Over een weekje komt hier een mooie 55" 4K Samsung te staan
Nu heb ik een aantal demo 4k filpjes van http://demo-uhd3d.com/
gedownload. Demo Samsung & demo Transformers
Het lukt mij niet deze filmpjes af te spelen op een Full HD Pc-monitor via DVI aangesloten op een Radeon 7970. Het lijkt mij dat het niet aan de hardware kan liggen.
Heb tevens de laatste versie van VLC & DviX geïnstalleerd voor de codes. Bij het afspelen in VLC (2.1.5) krijg ik alleen geluid te horen maar geen beeld. DviX player geeft een fout melding.
"Error, Player does not recognize this container format. Additional Software is required to play. It may be available from the DivX Support website"
Het enige wat hier uitkomt is het programma opnieuw te installeren aangezien het de laatste versie is.
Ik vermoed dan ook dat het aan de Codec ligt. Nu heb ik van alles gelezen over HEVC, H.265 etc. alleen deze zouden in VLC en DviX moeten zitten.
Heeft iemand een tip hoe en of ik dit werkend kan krijgen of zit ik er nou helemaal naast en kun je dit bestand helemaal niet afspelen op een FULL HD TV/ PC-monitor en moet ik geduldig wachten tot dat de televisie er is en het nogmaals proberen?
Alvast bedankt.
Info over het bestand:
Résolution : 3840x2160
Taille : 1380 Mo
Durée : 03min 51sec
Format : TS
Codec : HEVC
Video
ID : 257 (0x101)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Format profile : Main 10@L5.2
Codec ID : 36
Duration : 1mn 46s
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 10 bits
Writing library : ATEME Titan KFE 3.5.1 (4.5.1.0)
Color primaries : BT.709
Transfer characteristics : BT.709
Matrix coefficients : BT.709
Color range : Limited
Nu heb ik een aantal demo 4k filpjes van http://demo-uhd3d.com/
gedownload. Demo Samsung & demo Transformers
Het lukt mij niet deze filmpjes af te spelen op een Full HD Pc-monitor via DVI aangesloten op een Radeon 7970. Het lijkt mij dat het niet aan de hardware kan liggen.
Heb tevens de laatste versie van VLC & DviX geïnstalleerd voor de codes. Bij het afspelen in VLC (2.1.5) krijg ik alleen geluid te horen maar geen beeld. DviX player geeft een fout melding.
"Error, Player does not recognize this container format. Additional Software is required to play. It may be available from the DivX Support website"
Het enige wat hier uitkomt is het programma opnieuw te installeren aangezien het de laatste versie is.
Ik vermoed dan ook dat het aan de Codec ligt. Nu heb ik van alles gelezen over HEVC, H.265 etc. alleen deze zouden in VLC en DviX moeten zitten.
Heeft iemand een tip hoe en of ik dit werkend kan krijgen of zit ik er nou helemaal naast en kun je dit bestand helemaal niet afspelen op een FULL HD TV/ PC-monitor en moet ik geduldig wachten tot dat de televisie er is en het nogmaals proberen?
Alvast bedankt.
Info over het bestand:
Résolution : 3840x2160
Taille : 1380 Mo
Durée : 03min 51sec
Format : TS
Codec : HEVC
Video
ID : 257 (0x101)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Format profile : Main 10@L5.2
Codec ID : 36
Duration : 1mn 46s
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 10 bits
Writing library : ATEME Titan KFE 3.5.1 (4.5.1.0)
Color primaries : BT.709
Transfer characteristics : BT.709
Matrix coefficients : BT.709
Color range : Limited