Help. Laptop verkoper doet vervelend.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 23:00
Hi,

Zit nu in a probleem met de verkoper.
Heb deze laptop gekocht. V&A aangeboden: Asus N550JV-CN270H

Staat onbeschadigd en met garantie!

Nu ik dit thuis ontvang, werkt de keyboard lit niet. Daarnaast heb ik de binnen kant gecheckd. De waranty stickers zijn al geraakt door iemand. hier en daar nog iets mis.

Laptop werkt prima alleen geen keyboardlit en garantie.

Had de verkoper hulp gevraag om dit te fixen. Zei die, kan hij niet.
Ik wil garantie, die zou hij niet regelen.

Daarna vraag ik 150 euro met bedoeling voor onderhoud en reparatie voor de laptop. Wordt die boos en wil juristische zaken bijtrekken.

HELP Alsjeblief!!

UPDATE: 16NOV

Excuses bericht ontvangen van de verkoper en een compensatie belofte. Die zou volgende week binnen.

UPDATE 2: 26NOV2014

Een gedeelte van de compensatie ontvangen, maar wacht nog steeds op de rest. Even de verkoper een bericht verstuurd, maar nog steeds geen antwoord.

UPDATE 3: 1 DEC 2014
Uiteindelijk de compensatie volledig ontvangen. Zaak is nu uitgelopen.

NOGMAALS Hartelijk bedankt allemaal!! Julie zijn uitstekende medetweakers. :)

[ Voor 24% gewijzigd door jakewu123 op 01-12-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
integraal DM's posten is niet toegestaan. Als je deze wilt delen kan je een DM sturen naar de admins.

[ Voor 89% gewijzigd door Microkid op 16-11-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ene kant heeft hij gelijk, je hebt hem gekocht zonder te bekijken of het allemaal klopt.
Daarom ga ik ook altijd het item zelf ophalen.

Maar in het laatste antwoord slaat hij de plank dan weer mis bij 2.
Hij heeft hem gekocht van iemand, daarna weer door verkocht aan jouw.
En dan zegt ie eigenlijk dat je het moet regelen met de vorige eigenaar ?
Je hebt een koop overeenkomst met hem en niet met de vorige eigenaar, zou leuk zijn als je alles door kon schuiven naar de vorige eigenaar ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:52

Trackerfire

BTC HODLER

Je bent wel erg kort door de bocht met de garantie. Je kunt ASUS gewoon opbellen en vragen hoe het zit met de garantie. Nu slaap je heel de nacht niet, omdat je erover wakker ligt en ga je meteen de verkoper al op de huid zitten.

Vraag het eerst zelfs eens na en ga dan kijken of er iets aan de hand is. Het komt op mij nu over als stennis schoppen om (nog) niks.

Succes!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Dat is misgegaan bij mij. Moet nooit die advertentie geloven. Onbeschadigd xD

Dus, wat kan ik nu doen? Ik heb Asus algemaild, die zou binnenkort reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Even afwachten wat Asus zegt. Als die zeggen dat je gewoon garantie hebt (meestal is dat overdraagbaar) is er geen probleem :)

Zie dat Uriel99 deze laptop al eens eerder heeft gekocht. Hoop niet dat dat de jouwe is die je nu hebt:

V&A aangeboden: Asus N550JV-CN270H

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Jah, Denk wel. Heeft dezelfde krasje daarop! OH SHIT :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Als het dezelfde is kun je garantie wel vergeten... maar trek geen overhaaste conclusies. Leg het probleem voor aan verkoper en wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Hoe had je dat kunnen vinden. Leer me ook. Dan kan ik volgende beter onderzoeken, voor dat ik iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Heb deze link naar hem gestuurd en hij nog een keer over de garantie gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ik heb gewoon in zijn profiel gekeken naar beoordelingen en daar zag ik een goede beoordeling van de verkoper staan van de laptop aan Uriel99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als die verkoper die laptop uit die andere advertentie heeft gekocht en aan jou doorverkoopt met garantie ben je immo gewoon opgelicht. Hij weet donders goed dat er geen garantie op zit als hij stickers kapot gaat maken om een moederbord te vervangen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Dus wat kan ik doen @Marzman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Heb ik recht om mijn geld volledig terug te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Verschil tussen recht hebben en krijgen is groot :)

Maar zijn vrouw (jurist) moet ook donders goed weten dat hij fout zit ALS dit zo is. Mits hij de jurist maar een half verhaal verteld ;-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als hij zich zo opstelt denk ik ook dat je weinig aan je 'recht' gaat hebben. Als dat verhaal klopt zo denk ik wel dat hij fout zit ja.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Denk ik ook. Hij zegt maar wat om me te bedreigen.

