My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Virussen? Scan ze hier!
Is dit geheugen wel te vertrouwen?? ik bedoel
zal het niet e.o.a. prut chips zijn???
Verwijderd
ik heb niet zo bar veel verstand van geheugen
Verwijderd
Volgens mij kunnen ze dat zo merkgeheugen noemen
Ik snap het echt niet, heb ook dit geheugen maar krijg niet op cas 2Op woensdag 13 juni 2001 13:38 schreef henkleerssen het volgende:
Laatst M-tec gekocht.. 128 MB werkt prima...op Cas 2 en iets snellere benchmarks dan met alleen Kingston ()
Verwijderd
Bij Mycom...... http://www.mycom.nlOp woensdag 13 juni 2001 17:37 schreef TyPo het volgende:
Neobazz, waar heb je dat infinion geheugen vandaan? da's wel een goeie deal
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
MyCom: www.mycom.nlOp woensdag 13 juni 2001 17:37 schreef TyPo het volgende:
Neobazz, waar heb je dat infinion geheugen vandaan? da's wel een goeie deal
Zie ook de pricewatch: www.tweakers.net vopor prijsvergelijkingen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
bij de ene is ie meer dan 2 keer zo duur dan de ander...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
1) WinstmargesOp woensdag 13 juni 2001 18:16 schreef HaaZie het volgende:
en hoe komen die enorme verschillen in prijs bij verschillende winkels zo?
bij de ene is ie meer dan 2 keer zo duur dan de ander...
2) Kwaliteit/merk van de chips
3) Hoeveel ligt er nog op voorraad
4) weet ik veel
Virussen? Scan ze hier!
M-tech of M-tec?Op woensdag 13 juni 2001 18:53 schreef BucWild het volgende:
Eeejj....Mijn 128 MB module van M-tech ( computerland), draait perfect.
Op woensdag 13 juni 2001 12:40 schreef Neobazz het volgende:
......ikzelf heb gister 256 mb infineon gekocht voor F175,-,. Infineon is redelijk goed geheugen, dus ik zou ff kijken aar de specificaties van het geheugen......
Ik heb dus ook bij MyCom gehaald, in Rotterdam, ze hadden daar alleen geen Infineon geheugen (dus weet je wel zeker dat je dat hebt
Ik heb nu A-Merk geheugen van hen, wat dat precies betekend boeit mij niet zo, er zitten Winbond chippies op, dus geen probleem. Ik nam het maar mee omdat de verkopers zo aardig waren om mij te garanderen dat het cas2 geheugen is
wat het natuurlijk nooit is: 175 piek voor 256MB cas2, dat is pas over 2 weken zo
Kan me nog goed herinneren dat ik 3 keer zoveel per reepje moest betalen
Maar wel lekker snel en stabierl (zie sig, CAS2 @ 150 Mhz)
Verwijderd
en of ik kan wijzigen in de bios
[edit2] SiSoft Sandra zegt: C Memory DP133-064163E 128 MB 8x[16Mx8] SDRAM PC133U-333-542 [CL3 upto 133 MHz] [CL2 upto 100 MHz] [/edit2]
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1213&p=5
ik zie hier een tweetal reacties waarin de woorden enkelzijdig en dubbelzijdig vallen... doet dat er toe? wat is het verschil, en is dat iets waarop je moet letten?
ik zou niet weten wat dat er toe doet...
ik heb nu een reepje van 128 enkelzijdig en een reepje van 128 dubbelzijdig...
denk om nog 256 crucial te bestellen...
Elk dimm-slot bestaat uit 2 banken, bij enkel zijdig wordt er maar 1 gebruikt, bij dubbelzijdig 2. Er zijn mensen die beweren dat dubbelzijdig sneller is, en er zijn er die beweren dat enkelzijdig sneller is.
