iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Wat ik wel vreemd vind is dat Tele2 er bijkbaar vanuit gaat dat op het nieuwe adres al glasvezel wordt gebruikt. Terwijl dat nergens blijkt (althans niet uit je verhaal).
Wat wel lastig kan zijn, maar dat geldt voor elke provider natuurlijk, is dat de oude bewoners de lijn bezet blijven houden omdat ze hun abonnement bij hun provider niet hebben opgezegd per de overdrachtsdatum. Maar het lijkt me dat je dat met de oude bewoners kan overleggen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Maar jij zegt dat dit alleen bij Tele2 zo is? Dus als ik een andere Glasvezel provider kies heb ik wel gelijk verbinding?
Welke is goed en goedkoop met alles in één? Vodafone thuis?
[ Voor 33% gewijzigd door HereIsTom op 16-11-2014 12:37 ]
En ja. Dit wordt binnen het glasvezelproces gezien als een migratie (los van dat er andere bewoners zijn) en dat kan gewoon. Als jouw nieuwe provider een migratieopdracht inschiet bij de leverancier en bij Reggefiber dan zal die uitgevoerd worden. Bij de oude provider wordt dubbelgecheckt en die zal in dit geval bevestigen dat er per 17 december is opgezegd. Dus het omzetten van de lijn in de wijkcentrale zal of op 17 december gebeuren, of op 19 december. Beide zal voor jou prima zijn neem ik aan.
Het probleem is dus alleen dat Tele2 dus niet mijn bestelling van glasvezel wil opnemen en ik maar terug moest bellen als ik ben verhuist en dan zou het nog een paar weken duren voordat ik wordt aangesloten!?Barre73 schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:22:
Als jouw nieuwe provider een migratieopdracht inschiet bij de leverancier en bij Reggefiber dan zal die uitgevoerd worden. Bij de oude provider wordt dubbelgecheckt en die zal in dit geval bevestigen dat er per 17 december is opgezegd. Dus het omzetten van de lijn in de wijkcentrale zal of op 17 december gebeuren, of op 19 december. Beide zal voor jou prima zijn neem ik aan.
Dat snap ik. Maar ik geef uit mijn eigen ervaring en kennis aan dat dit alleen Tele2 betreft. Zij kunnen niet omgaan met migraties, bestellingen terwijl een lijn nog bezet is, en trouwens ook niet met bestellingen voordat er uberhaupt een lijn is (in gebieden waar nog wordt aangelegd bijvoorbeeld).HereIsTom schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:30:
[...]
Het probleem is dus alleen dat Tele2 dus niet mijn bestelling van glasvezel wil opnemen en ik maar terug moest bellen als ik ben verhuist en dan zou het nog een paar weken duren voordat ik wordt aangesloten!?
Dus probeer elk van de andere providers die dit wel kunnen maar helaas dus niet je huidige ben ik bang...
over het aanbod van vodafone valt wel iets te zeggen, het is zeker niet slecht, (al helemaal niet als je dsl gewend bent),
maar goedkoop is het wel, en dan heb ik het bijvoorbeeld ook over het feit dat ze geen gebruik maken van tv van regfiber en in plaats daarvan hun eigen ding doen. de kastjes doe daarbij horen, zijn ook goedkoop, en van een kwaliteit die kunt vergelijken met .... nuja ik heb tv deel van mijn abonnement maar weer heul snel opgezegd.
maar goed, als het je dan alleen om internet of eventueel met vaste telefoon te doen is, dan zou ik ze zeker nog niet af schrijven, want de prijzen zijn scherp, al is dat verhaal van alles zelf online regelen in de praktijk beperkt tot stuur de helpdesk een mail of chatbericht (of als je zeker wilt zijn van je zaak bel ze) en ze regelen het direct voor je
ik heb nu ervaring met 3 aanbieders tweak, concepts en vodafone en die laatste is naar mijn gevoel niet de beste maar wel de goedkoopste van de 3 en wat mij betreft hoeven ze zich daar ook niet voor te schamen.
Ik vind de TV dienst van Vodafone juist prima. Decoders zijn gewoon net zo goed als de rest en de kwaliteit van de zenders helemaal. Alleen de WiFi prestaties van hun modem zijn matig. Maar dat kan je oplossen met een eigen WiFi point erachter als je wil.
Maar nu loop je kans van alle kanten ervaringen en adviezen te krijgen. En ieders ervaring is weer anders.
In Bunnik zit een dealer van Reggefiber, dus daar ga ik van de week wel ff langs, heb ze trouwens ook al een mail gestuurd via de site.
Met de ADSL van Tele2 was/ben ik tevreden, dus de 50 van Vodafone Thuis lijkt me prima om mee te beginnen, ik heb nu ook een Fonera router erachter hangen, alleen al voor de betere WiFi.
En de TV, ik zag bij Vodafone Thuis dat ze 24 zenders in HD hebben, en daar zit Animal Planet, Discovery en NGC bij, dus dan ben ik al aardig tevreden ;-)
Nu nog kijken of het inderdaad gaat lukken dat ik snel kan worden aangesloten!
Dat kan namelijk niet bij Vodafone.
Dus via de telefoon zeiden ze dat het niet kon en nu blijk ik toch een abonnement te hebben bij Tele2.
Nu maar afwachten of dat allemaal goed gaat!
Zijn er hier meer die glasvezel van Tele2 hebben?