Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:05
Omdat het me niet wil lukken om een smartwatch te koppelen aan mijn mobiel, is het wellicht handig voor ons allen om hier een artikel over te starten.
Sinds een paar dagen heb ik een zgpax S8 smartwatch die draait op android 4.4.2. Dit is een standalone phone.

Deze wil ik zonder simkaart gebruiken door te koppelen aan een Galaxy Note 3.
Onlangs heb ik 2 apps uitgeprobeerd:
1: Swapp Link. Werkt wel maar zit nog vol fouten en trekt op beide apparaten de accu vrij snel leeg. Tevens zijn hier heel veel versies van, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
2: Tablet talk. Dit is een hele fijne app, die ik aangekocht heb. Werkt ook wel, alleen als je op de watch wilt bellen, zijn de cijfers te groot, waardoor deze over elkaar heen liggen.
Na contact met de app maker, blijkt dat deze app is geoptimaliseerd voor tablets. Dit werkt heel mooi om alles wat op de telefoon binnenkomt, een 1 op 1 kopie maakt op de tablet.

Dit zoek ik ook voor mijn smartwatch.
Heeft iemand ervaring met een app, waarmee ik inkomende gesprekken op mijn Note 3, kan beantwoorden op de smartwatch ?

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:05
Na enig zoekwerk, blijkt dat android zich moet houden aan regeltjes. Het is wel mogelijk om met een app, een ander android toestel te bedienen, maar bellen waarbij de luidspreker en microfoon van het apparaat zonder sim te gebruiken wordt geblokkeerd.
Door er dan weer een bluetooth headset bij te gaan gebruiken, schijnt het wel te werken. Je zou dan 2 apparaten via bluetooth kunnen koppelen.
Misschien een uitdaging voor de app bouwers om hier een programmatje voor te maken ?