Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Default printlade configureren ivm briefpapier

Pagina: 1
Acties:

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik heb jullie hulp nodig! :)

We hebben hier op kantoor een netwerkprinter staan, een Canon iR-ADV C5030/5035.

In lade 1 zit briefpapier
In lade 3 zit blanco papier

De printer stond al toegevoegd op de server met de setting zwart-wit.
Ik heb de printer nogmaals toegevoegd op de server maar nu met de instelling kleur.

Nu komt het probleem, default print de Canon uit lade 3 op blanco papier. Tot op heden doen de gebruikers altijd standaard het exacte aantal briefpapier in lade 3 en printen dan op de printer met kleur. Het toevoegen van de extra printer met naming convention "briefpapier" is toegevoegd met reden dat ze het papier niet meer hoeven te verplaatsen in een andere lade alleen nu print de printer nog steeds uit lade 3 ipv lade 1.

Hoe kan ik configureren dat deze printer standaard uit lade 1 print? Graag ook vermelden of dit op local niveau gaat of op serverniveau en onder welk tabblad ik dit moet doen en waar het staat :) De printserver is in het engels!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Printer propperties > Tabje General > Preferences
of
Printer propperties > Tabje: Advanced > Printing defaults..

Ik weet zo snel even niet welke van de twee je moet hebben... Je kan deze instelling in ieder geval op de server toepassen..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WSS
Al vraag ik me af of ze deze daar open laten staan gezien het niveau van het topic

Tijd voor een nieuwe sig..

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:50
Bij veel printers kun je aangeven welke briefpapier er in welke lade zit, dus zet in de printer lade1 op voorbedrukt/preprinted.

Als je aangeeft in de driver dat printer briefpapier moet printen op voorbedrukt/preprinted papier wordt vanzelf de juiste la geselecteerd.