Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een leuke videocamera, om voornamelijk reisfilmpjes te maken.
Ik weet wel eea van fotocamera's, maar videocamera's is voor mij geheel nieuw.
Ik weet dus ook niet precies waar ik op moet letten.

Het dilemma wat ik heb is dat ik niet kan kiezen tussen de volgende opties.
1. Mijn spiegelreflex gebruiken (nikon D5000)
2. Een Gopro
3. Een videocam tot ongeveer 500/600 euro

Met een spiegelreflex filmen lijkt me te ingewikkeld (ivm manual focus, heeft ook geen 1080p)
Een gopro lijkt me erg leuk. Maar ik zal het dan denk ik alleen gebruiken voor wintersport. en misschien heel af en toe onder water. En wat is het kwaliteitsverschil tussen videocam en de gopro?

Dan kom ik toch al snel op een gewone videocam uit.
Iemand advies?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:46

Fiber

Beaches are for storming.

Je Nikon D5000 zou ik lekker voor foto's blijven gebruiken, maar voor video is hij niet heel erg geschikt. Dat was een van de eerste dSLR's die kon filmen, maar is wat dat betreft wel heel erg primitief.

Goed advies over een betere keus laat ik verder graag aan anderen over. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Voor 500-600 euro kun je ook een systeemcamera kopen die goed filmt en misschien je d5000 kan vervangen. Dan hoef je niet twee camera's rond te zeulen. Bijvoorbeeld de Sony a5100 schijnt hier geschikt voor te zijn.

Hangt natuurlijk ook af van de objectieven die je al bij je Nikon hebt.

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de info. Heb ik ook al over zitten denken.
Maar is het niet veel lastiger filmen met een spiegelreflex dan met een gewone videocam
ivm manueel scherpstellen, zoommotor die je steeds goed hoort?

en weet iemand het verschil in kwaliteit tussen de gopro en een mid range video cam?

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Ik heb er onvoldoende ervaring mee. Als ik jou was, zou ik wat (gebruikers)reviews zoeken. Volgens mij hoef je met die a5100 niet handmatig te focussen en is de elektronische zoom niet te horen op de opnames.

Verwijderd

Topicstarter
ben nu niet direct van plan een nieuwe spiegelreflex te gaan kopen.
ik hoor nu ook dat de systeemcamera's in opmars zijn. Misschien is dit ook nog een optie.

Verder zou ik heel graag het verschil willen weten in kwaliteit tussen de nieuwste gopro en een mid range handycam van bijvoorbeeld panasonic, sony, jvc. Mochten daar geen grote verschillen in zitten, ga ik voor de gopro.
Pagina: 1