bol.
Plaats eens wat foto's van deze situaties bijvoorbeeld?
Edit: en wat bedoel je met witte 100-400 Canon? Is dat de lens die je hebt?
[ Voor 12% gewijzigd door Moby op 15-11-2014 13:56 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
*knip*
[ Voor 109% gewijzigd door Nordlys op 19-11-2014 07:13 . Reden: Spam ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Dat advies is al net zo vaag als de vraag van Willem49. Je foto's worden er echt niet automatisch mooier van.
[ Voor 50% gewijzigd door Nordlys op 19-11-2014 07:13 ]
Maar zijn portemonnee welVentieldopje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:42:
[...]
Dat advies is al net zo vaag als de vraag van Willem49. Je foto's worden er echt niet automatisch mooier van.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Dat had ik zo snel nog niet gezien, goed bezig
Veel lichtsterker dan de kitlens? Mijn kitlens loopt van 3.5 naar 5.6, die aangeboden tamron van 3.5 naar 6.3. Bij mij op school leerden ze dat 6.3 hoger is dan 5.6... Helaas lost dit zonder proberen mijn problemen niet op, laat staan met proberen
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
als je er nu eens een F4 zoom gebruikt, misschien levert dat scherpere en dus mooiere plaatjes op 
pricewatch: Canon EF200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x
pricewatch: Canon EF200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x
ora et labora
Bij dit soort vragen ga ik altijd denken 'ligt het niet aan de fotograaf'.
Kans op user-error bij dit soort lenzen is nogal groter dan bij een lens van 18-55...
Kans op user-error bij dit soort lenzen is nogal groter dan bij een lens van 18-55...
Willem heb je misschien wat voorbeelden van foto's en een beschrijving van wat je minder vindt aan de foto's.
Haha, ik verbaas me er altijd over dat dit soort topics altijd veel reacties krijgen. Als de topicstarter al geen moeite kan / wil doen, waarom doen jullie dat dan wel?
*you guys are too nice*
Je verliest bij overgang van 600D naar 6D 2 nulletjes. 2x niks dusVerwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:44:
ik vind mijn fotos nog niet helemaal perfect. zit te denken aan andere camera, heeft het veel zin om decanon 600d te vervangen voorde 6d?wat win ik erop?
[ Voor 46% gewijzigd door Sjekster op 19-11-2014 16:46 ]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Topicstarter doet zelfs geen moeite om te reageren
ora et labora
Verwijderd
Ondanks dat de TS niet reageert, doe ik het toch maar wel eventjes 
Het is inderdaad wat de andere aangeven. Je gaat van een amateur- naar een pro-toestel en dat is wel een verschil. Het zit hem voornamelijk in de Senor. De 6D is nml uitgevoerd met een Full-Frame sensor en dat is beduidend beter. Houdt er alleen wel rekening mee dat je brandpuntafstand nu realistisch wordt. 400mm = 400mm. Een 600D beschikt over een cropfactor van 1,6. Je schiet nu dus eigenlijk maximaal op 640mm. Je gaat dus qua zoombereik wel enorm inleveren. Anderszijds pak je meer beeld dus je kan wat makkelijker snijden.
Maar, het is inderdaad maar net wat je met de kwaliteit bedoeld. Het gaat er ook om wie er achter het toestel zit en hoe je instellingen staan. Daarbij, op 400 (of dus eigenlijk 640mm) schieten is wel een vak apart. Een statief is bv zeker aan te raden... Daarbij, schiet je RAW of JPG? Waar zit het hem in denk je? Je kan wel upgraden met je body, maar een 600D met L-glas moet toch evengoed wel resultaat geven!!
Het is inderdaad wat de andere aangeven. Je gaat van een amateur- naar een pro-toestel en dat is wel een verschil. Het zit hem voornamelijk in de Senor. De 6D is nml uitgevoerd met een Full-Frame sensor en dat is beduidend beter. Houdt er alleen wel rekening mee dat je brandpuntafstand nu realistisch wordt. 400mm = 400mm. Een 600D beschikt over een cropfactor van 1,6. Je schiet nu dus eigenlijk maximaal op 640mm. Je gaat dus qua zoombereik wel enorm inleveren. Anderszijds pak je meer beeld dus je kan wat makkelijker snijden.
Maar, het is inderdaad maar net wat je met de kwaliteit bedoeld. Het gaat er ook om wie er achter het toestel zit en hoe je instellingen staan. Daarbij, op 400 (of dus eigenlijk 640mm) schieten is wel een vak apart. Een statief is bv zeker aan te raden... Daarbij, schiet je RAW of JPG? Waar zit het hem in denk je? Je kan wel upgraden met je body, maar een 600D met L-glas moet toch evengoed wel resultaat geven!!
Pagina: 1