Toon posts:

itx game pc ipv laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het plan was om een laptop te kopen, maar dat idee heb ik van de baan afgeveegd. I.p.v. een laptop ga ik toch een itx game pc in elkaar zetten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaat het om Skyrim te spelen op Ultra, bij een eventuele laptop lopen de kosten toch al snel op.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is terug gespijkerd naar € 800,- aangezien ik al wat onderdelen beschikbaar heb.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm (geen 1080p, nog een 1650x1080 res), muis/toetsenbord en het volgende;

WD Blue WD10EZEX
MSI R9 270x Hawk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk klein, vandaar itx en het mobo moet wifi hebben aangezien de setup nog wel eens geplaatst gaat worden waar geen ethernet aansluiting zit. Wifi is in dat geval alleen noodzakelijk voor browsen en het online zijn van Steam.

Ga je overklokken?
Nee

Mijn voorlopige setup
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,-€ 165,-
1Gigabyte GA-H97N-WIFI€ 99,95€ 99,95
1BitFenix Prodigy Oranje€ 66,01€ 66,01
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX100 128GB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,81

Ik kon verder niks bedenken wat ik eventueel over het hoofd zie, ziet iemand misschien nog issues of andere "betere" suggesties?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Vrij aardig :)

Persoonlijk zou ik een 256GB MX100 nemen, voor 30 euro meer 2x de capaciteit én sneller.

Kleine behuizingen, zeker de Prodigy met dichte voorkant (de zwarte is mesh) zou ik een apparte CPU koeler installeren. Bitfenix heeft het nergens vermeld, maar volgens deze afbeelding zou eentje van 190mm (!) moeten passen. Voor een niet-overclock systeem hoeft zo'n grote niet en voldoet deze:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Verder wel aardig!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• MK_
  • Niet online

MK_

Persoonlijk zou ik een 256GB MX100 nemen, voor 30 euro meer 2x de capaciteit én sneller.

Kleine behuizingen, zeker de Prodigy met dichte voorkant (de zwarte is mesh) zou ik een apparte CPU koeler installeren. Bitfenix heeft het nergens vermeld, maar volgens deze afbeelding zou eentje van 190mm (!) moeten passen. Voor een niet-overclock systeem hoeft zo'n grote niet en voldoet deze:

Verder wel aardig!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• MK_
  • Niet online

MK_

Verder wel aardig!

• MK_
  • Niet online

MK_

Om een of andere reden heeft hij het 3x gepost, excuses daarvoor!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

MK1998NL schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:44:
Om een of andere reden heeft hij het 3x gepost, excuses daarvoor!
Het forum kan jouw reactiesnelheid gewoon niet bijhouden :+

Verder is het inderdaad een aardig lijstje, maar de Prodigy is alleen niet heel klein of compact. Misschien dat je eventueel nog kan zoeken naar iets compactere waar alles ook in past.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• MK_
  • Niet online

MK_

.ScorpionSquad schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:48:
[...]
Het forum kan jouw reactiesnelheid gewoon niet bijhouden :+
Dat zal 't 'em waarschijnlijk zijn :+
Verder is het inderdaad een aardig lijstje, maar de Prodigy is alleen niet heel klein of compact. Misschien dat je eventueel nog kan zoeken naar iets compactere waar alles ook in past.
Ik denk dat dat het de bedoeling is om de Prodigy mee te nemen naar verschillende plaatsten, de kast is er met de handvaten prima geschikt voor.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad bedoelt om 'm mee te nemen naar verschillende plaatsen. Ik heb bewust voor deze Bitfenix gekozen, niet omdat het de kleinste is. Maar het is een itx kast, dus sowieso kleiner als een standaard atx kast.

De looks, de kast oogt erg mooi. Althans dat is mijn mening. ;) Als ik de kast nog compacter maak, ben ik een beetje bang voor warmte, deze is wat ruimer en zal wat betere airflow hebben. Voor zover je van airflow kan spreken.

@Mk1998NL
Die €30,- neem ik mee, en zal de 256GB erbij doen. Third party koeler ben ik nog niet over uit. Hier ga ik me even in verdiepen.

De koeler moet inderdaad passen, zie dit youtube filmpje.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 18:34 ]

• dusty-2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
Waarom zou je zo'n gigantisch geval met een hoogte van 15 centimer in zo'n kleine kast stoppen. Nergens voor nodig. Zou het niet ook de airflow in de kast blokkeren?

Er bestaan ook véél compactere koelers die goed genoeg koelen. Je gaat je CPU niet overklokken en de Intel Core i5-4460 Boxed produceert maar maximaal 84 W warmte (dat is heel weinig en daar heb je echt geen gigantische koeler voor nodig). Ik zou gewoon een klein koelertje erop zetten, bijvoorbeeld pricewatch: Zalman CNPS8900 Quiet. Behalve kleiner en lichter is deze koeler ook nog eens stiller.

Let wel, ik geef geen garantie dat deze koeler past en geen RAM-sloten blokkeert ofzo. Je zult zelf even kritisch moeten kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door dusty-2011 op 15-11-2014 15:00 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Waarom dan zon veel te dure zalman kopen, als je toch een kleine koeler wil kan je net zo goed deze pakken blokkeerd hij ook niet je hele socket zoals die zalman. pricewatch: Gelid Solutions SlimHero Low-Profile

Presteerd ook nog is zeer behoorlijk als je toch niet gaat overclocken.
http://www.eteknix.com/ge...file-cpu-cooler-review/7/

[ Voor 4% gewijzigd door DarkBlaze op 15-11-2014 15:34 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• dusty-2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
DarkBlaze schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:33:
Waarom dan zon veel te dure zalman kopen, als je toch een kleine koeler wil kan je net zo goed deze pakken blokkeerd hij ook niet je hele socket zoals die zalman. pricewatch: Gelid Solutions SlimHero Low-Profile

Presteerd ook nog is zeer behoorlijk als je toch niet gaat overclocken.
http://www.eteknix.com/ge...file-cpu-cooler-review/7/
Ok, twee opties:
- die eteknix site is een waardeloze review site, want 39 db(A) zou ik nou niet echt fluisterstil noemen. Dat is zeer duidelijk hoorbaar. De eerste optie is dat de koeler in werkelijkheid veel stiller is maar de site gewoon artikelen van waardeloze kwaliteit levert.
- de tweede optie is dat de koeler gewoon ontzettend veel geluid produceert. 39 dB(A) in idle. Ter vergelijking, de Zalman produceert in idle 25 dB(A) gemeten vanaf 10 cm afstand.

Voor beide opties geldt dat ik me afvraag waarom je naar het artikel verwijst. Ik wil best geloven dat het een goede koeler is maar kom dan ook met een fatsoenlijk artikel aanzetten. Een site die 39 dB(A) als fluisterstil omschrijft is absoluut niet betrouwbaar.

De Zalman koeler heeft trouwens Tom's Hardware award gewonnen voor de beste koeler voor compacte systemen: http://www.tomshardware.c...ink-mini-itx,3639-22.html Hij heeft in die review gewonnen van flink wat competitie, dus een slechte koeler kan het niet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door dusty-2011 op 15-11-2014 16:02 ]

Pagina: 1