Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Hallo, ik ga binnenkort verhuizen en op mijn nieuwe adres is glasvezel.
Nu heb ik Tele2 ADSL, telefoon en internet. Aangezien Tele2 ook glasvezel alles in één aanbied, dacht ik omdat aan te vragen bij de verhuizing.
Ik gebeld met Tele2, dat ging goed, hele verhaal doorgelopen, maar aan het einde vraagt men ineens of de lijn al vrij is op het nieuwe adres?
Ik zeg dat weet ik niet, maar de oude bewoners zitten er nog tot de overdracht, zegt Tele2, oh dan kan ik nog niks voor u doen, bel maar terug als u daar woont, dan zal de lijn wel vrij zijn en dan heeft u binnen 4 weken een aansluiting :?
Is dit normaal bij een glasvezelaansluiting en dat je dan bijna een maand zonder internet, telefoon en tv zit?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Niemand ervaring hiermee?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 15:21
Nee, dat is absoluut niet normaal behalve bij Tele2. Alle andere glasvezelproviders werken gewoon mee aan migratie met een downtime van een paar uur.

Wat ik wel vreemd vind is dat Tele2 er bijkbaar vanuit gaat dat op het nieuwe adres al glasvezel wordt gebruikt. Terwijl dat nergens blijkt (althans niet uit je verhaal).

Wat wel lastig kan zijn, maar dat geldt voor elke provider natuurlijk, is dat de oude bewoners de lijn bezet blijven houden omdat ze hun abonnement bij hun provider niet hebben opgezegd per de overdrachtsdatum. Maar het lijkt me dat je dat met de oude bewoners kan overleggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb met de huidige bewoners gesproken en die zeggen dat ze hun glasvezel abonnement per 17 december hebben opgezegd, de verhuizing is op 19 december, dat heb ik ook gemeld aan Tele2.

Maar jij zegt dat dit alleen bij Tele2 zo is? Dus als ik een andere Glasvezel provider kies heb ik wel gelijk verbinding?
Welke is goed en goedkoop met alles in één? Vodafone thuis?

[ Voor 33% gewijzigd door HereIsTom op 16-11-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Poeh... Dat durf ik je niet te adviseren. Er zijn zoveel mogelijkheden voor zoveel mensen. Ik zou via een postcode check op www.eindelijkglasvezel.nl kijken welke providers beschikbaar zijn op je adres en die dan verder bekijken.

En ja. Dit wordt binnen het glasvezelproces gezien als een migratie (los van dat er andere bewoners zijn) en dat kan gewoon. Als jouw nieuwe provider een migratieopdracht inschiet bij de leverancier en bij Reggefiber dan zal die uitgevoerd worden. Bij de oude provider wordt dubbelgecheckt en die zal in dit geval bevestigen dat er per 17 december is opgezegd. Dus het omzetten van de lijn in de wijkcentrale zal of op 17 december gebeuren, of op 19 december. Beide zal voor jou prima zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb meegemaakt dat het lang kan duren ja. zolang dat we tijdelijk adsl kregen

Vroegah was het bij adsl ook zo langdradig totdat er een wetszijziging oid kwam dat het in een dag ofzo geregeld moest zijn imho

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 16-11-2014 20:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Barre73 schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:22:
Als jouw nieuwe provider een migratieopdracht inschiet bij de leverancier en bij Reggefiber dan zal die uitgevoerd worden. Bij de oude provider wordt dubbelgecheckt en die zal in dit geval bevestigen dat er per 17 december is opgezegd. Dus het omzetten van de lijn in de wijkcentrale zal of op 17 december gebeuren, of op 19 december. Beide zal voor jou prima zijn neem ik aan.
Het probleem is dus alleen dat Tele2 dus niet mijn bestelling van glasvezel wil opnemen en ik maar terug moest bellen als ik ben verhuist en dan zou het nog een paar weken duren voordat ik wordt aangesloten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HereIsTom schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:30:
[...]

Het probleem is dus alleen dat Tele2 dus niet mijn bestelling van glasvezel wil opnemen en ik maar terug moest bellen als ik ben verhuist en dan zou het nog een paar weken duren voordat ik wordt aangesloten!?
Dat snap ik. Maar ik geef uit mijn eigen ervaring en kennis aan dat dit alleen Tele2 betreft. Zij kunnen niet omgaan met migraties, bestellingen terwijl een lijn nog bezet is, en trouwens ook niet met bestellingen voordat er uberhaupt een lijn is (in gebieden waar nog wordt aangelegd bijvoorbeeld).