Maar wat zou jij doen? en kan je doen als je in mijn situatie bent.

Laat me ook even horen als het einde is. Dan stop ik er mee met deze slechte aankoop verhaal.

Nogmaals bedanken voor iedereen met reactie. Was heel hulpvuldig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Civielrechtelijk bedoel je? Wat wil je doen en wat wil je er aan spenderen aan geld en tijd?

Je hebt nu een werkende laptop voor een prijs die je goed vond. Alleen je toetsenbordverlichting werkt niet, er wordt vermeld dat je garantie hebt en de geschiedenis van de laptop die dat uitsluit lijkt verzwegen. Die user kan je natuurlijk een negatieve review geven. Voor mij zou het daar stoppen en zou ik er vooral een leermoment uithalen voor een volgende keer, maar ik ben jou niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Duidelijk verhaal. Defect gekocht opgelapt en doorverkocht aan TS als zijnde nette gebruikte laptop. En dan nog zo een l*l verhaal ophangen over zijn juridische rechten. Ik zou hem in ieder geval een gepeperde feedback geven. Dan zijn ander tweakers gewaarschuwd.

Edit* Hij heeft zeker niet geleverd wat was afgesproken. Namelijk een onbeschadigde laptop met garantie. Garantie zal je niet meer krijgen na het oplappen. En 650 euro is geen koopje lijkt me 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door mobby1971 op 15-11-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor een opgelapte laptop is het geen koopje nee.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Ook guys .Bedankt voor de tips en hulp.

een leermoment zeker! vergeet ik nooit meer.

Zou ik ook niet doen voor medetweakers.

Nogmaals bedanken en fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zijn advertentie is vrij schofterig inderdaad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:16
In ieder geval de beoordeling zo schrijven dat een goede waarschuwing voor andere tweakers is, dit is gewoon niet netjes. Nu heb ik zelf een bod openstaan bij hem voor een Y500 ultrabay module bij diezelfde tweaker maar te vertrouwens is hij dus niet (en zojuist de bieding ingetrokken, met dit soort verkopers wens ik geen zaken te doen).

Er staat ook in de advertentie van de Asus: 'Onbeschadigd' dat is dus gewoon keihard liegen gezien hij feitelijk de laptop beschadigd heeft gekocht.

[ Voor 17% gewijzigd door _Drake_ op 15-11-2014 20:26 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een jurist bij PWC? Die doen niets met privaatrecht, dat is puur bedrijfsmatig en belastingtechnisch :D

Leermoment, dat is alles wat je hebt. Je hebt een laptop gekocht met een langer verleden dan je verteld is (incl leugens), welke de verkoper gewoon wist. Maar recht hebben en krijgen, laat het een leermoment zijn :)

Kan je niet ergens goedkoop een keyboard laten fixen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:43

OmeJoyo

This is me

Die verlichting zou zomaar een driver issue kunnen zijn, heb er op mijn n56 ook problemen mee gehad bij upgrade naar 8.1 . Wat ik me afvraag, kan je foto's maken en posten waarbij wellicht overéénkomsten te zien zijn om uit te sluiten of het wel of niet dezelfde laptop is? Verschil tussen de 2 advertenties is iig. dat er respectievelijk 2 of 4 gb geheugen op de videokaart zit, kan je dit checken?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Ik heb het terug naar WIN 8 gebracht, maar die verlichting functie herkend Windows nog niet.

F3 key werkt goed, alleen niet met FN+F3 en de andere FN+F4. Zo best een driver probleem zijn. Ik wacht wel even voor ASUS, maar de kans is niet groot.

Voor OmeJoYo, deze N550JV heeft een GT750M met 4GB DDR3. Zou heel blij zijn, als je een oplossing kan vinden of bieden.

