Het plan was om een laptop te kopen, maar dat idee heb ik van de baan afgeveegd. I.p.v. een laptop ga ik toch een itx game pc in elkaar zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaat het om Skyrim te spelen op Ultra, bij een eventuele laptop lopen de kosten toch al snel op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is terug gespijkerd naar € 800,- aangezien ik al wat onderdelen beschikbaar heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm (geen 1080p, nog een 1650x1080 res), muis/toetsenbord en het volgende;
WD Blue WD10EZEX
MSI R9 270x Hawk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk klein, vandaar itx en het mobo moet wifi hebben aangezien de setup nog wel eens geplaatst gaat worden waar geen ethernet aansluiting zit. Wifi is in dat geval alleen noodzakelijk voor browsen en het online zijn van Steam.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn voorlopige setup
Ik kon verder niks bedenken wat ik eventueel over het hoofd zie, ziet iemand misschien nog issues of andere "betere" suggesties?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaat het om Skyrim te spelen op Ultra, bij een eventuele laptop lopen de kosten toch al snel op.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is terug gespijkerd naar € 800,- aangezien ik al wat onderdelen beschikbaar heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm (geen 1080p, nog een 1650x1080 res), muis/toetsenbord en het volgende;
WD Blue WD10EZEX
MSI R9 270x Hawk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk klein, vandaar itx en het mobo moet wifi hebben aangezien de setup nog wel eens geplaatst gaat worden waar geen ethernet aansluiting zit. Wifi is in dat geval alleen noodzakelijk voor browsen en het online zijn van Steam.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn voorlopige setup
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Gigabyte GA-H97N-WIFI | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | BitFenix Prodigy Oranje | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 61,- | € 61,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 518,81 | |
Ik kon verder niks bedenken wat ik eventueel over het hoofd zie, ziet iemand misschien nog issues of andere "betere" suggesties?