Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Één uniform netwerk maken

Pagina: 1
Acties:

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 15:22
Goedemorgen!

Na sinds 8.00 te spelen met mijn netwerk, vind ik dat het tijd wordt om wat meer ervaren hulp in te schakelen, ik kom er namelijk niet (meer) uit.

Ik heb een netwerksituatie als volgt:

Muur --> UPC modem/router --> PC1, PC2 (Powerline), Netgear 6300v2

Dus vanuit de router (die alleen maar bekabeld ingesteld staat) komt geen wifi, alleen 3x bekabeld.

Vanuit de Netgear 6300v2: --> PC3, Samsung netwerkprinter, WiFi

En aan die wifi zitten 4 telefoons, 2 tablets, een extra wifiprinter, xbox, 2 laptops, en nog meer grut

Nou wil ik dus dat alles vóór de Netgear (PC1 en PC2) dus óók de wifiprinters e.d. kunnen benaderen. Het liefst nog dat zij zich bekabeld onder het SSID van de netgear ("Ons WiFi") kunnen vinden, en daarmee dus alles binnenin het netwerk bereiken.

Ik zal zo even kijken of ik iets kan schetsen in paint want ik heb mijn eigen powerline nog niet werkende 8)7

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Stel al je wifi-apparatuur eens als AP in. Die Netgear 6300v2 gebruik je ook voor wifi toch?

Als AP instellen doe je zo:
- Vast IP-adres instellen buiten range DHCP van UPC modem/router
- DHCP uitzetten
- WAN-poort niet gebruiken

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 15:22
De router staat reeds als AP ingesteld, Modem/router is 192.168.0.1, PC1 is 0.2, P2 is 0.3 en PC3 (moet) 0.4 (worden). De AP als .10 en alles vanaf .11 is dynamisch.

Onder het netwerk blijft hij alles als "Ons WiFi!" vinden, terwijl de PC's daar natuurlijk niet tussen zitten...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Het kabeltje tussen de modem/router en de netgear: in welke poort van de netgear heb je die gestoken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En waarom WiFI op de modem/router uitgeschakeld? 2 AP's is altijd beter dan 1...

Oslik blyat! Oslik!