Alvast bedanken voor support van jullie allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso zou ik een laptop met waterschade niet vertrouwen. Corrosie is geniepig en je weet niet wat voor een schade later opeens de kop nog opsteekt. Ik zou toch even flink wat druk gaan zetten omdat je de overeenkomst ontbindt op basis van non-conformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Conclusies trekken, dat dit de bewuste laptop is, is in dit stadium te voorbarig. Mocht het dezelfde laptop zijn, is de kans groot, dat het bekend is en gerepareerd is bij ASUS. Je zou ASUS kunnen vragen naar de geschiedenis van deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het video geheugen verschilt met 2GB.
Het zou dus goed kunnen zijn dat het MB is vervangen. Of dit door de verkoper is gedaan of door ASUS is even afwachten.

Maar wat ik begrijp van het verhaal:
- de laptop is verkocht in nieuwstaat
- er zijn (zichtbare) beschadigingen
- aanbieder heeft goede beoordelingen

Als het verhaal klopt, dan is dit ook weer een leermoment voor mij. ;)
Maar van de andere kant; vraag altijd naar zoveel mogelijk informatie, foto's (!), etc.

Edit:
Vind de reactie van aanbieder wel erg kort door de bocht. Maar ik snap een aantal dingen niet helemaal:
- je had dus geen naam van de verkoper?
- er is nog een aankoop geweest? (Muis?)
- heb je foto's gevraagd?
- it looks to good to be true ;)

Verder kan de aanbieder natuurlijk veel zeggen, maar het is hier geen Marktplaats. Laat hem daar maar lekker kort en dreigen.. Aub niet hier de goede naam van Tweakers vergooien. Er zijn genoeg nette aanbieders.

[ Voor 33% gewijzigd door HollowGamer op 16-11-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
- it looks to good to be true ;)

675 is nu niet echt een koopje. Ook niet als de laptop wel netjes was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

jakewu123, even een paar dingen.

1) Aub geen losse posts onder elkaar zetten. Als je wat wilt toevoegen aan je post, gebruik de edit knop dan.
2) Je doet heel moeilijk over de verkoper en garanatie enz, maar feitelijk ben je zelf verantwoordelijk. Jij hebt als koper immers een onderzoeksplicht op de af te nemen goederen. Doordat je de laptop hebt laten versturen heb je hier impliciet vanaf gezien. Voor het genoemde bedrag had je er beter aan gedaan de laptop ter plekke op te halen, ongeacht de feedback score van de verkoper. Doordat je de laptop hebt laten opsturen heb je een risico genomen. Nu blijkt dat er wat mis is, moet je dan niet ineens de verkoper de schuld geven.
3) Alles is ook nog eens duidelijk in de volgende topics besproken:
How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!
How to - Veilig handelen op V&A

Het enige dat ik je nu kan adviseren is: probeer er samen uit te komen. Lukt dat niet, dan is een negatieve review zeker een optie, en je kan altijd nog proberen om Asus te benaderen,

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:16
Microkid schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:18:
Dude, een paar dingen.

1) Aub geen losse posts onder elkaar zetten. Als je wat wilt toevoegen aan je post, gebruik de edit knop dan.
2) Je doet heel moeilijk over de verkoper en garanatie enz, maar feitelijk ben je zelf verantwoordelijk. Jij hebt als koper immers een onderzoeksplicht op de af te nemen goederen. Doordat je de laptop hebt laten versturen heb je hier impliciet vanaf gezien. Voor het genoemde bedrag had je er beter aan gedaan de laptop ter plekke op te halen, ongeacht de feedback score van de verkoper. Doordat je de laptop hebt laten opsturen heb je een risico genomen. Nu blijkt dat er wat mis is, moet je dan niet ineens de verkoper de schuld geven.
3) Alles is ook nog eens duidelijk in de volgende topics besproken:
How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!
How to - Veilig handelen op V&A

Het enige dat ik je nu kan adviseren is: probeer er samen uit te komen. Lukt dat niet, dan is een negatieve review zeker een optie, en je kan altijd nog proberen om Asus te benaderen,
Een verkoper heeft ook bepaalde plichten. Hij levert een laptop in "nieuwstaat" van 10 maanden oud met garantie. Dat staat expliciet in de advertentie. Als nu blijkt dat de laptop totaal niet in nieuwstaat is en er geen garantie is kun je de verkoper hier prima op aanspreken.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop nooit een item zonder foto's. De add heeft alleen een computer gerenderde foto, daar kun je niks aan zien. De verkoper had het item niet eens hoeven hebben. Vraag eerst om een echte foto, mogelijk met een briefje met zijn nickname erbij zodat hij bewijst dat hij het item echt bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

LuPo schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:22:
[...]
Een verkoper heeft ook bepaalde plichten. Hij levert een laptop in "nieuwstaat" van 10 maanden oud met garantie. Dat staat expliciet in de advertentie. Als nu blijkt dat de laptop totaal niet in nieuwstaat is en er geen garantie is kun je de verkoper hier prima op aanspreken.
De kans dat een laptop van 10 maanden er nog als nieuwstaat uitziet is natuurlijk in praktijk heel klein. Zoals hierboven al aangegeven: if it sounds to good to be true, it probably is.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Microkid schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:40:
[...]

