Toon posts:

Gamen : PIII of Celeron kopen ?????

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb me net een geforce aangeschaft, maar door overklokken kom ik er achter dat de processor de cap. van de videokaart onderdrukt. heb zelf een PII 266/66. deze overklokt naar 300/100.

andere processor zal beter zijn, wat moet ik :

PIII 600 of hoger of een celeron 533 ??

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
de celeron. bij een p3 500 zit je al op max van de capaciteit. meer maakt niet uit. (nauwlijks) die 533 (wel cel2 nemen he!) kun je nog opklokke tot 800. krijg je nog wat extra speed in windows. een p3 is een beetje weggegooid geld als je alleen maar games vooral gaat spelen.

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ik zou voor p3 gaan want ik heb zelf hier een celeron en spellen lopen niet echt lekker in vergelijking met een p3(heeft mijn zus) mischien zijn die celly2's wat beter (want zijn gewoon coppermines met minder cache dus ook SSI enzo )

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Als ik op verschillende benchmarks af moet gaan zou ik toch voor de P3 gaan. Een hoger geklokte Cel2 geeft vaak minder dan een wat lager geklokte P3!
Ik heb zelf een P3-650 en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben met spellen. Had eerst een Cel 466@525 en kwam met mijn Annihilator in Q3 met alles op high op ~50FPS en met mijn P3-650@948 kom ik op ruim 120FPS.
Mijn conclusie is voor gamen dus gewoon een P3 pakken. Het is wel wat duurder maar ook aanzienlijk beter :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Bij spellen is tegenwoordig de videokaart belangrijker dan de CPU, koop lekker een Celly2 533/566 en het geld dat je overhoud kan je in een videokaart steken, of uit eten gaan. Boeit het jou of je spel draait met 100 of 95 FPS, ik zou het het geld niet waard vinden om een P3 te kopen. Mijn celly2 werkt snel genoeg voor alle spellen, mijn videokaart is kut (Voodoo Banshee), en die zorgt voor de speelbaarheid.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Waar is die grotere (L2)cache dan goed voor is, kan iemand me dit uitleggen, want zo te zien is er geen redenen om nog een Athlon(Thunderbird) of een PIII/P4(williamette of tulloch) tekopen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:56
Mijn P3 450 presteerde stukken beter dan een Celeron 400, weet niet of het verhaal ook nog opgaat voor die Celly 2, maar denk het wel anders koopt toch niemand meer een Coppermine of Athlon?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Voor de Coppermine's had je de PII en PIII met halfspeed L2 cache en de Celeron 1 met Fullspeed L2 Cache . Het verschil tussen deze 2 klok voor klok in games war erg klein .
Nu is er de P3 Coppermine en de Celeron 2 . De Coppermine's hebben 256kb Fullspeed ondie cache (8-way associatief) . De Celeron's hebben maar 128kb en dan 4-way . Het verschil in games klok voor klok is nu erg groot geworden . Een P3-600 presteerd nu ongeveer gelijk aan een Celeron op 750/800 . Het is zeker waar dat de videokaart het belangrijkste blijft , want een Celeron 600 met een Geforce DDR is gewoon sneller dan een P3-600 en een TNT2-ultra . Kijk wat je budget toelaat ,maar als je het geld hebt koop je een P3 .

• smokey
met die GPU's die er allemaal aankomen hoeve we niet steeds meer het snelste van het snelste te hebben wat betreft CPU's wat dat maakt toch niet uit. bij een geforce heeft 500 mhz en meer al geen zin meer want je zit al op de max. bij apps en windows enzo maakt het meer uit.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik had eerste een Pentium 2 450/100bus
die heb ik omgeruild tegen een Celeron 500/66bus
( jah ik ben af en toe een beetje raar )
ik wilde gewoon die celeron proberen

en ik heb toen met 3dmark 99 gebenchmarkt en kwam met mijn tnt1 op een score van 100 punten minder in vergelijking met die P2 450

wellicht zal het verschil tussen de P3 en Celeron 2 in games ook niet echt groot zijn

Verwijderd

een PIII! Dat zijn gewoon de beste! Ik ben zelf een gekickte game-freak en heb me net een PIII600 aangeschaft. 'n pracht van een machien. In feite is een celeron de mindere van PIII, hij is ontworpen voor de mensen die een PIII té duur vinden...

Verwijderd

Genoeg geld?
Dan een P3 en een Geforce DDR

Weinig geld?
C2 met een Geforce DDR

Bij mij is de processor altijd een van de goedkopere onderdelen van m'n systeem geweest (HD/Mem/vidkaart zijn duurder).

Verwijderd

met een pen3 is wat moeilijker om mee over te klokken maar een celleron kan op 100mhz pus snelhijd draaien maar je moet wel goed laten koelen bijvoorbeeld 433mhz kan over gekjlokt worden op ongeveer op 700mhz
wel de gevolg van behoorlijke temperatuur
dus wel goed koelen hoor met deze bus snelhijd zit hij ongeveer de selfde prestatie als een pen3

Verwijderd

Als jij een 433 op 700 krijgt mag je in je handjes klappen DAT LUKT NOOIT(en nee niet bijna nooit), P3 RULES en coppermines zijn net zo goed te o/c als celeron ik ben zelf overgestapt naar p3 dus van celeron 500 naar copperine 550@733mhz heheh tevreden JA!!!

Verwijderd

Als jij een 433 op 700 krijgt mag je in je handjes klappen DAT LUKT NOOIT(en nee niet bijna nooit), P3 RULES en coppermines zijn net zo goed te o/c als celeron ik ben zelf overgestapt naar p3 dus van celeron 500 naar copperine 550@733mhz heheh tevreden JA!!!

• smokey
400 mhz op 100 mhz fsb lukt al bijna nooit.

maar ik zou dus voor een cel2 gaan. met dikke koeling kun je een 566 celeron op 952 krijgen (112 mhz bus) en die is dus ff echt wel wat sneller dan een 2x zo dure p3 600.

ik ken iemand die heeft een p3 733 en een cel2 850 en die cel2 is dus sneller bij sisoft sandra.

Verwijderd

Ja hallo , een Celeron 550 is daar ook sneller als een P3-533 , maar dat is omdat Sandra wat betreft CPU's een benchmark van niks is . Zet Quake 3 in hetzelfde system op fastest en meet dan maar eens met een Coppermine en een Celeron 2 op dezelfde kloksnelheid . Kun je nog lachen .
Pagina: 1