Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Subwoofer bij BA A360, A25, A225C en Pioneer VSX-1021K

Pagina: 1
Acties:

• jams
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:57
Ik heb sinds een paar weken mijn standaard Sony 5.1 home cinema setje vervangen door een Pioneer VSX-1021k en een setje Boston Acoustics A360. Nu wil ik dit langzaam gaan uitbreiden tot 5.1. Ik wilde met de subwoofer beginnen en zat te denken aan de Boston Acoustics ASW250. Alleen nu vroeg ik me af of dit wel een goeie keus is, aangezien deze subwoofer een bereik heeft van: 35 - 150 Hz en de A360's beginnen ook al bij 38hz. Vandaar dat ik me af vroeg of dat deze subwoofer dan nog wel iets toevoegt. Je zou denken dat Boston deze combinatie toch ook wel voor ogen had.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Dat de speakers tot 38 Hz kunnen gaan wil niet zeggen dat jij dat ook voor elkaar krijgt met de aangesloten versterker. Het laag is namelijk lastiger weer te geven dan het hoog en het kan zijn dat je speaker dus niet alles ten gehore kan brengen. Daar komt bij dat een subwoofer met eigen versterker het laag beter uit de verf zal laten komen. Dus iets van vooruitgang zal er altijd wel zijn. Ik ben het inderdaad wel met je eens dat het gat wat de subwoofer op zou moeten vullen het niet waard is om een subwoofer te kopen. Dan zou ik eerder wat verder sparen en een subwoofer nemen die lager gaat. Kijk overigens ook eens verder naar andere merken subwoofers, want een subwoofer hoeft zeker niet van hetzelfde merk te zijn als de speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Redenen om een subwoofer te kopen zijn bijvoorbeeld omdat:

-hij harder kan dan de luidsprekers
-hij dieper gaat dan de luidsprekers
-hij minder vervormt dan de luidsprekers
-je minder last wilt hebben van staande golven in je kamer

In jouw geval voegt hij dus niet veel toe.

[ Voor 58% gewijzigd door TBTL op 27-11-2011 15:49 ]

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 20:57
Ik zit er zelf ook over na te denken om deze speakers aan te schaffen. Alleen dan in combinatie met een REL T3. Zou je kunnen aangeven wat je huidige ervaring is met deze speakers en wat je van hun sub vind als je deze al hebt aangeschaft?

• jams
Ik zoek een?
Actieve Subwoofer

Wat is je budget?
Ongeveer 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb op dit moment in mijn woonkamer een 5.0 opstelling met de volgende apparaten:
Pioneer VSX-1021K
2x Boston Acoustics A360 als Fronts
2x Boston Acoustics A25 als surrounds
1x Boston Acoustics A225C als Center

De A360 hebben een bereik van 38 - 25000 Hz en gaan dus al best laag. Toch vind ik vooral bij muziek het laag nog niet geweldig. Het wordt al snel "zoemerig"

Vandaar dat ik dacht dat ik het laag misschien beter door een dedicated subwoofer kan laten doen. Ik heb een woonkamer van 45m2 en een open keuken van 17m2.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nu is mijn oog gevallen op de SVS SB-1000. Deze heeft goede recensies en past bij mijn budget. Hij heeft een bereik van 24-260Hz en is lekker compact. Hij zal zowel voor films als muziek moeten dienen. Ik hou meer van strak laag vandaar dat ik niet voor de gepoorte
versie PB-1000 wil gaan

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vragen hierover zijn eigenlijk:
Past deze subwoofer binnen mijn bestaande apparaten? Dan met name, kloppen de verhoudingen kwa kwaliteit een beetje?

Kan deze subwoofer de kamer wel voldoende vullen? Ruimte is toch wel redelijk groot en in de beschrijving van de SB-1000 worden wel wat kleinere ruimtes opgegeven. Of wordt dit wel opgevangen door het laag van de A360's

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb je topic even samengevoegd met een oud topic van je. Is wel uit 2011 maar je bent blijkbaar nog steeds op zoek naar die subwoofer. :+

• jams
haha nou dat is wel heel lang geleden. In die tijd heb ik er uiteindelijk voor gekozen om het bij 2.0 te houden aangezien ik toen nog in een klein appartement woonde. Inmiddels woon ik een stuk groter zit ik op 5.0 en zijn de klanken behoorlijk veranderd. Vandaar dat ik nu de keus opnieuw maak.
Pagina: 1