Volgens mij maakt het niets uit, maar statistisch is het natuurlijk zo dat 8 geheugen chippies makkelijker over te klokken zijn dan 16, al wordt dat vaak ongedaan gemaakt: alle chippies op een dimm zijn uit zelfde batch (en dus even goed).
Verwijderd
maar ik vraag me af of dat geheugen wel te vertrouwen is! Zo kon ik dus laatst geheugen kopen 133Mhz 7.5ns
maar dat bleek toch nie zo best te zijn!
Dus goedkoop wordt dan duurkoop;(
en zijn nu inderdaad 175,- p/256mb
ik heb mijn 128mbtes er ook vandaan is infineon soms hyundia 256 reepjes zijn dane electic (ofzo) draaid perfect bijelkaar
Een nieuwe mobo dat maar 256 mb kan hebben???Op woensdag 13 juni 2001 17:33 schreef ikbenveldmuis het volgende:
ik ga een nieuw mobo kopen
mijne kan max 256 hebben..totaal
Mijn msi k7t pro2 kan 1.5 gb in totaal... 256 mb lijkt me een beetje heel erg weinig voor een nieuw mobo
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
nou dat is al weer 7 maanden geledenOp woensdag 13 juni 2001 12:28 schreef DE_Michiel het volgende:
4 maanden geleden betaalde je dit voor goed 128 mb geheugen
op de hcc beurs (november heb ik 199,- betaal)
nee hij zegt : hij gaat een nieuw mobo kopen OMDAT er maar 256mb in kanOp donderdag 14 juni 2001 11:35 schreef Marv het volgende:
[..]
Een nieuwe mobo dat maar 256 mb kan hebben???![]()
![]()
Mijn msi k7t pro2 kan 1.5 gb in totaal... 256 mb lijkt me een beetje heel erg weinig voor een nieuw mobo![]()
![]()
Ik had in Febuari geheugen besteld. 2 x pc133 128 mb sdram.
Dit was cas 3-4-4
Toen heb ik om omruil gevraagd want de pc133 intel standaard schrijf max. cas 3-3-3 voor.
Dus ik nieuwe gehad van TMC was netjes 3-3-3.
In april ging een bankje kapot (spontaan) dus opgestuurd. Kreeg ik weer een bankje met 3-4-4 terug.
Ik besloot op dat moment te gaan upgraden naar DDR dus ik heb de hele zooi verkocht.
Maar ik koop zelf geen OEM geheugen meer. Dit is gewoon slechte kwaliteit.
Ik ga er vanuit dat de 512 mb dimm van dezelfde vage fabrikanten zijn als de andere goedkope dimmen van Xenon.
Ik zou het niet doen......
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
ahaOp donderdag 14 juni 2001 13:18 schreef epsilon het volgende:
[..]
nee hij zegt : hij gaat een nieuw mobo kopen OMDAT er maar 256mb in kan
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Hehe ja. Toen kocht ik ook een 128MB dimm voor 189 piek bij een of ander vaag japans bedrijf. Gekocht als pc100 (stond ook op plakkertje) maar een paar maanden later bleek het gewoon pc133 te zijn, en het liep ook nog gewoon op 150mhzOp donderdag 14 juni 2001 13:17 schreef epsilon het volgende:
[..]
nou dat is al weer 7 maanden geleden
op de hcc beurs (november heb ik 199,- betaal)
http://www.rorupc.nl/review.php?id=12
* Woef heeft helaas Mushkin, maar ja je kunt niet alles hebben !
Nou bij deze dan. 2*64mb PQI kopen?Op donderdag 14 juni 2001 22:44 schreef Ruben_Pruim het volgende:
Die PQI modules schijnen erruug goed te zijn, lees deze review maar eens:
http://www.rorupc.nl/review.php?id=12
* InterCC heeft helaas Mushkin, maar ja je kunt niet alles hebben !
Het is jou keuze en geld !Op donderdag 14 juni 2001 22:48 schreef InterCC het volgende:
[..]
Nou bij deze dan. 2*64mb PQI kopen?