Dus probeer elk van de andere providers die dit wel kunnen maar helaas dus niet je huidige ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
OK dankje, ik was tevreden over Tele2 vandaar, maar de aanbieding van Vodafone Thuis is ook wel aantrekkelijk, weet alleen niet of die wel goed is en of die dan wel snel kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste durf ik ook niet te zeggen. Bel ze zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ok even een paar dingetjes uit ervaring, ik ga ervanuit dat je glas hebt van regfiber, wel in dat geval raad ik je zeer aan om even naar je lokale glasvezelwinkel te gaan (als ze die in jouw gemeente hebben). dergelijke service punten hebben namelijk contact met alle leveranciers en hier in dordrecht in ieder geval ook de kennis van zaken om je wat voorlichting tegeven over welke aanbieder bij je past... bovendien (en dat heeft mij al eens uit de brand geholpen) hebben ze contact met de monteurs in de PoP's waardoor ze kunnen regelen dat de monteur als tie daarheen gaat om de vorrige bewoners hun kabel eruit te trekken, deze ook direct in het slot van de door jouw gekozen provider te prikken in dat geval kan de downtime tot +/- een uur worden beperkt.

over het aanbod van vodafone valt wel iets te zeggen, het is zeker niet slecht, (al helemaal niet als je dsl gewend bent),
maar goedkoop is het wel, en dan heb ik het bijvoorbeeld ook over het feit dat ze geen gebruik maken van tv van regfiber en in plaats daarvan hun eigen ding doen. de kastjes doe daarbij horen, zijn ook goedkoop, en van een kwaliteit die kunt vergelijken met .... nuja ik heb tv deel van mijn abonnement maar weer heul snel opgezegd.

maar goed, als het je dan alleen om internet of eventueel met vaste telefoon te doen is, dan zou ik ze zeker nog niet af schrijven, want de prijzen zijn scherp, al is dat verhaal van alles zelf online regelen in de praktijk beperkt tot stuur de helpdesk een mail of chatbericht (of als je zeker wilt zijn van je zaak bel ze) en ze regelen het direct voor je

ik heb nu ervaring met 3 aanbieders tweak, concepts en vodafone en die laatste is naar mijn gevoel niet de beste maar wel de goedkoopste van de 3 en wat mij betreft hoeven ze zich daar ook niet voor te schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat van die winkel of servicepunt van Reggefiber is zeker een goede tip. Contact met monteurs hoeft niet meer. Die processen draaien nu heel goed.
Ik vind de TV dienst van Vodafone juist prima. Decoders zijn gewoon net zo goed als de rest en de kwaliteit van de zenders helemaal. Alleen de WiFi prestaties van hun modem zijn matig. Maar dat kan je oplossen met een eigen WiFi point erachter als je wil.

Maar nu loop je kans van alle kanten ervaringen en adviezen te krijgen. En ieders ervaring is weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik vind het juist fijn om verschillende ervaringen te horen! ;-)
In Bunnik zit een dealer van Reggefiber, dus daar ga ik van de week wel ff langs, heb ze trouwens ook al een mail gestuurd via de site.

Met de ADSL van Tele2 was/ben ik tevreden, dus de 50 van Vodafone Thuis lijkt me prima om mee te beginnen, ik heb nu ook een Fonera router erachter hangen, alleen al voor de betere WiFi.
En de TV, ik zag bij Vodafone Thuis dat ze 24 zenders in HD hebben, en daar zit Animal Planet, Discovery en NGC bij, dus dan ben ik al aardig tevreden ;-)
Nu nog kijken of het inderdaad gaat lukken dat ik snel kan worden aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je hebt verder geen bijzondere eisen qua internet? DMZ, NAS op afstand bereikbaar etc? Of in het algemeen je Vodafone modem in bridge modus zetten om alle functies van je eigen router te benutten?

Dat kan namelijk niet bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Nee volgens mij heb ik dat niet nodig, als ik die Fonera router er maar achter krijg voor betere WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Nou vandaag kreeg ik ineens een brief van Tele2 dat vanaf 19 december 2014 Glasvezel kan worden geïnstalleerd.
Dus via de telefoon zeiden ze dat het niet kon en nu blijk ik toch een abonnement te hebben bij Tele2.
Nu maar afwachten of dat allemaal goed gaat!

Zijn er hier meer die glasvezel van Tele2 hebben?

Pagina: 1