Windows 8.1 naar SSD klonen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoi Tweakers, ik hoop dat ik in het juiste subforum zit.

Zoals de titel suggereert wil ik mijn C schijf naar een nieuwe SSD klonen. Heb net een SSD in mijn laptop gezet en geformatteerd. Hij heeft zat ruimte, heb geloof ik maar 40GB in gebruik op de HDD en de SSD is 128GB, dus dat moet makkelijk kunnen. Kan iemand mij hier een goed (gratis) programma voor aanraden?

Groeten,

Thomas

E: Kan eigenlijk al genoeg vinden hier op Tweakers, topic kan eventueel dicht.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 14-11-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulderke
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Ik heb ooit ergens gelezen, ik weet of dit klopt, dat het beter is een clean install uit te voeren.

Sinds kort is het verkrijgen van een installatiemedium ook geen probleem meer (uit het Windows 8.1 Update 1 ervaringen top):

http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Eerlijk gezegd zou ik niet klonen. Je neemt alle mogelijke fouten mee

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:08
niet klonen nee, gewoon een verse install, werkt altijd het beste.
Zekers als je nu al een oude install is die je nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb hem inderdaad gewoon opnieuw geinstalleerd, een stuk makkelijker (die programma's om te klonen zijn vaak betaald). Was sowieso een vrij verse install (enige wat ik had geinstalleerd was office), dus na een half uurtje was alles gepiept (reinstall, drivers etc., programma's en files terugzetten).

Heb het trouwens via een USB drive gedaan, deze manual gevolgd; http://www.intowindows.co...stall-windows-8-1-on-ssd/. Kwam er eigenlijk op neer dat ik Windows op een USB zette, hem er in plugde, via de BIOS de USB als boot drive selecteerde, alles op de huidige schijven verwijderde en na 10 minuten was de install al klaar :). Geen moeite dus :P.