Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SOLR plugin: veld toevoegen aan result + het sorteren daarop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:33
Op dit moment hebben wij verschillende (dynamische) velden in SOLR die prijzen bevatten, zo is er een basis prijs, prijs per datum die afwijken van de basis prijs, etc.

Nou is er de volgende usecase:
- klant zoekt op datums.
- klant wil graag de volledige prijs zien van zijn bezoek.
- klant wil kunnen sorteren van laagste naar hoogste prijs en anderzom

Om deze prijs te berekenen hebben wij besloten om een SOLR plugin te bouwen die de prijs uit verschillende velden optelt en dus uiteindelijk de juiste prijs terug geeft.

Wat heb ik gedaan, ik heb deze tutorial doorgelopen en dus een searchcomponent gemaakt.

Nou lukt het prima via die searchcomponent om de prijs te berekenen en deze toe te voegen aan het result.
Het grote probleem echter is als ik op dit velt probeer te sorteren dan geeft hij aan: field not found.

Nou heb ik de volgende vragen:
- Zit ik op de goede weg met het searchcomponent of moet het helemaal anders?
- als ik goed zit, hoe krijg ik het voor mekaar om te sorteren op het veld wat ik toevoeg in de searchcomponent?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom zou je dit niet voordat je het Solr ingooit uitrekenen?

Ik vermoed dat je probleem zit in het feit dat je nu een search-plugin hebt gemaakt en dat je extra veld enkel maar bestaat binnen de searchplugin en niet binnen solr zelf.
Ga je dus standaard solr-functies pakken die bijv kijken naar het schema dan zien die het veld niet.

Ik denk dat je gewoon een verkeerde plugin hebt gebouwd, een search-plugin werkt enkel maar tijdens het zoeken en retourneert gewoon de basis-resultaten (die dus niet je extra veld bevatten) van de gevonden items.
Maar in principe denk ik dat je het helemaal niet via een plugin moet willen.
Solr is bloedjesnel omdat het maar 1 ding doet : Zoeken

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:16
Kan je niet een eigen relevance/scorings functie schrijven, daarin de velden combineren en dan kan solr daar gewoon op sorteren volgens mij?