De kans dat een laptop van 10 maanden er nog als nieuwstaat uitziet is natuurlijk in praktijk heel klein. Zoals hierboven al aangegeven: if it sounds to good to be true, it probably is.
Allemaal waar, maar dat geeft de adverteerder nog geen vrijbrief om een zwaar misleidende tekst in zijn advertentie te plaatsen.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

(met dank aan The_Zohan)

Zoals het juridisch loket aangeeft:

"Als u iets koopt via Marktplaats, koopt u dat meestal bij een particulier. U heeft dan niet dezelfde consumentenbescherming als bij aankoop bij een bedrijf.

De verkoper moet nakomen wat hij heeft beloofd. Dat betekent dat een ‘nieuw’ product er ook nieuw moet uitzien. En niet gebruikt. Belooft de verkoper een merkartikel? Dan mag het niet namaak zijn. Omdat het verzenden van een product voor risico van de koper komt, heeft de koper geen recht op schadevergoeding van de verkoper indien het product beschadigd bij u aankomt. Indien u als koper een product aangetekend laat verzenden, kunt u de schade verhalen op de verzekering.

U heeft als koper een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u zelf ook het product moet controleren. U kunt dan zelf zien of het product is zoals u het verwacht. Het kan daarom ook verstandig zijn een product op te halen in plaats van te laten opsturen.

Wat kan ik doen?
U kunt de verkoper aanschrijven dat u alsnog het product wilt ontvangen, zoals in de advertentie stond aangegeven. Of dat u alsnog een onbeschadigd product wilt ontvangen. U kunt hiervoor de voorbeeldbrief van Consuwijzer gebruiken. Het wordt een probleem als u niet voldoende gegevens heeft van de verkoper. Of de verkoper wilt u het geld niet teruggeven."

Het maakt dus dat de koper in principe onderzoeksplicht heeft, en de verkoper minder informatieplicht (dat wel sterk geldt bij bedrijfsmatige verkoop).
Ik denk dat er in dit geval beide kanten iets te verwijten valt (puur juridisch gezien) en dat dat maakt dat het misschien slimmer is om een compromis te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er staat ook in de tekst dat een nieuw product er nieuw moet uitzien. Een laptop in nieuwstaat met garantie dat is wat anders als een defecte laptop met krasjes die weer gerepareerd is waarvan de garantiezegels gebroken zijn.

Een laptop kun je inderdaad beter ophalen (al zou je dan nog niet meteen zien dat de garantiezegels verbroken zijn). Ik denk dat dit de les is hieruit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:20
Microkid schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:07:
Het maakt dus dat de koper in principe onderzoeksplicht heeft, en de verkoper minder informatieplicht (dat wel sterk geldt bij bedrijfsmatige verkoop).
Maar wat als de verkoper WEL informatie geeft, maar informatie die pertinent niet klopt, bewust foute informatie geeft? Zeggen dat er garantie nog op zit terwijl verkoper weet dat dat niet zo is?
Minder informatieplicht geeft verkoper geen vrijbrief om bewust foute informatie te geven - dat laatste gaat dan eerder richting oplichting.
Ik denk dat er in dit geval beide kanten iets te verwijten valt (puur juridisch gezien) en dat dat maakt dat het misschien slimmer is om een compromis te zoeken.
Dat dan weer wel, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Gezien de reactie van de koper is een compromis ver te zoeken. Die gooit meteen keihard de deur dicht. Terwijl TS hem toch netjes benaderde. Ik vind het tenenkrommend hoe de makkelijk over het feit heengegaan wordt dat de verkoper simpelweg liegt in zijn advertentie en vervolgens keihard de deur dichtgooit op het moment dat hij aangesproken wordt. Er is ook zo iets als verkoop ethiek. Verkoper gaat bij mij hevig op de zwarte lijst. Daarnaast zou ik het persoonlijk graag zien in zijn beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:44
Als ik bij de verkoper in de feedback ga zien, dan staat er volgend bericht:

Beoordeling van xxx over xxx, woensdag 24 september 2014
Voldoet aan beschrijving:Score: 5 Communicatie:Score: 5Aflevering:Score: 5
Heeft een defecte Asus-laptop van me overgenomen. Communiceert vlot en de deal was snel rond. Een aanrader!

