Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 12:54
typo in titel: hor = hoe
Laatst had ik deze app gevonden om Android op mijn Macbook te draaien om apps uit te proberen.
Dit is een Android emulator die samenwerkt met VirtualBox en op OSX, Linux en Windows draait.

Werkte perfect, er zit meteen een geroote Cyanogenmod 11 (4.4.4) in en is erg snel. Apps installeren gaat als een zonnetje. Ook Titanium Backup doet het gewoon: backups van apps van mijn Note 2 in Genymotion terugzetten werkt prima. Alleen sommige apps doen het niet 'incompatible with device' zoals FileManager (ES Filemanager doet het wel).
Ik had alvast een backup gemaakt door de folder $HOME/.genymobile/genymotion naar een externe HD te kopieren. Want ik vond het een fantastisch programma, lekker snel, veel beter dan Bluestacks.

Maar nu komt die: Ik had iets verkloot in die Android image en wilde een backup terugzetten, dus die image van mijn externe HD weer teruggezet.
Die doet het voor geen meter. GM zegt dat die de image niet kan openen. Dus weer een nieuwe schone image gedownload, deed het wel maar toen die folder weggegooid en weer de eigen backup erin teruggezet en toen kon die geen image vinden.
Dus ik alles (de image, GM 2.3.1 en VirtualBox 4.3.18) weggepleurd, inclusief alle .plists en folders en een helemaal schone installatiie gedaan. Een schone image doet het maar bij terugzetten backup gaat het weer fout.

Hoe maak je een backup en zet je hem weer terug ?
GM heeft geen export / import functie en geeft daar geen informatie over.

[ Voor 5% gewijzigd door skatebiker op 15-11-2014 09:29 ]