Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HideMyAss via Router, te gebruiken per netwerkclient

Pagina: 1
Acties:

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Tweakers!

Via de Smart TV's in huis wil ik Netflix volledig kunnen gebruiken. Daarom heb ik gezocht naar een oplossing in de vorm van VPN. Deze oplossing heb ik gevonden in HMA (HideMyAss, een betaalde VPN service).

Ik heb thuis een Ziggo internetverbinding, de modem staat in bridge en mijn router - een Asus RT-AC87U die draait op Merlin - heeft een publiek IP-adres van Ziggo.

Omdat een Smart-TV niet zelf een VPN kan opzetten moet dit vanuit de router gebeuren. Dit heb ik gedaan via de WAN instelling van de router, zoals dit ook hier wordt uitgelegd. VPN werkt, dus dat is mooi!

Nadeel is dat ik ook een NAS (Synology DS213+) heb, en die moet wel van buitenaf bereikbaar blijven. Omdat dit via VPN simpelweg niet kan (ik deel een IP met andere HMA'ers) moet ik ervoor zorgen dat de Smart-TV's het internet op gaan via HMA, en de rest van de apparaten gewoon via de normale internetverbinding. Vanzelfsprekend moet communicatie binnen het netwerk (tussen Smart-TVs en de NAS) wel gewoon blijven werken.

Hoe ga ik dit werkend krijgen? Statische routes misschien? Ik ben eventueel bereid om een andere router te kopen.

Ik hoop dat iemand een idee heeft!

Groeten,
Richard

• BlueInk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 18:48
'k Weet dat je nu HMA gebruikt, maar hebben zij iets in deze aard?
http://www.securitykiss.c...tutorials/forward_config/
Misschien een mogelijke oplossing?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Je kan toch ook gewoon zo'n dns dienst afnemen?

Dns in je TV aanpassen en via de website kan je dan beslissen welk land je wil.

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
BlueInk, mooi systeem wat ze daar hebben. Het zou zeker een oplossing zijn, ware het niet dat je volgens mij een app nodig hebt, wat dus ook niet gaat lukken op een TV.

hhoekstra, jouw opmerking is goud. Stom dat ik er zelf niet aan gedacht heb! Zojuist geprobeerd via Unblock Us, en het werkt! Hartstikke bedankt voor je tip!

Cheers,
Richard