Advertentie: V&A aangeboden: Asus N550JV-CN270H

Mijns inziens is dit dus pure oplichting als de kras op de foto overeenkomt met de laptop die je nu hebt gekocht.

Edit: link gefixt

[ Voor 10% gewijzigd door luukske op 16-11-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je bent, als het klopt dat de verkoper inderdaad die waterschade laptop heeft doorverkocht, keihard genept. Ik snap alleen je vraag om 150 euro niet.

Ik koop zelf vaak defecte laptops in die ik repareer en weer in de verkoop,zet, maar wél met een eerlijk verhaal en geen garantie (en daar is de prijs dan ook naar), en als het onverhoopt toch snel stuk gaat repareer ik of vergoed ik het vaak ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Wow tweaker community is echt uitstekend!!. Ben echt blij dat jullie zoveel support geven.

Vandaag heb ik een excuses bericht van de verkoper gekregen. Hij zou me een compensatie bedrag geven.

Dus, het is goed afgelopen vind ik. Als ik de compensatie en de gemiste muis ontvangen heb, dan zou ik het laten weten.

HARTELIJK BEDANKT JULLIE ALLEMAAL!! Was heel vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uriel99
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 19:47
Tsja,

Dan spreekt hier het corpus delicti zelf maar even een woordje...

Enige tijd geleden heb ik de bovengenoemde laptop zelf gekocht. Deze is daarna voorzien van een nieuw moederbord (derhalve 4 ipv 2 Gb GT750M) en een nieuw toetsenbord.

Het geheel is getest en goedgekeurd door mijzelf. Laten we stellen dat ik daar bijzonder bekwaam in ben.

Deze laptop heb ik daarna aan mijn broer gegeven. Aangezien hij ook wel eens gebruik maakt van mijn account heeft hij hetzelfde apparaat daarna wederom op tweakers geplaatst, zich voordoend als ik.

Bij deze heb ik eerst mijn broer op niet mis te verstane wijze terecht gewezen. Verder is er een compensatie door hem/ons aangeboden aan de gedupeerde verkoper, welke de koper inmiddels geaccepteerd heeft.

Ik baal hiervan als een stekker, aangezien ik alleen maar goede reviews heb, en dat graag zou willen behouden. Mijn broer zal geen zaken meer aan kunnen bieden onder mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mooi dat jullie het samen hebben opgelost.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uriel99
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 19:47
Gelukkig maar Marzman... Heb dit account al zoveel jaren, en echt louter positieve reviews. Wil ik graag zo houden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
Hiero de originele verkoper van de destijds defecte laptop. Ik heb de laptop ook weer van iemand anders overgenomen, dus ik ben de 2e (mogelijk meer) eigenaar van de laptop. Het apparaat had waterschade en was al open geweest. Hij is vanuit mij nog naar een reparateur geweest.

Ik heb ook al contact gehad met Asus en er zit GEEN garantie meer op de laptop.

Toen ik de laptop verkocht had hij een krasje achterop en wat plekjes op de hoeken. Ik schrok er nogal van hoe de laptop doorverkocht werd. Bij een situatie als deze zou de geschiedenis van de laptop zeker vermeld moeten worden.

Gelukkig is alles toch nog netjes opgelost. Koper: veel plezier met de laptop. Verkoper: hopelijk kunnen we nog eens zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 12:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hjkv schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:18:

[....]

Bij een situatie als deze zou de geschiedenis van de laptop zeker vermeld moeten worden.
Helaas doet de nu verkoper dat ook niet: V&A aangeboden: Asus N550JV-CN270H

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
Het staat er toch vermeld? Dat de laptop waterschade heeft gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 12:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hjkv schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:25:
Het staat er toch vermeld? Dat de laptop waterschade heeft gehad
Ik zou echt _zweren_ dat dat er net niet bij stond! :O

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Probleem is opgelost, we hoeven hier niet te discussieren over advertenties van de verkoper. Op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.