Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

windows 8 via windows deployment server

Pagina: 1
Acties:

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 22:35
Ik heb een windows deployment server ingericht om diverse computers en laptops te kunnen installeren.
Dit werkt in principe allemaal naar behoren.

Alle windows 7 installaties gaan allemaal goed.
Probleem hier zijn de windows 8 installaties op machines die de COA in de uefi hebben ingebakken ( vooral de nieuwe laptops )
Welke windows versie ik ook installeer ; de vraag om de productcode ( die er physiek dus niet is.. ) blijft terug komen aan het einde van de installatie.

Dat het niet lukt om windows 8 laptops te voorzien van een kale 8.1 installatie weet ik inmiddels maar het is me een raadsel waarom het schijnbaar niet lukt om de 'ingebakken' key in de installatie te krijgen.

Iemand een suggestie ?

Voor de duidelijkheid ; het betreft allemaal verschillende en losse machines met OEM keys ( geen vlk of enterprise keys dus )

I live in darkness , i exist in the shadow

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-11 14:04
Daar is WDS ook niet voor bedoeld. Schijnbaar worden images omgezet in 'retail', waardoor de setup niet kijkt naar de ingebakken UEFI code. Daarnaast ben je geen OEM fabrikant, dus licentie-technisch had Microsoft dat ook niet zo leuk gevonden. Wat je wel kan doen is met MDT een Task Sequence maken die aan het einde een executable uitvoert die bijvoorbeeld de code uit de UEFI kan uitlezen.

• shicomm
Daarnaast ben je geen OEM fabrikant, dus licentie-technisch had Microsoft dat ook niet zo leuk gevonden
Als retailer ( bouw ook machines voor klanten ) is dat licentietechnisch geen probleem lijkt me.
De machines in kwestie hebben keurig allemaal COA's , dat ik ze nu installeer via wds i.p.v. overal schijfjes in te stoppen maakt dat ook niet tot een issue imho.
Wat je wel kan doen is met MDT een Task Sequence maken die aan het einde een executable uitvoert die bijvoorbeeld de code uit de UEFI kan uitlezen
Da's geen gek idee ;) Zal daar eens induiken :)

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 12:46
Doen wij via de MDT via een HP/Dell installatie DVD/ISO voor Windows 8 / 8.1 Pro en niet niet Pro en activatie verloopt vervolgens automatisch, dus zonder product key in te vullen.

• shicomm
De oplossing bleek heel simpel ;)
Middels een pid.txt heb ik een generieke key in de install gezet zodat de vraagstelling naar de key uberhaupt niet komt.
Na het afronden van de install gebruik ik een scriptje om de uefi key op te roepen en in te voeren in de installatie :)

Misschien niet de meest geniale oplossing maar voor deze situatie voldoet het prima :)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
shicomm schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:42:
De oplossing bleek heel simpel ;)
Middels een pid.txt heb ik een generieke key in de install gezet zodat de vraagstelling naar de key uberhaupt niet komt.
Na het afronden van de install gebruik ik een scriptje om de uefi key op te roepen en in te voeren in de installatie :)

Misschien niet de meest geniale oplossing maar voor deze situatie voldoet het prima :)
Ik vind het eerlijk gezegd een zeer degelijke oplossing hoor : iedere machine wordt alsnog geactiveerd met de correcte key.
Het resultaat is uiteindelijk wat telt.
Pagina: 1