i7 920 stille koeler, stock niet voldoende

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:03
Voor een i7 920 ben ik opzoek naar een nieuwe koeler. De huidige stock koeling krijgt de cpu niet volledig gekoelt onder load + veel lawaai.

Nu heb ik weet van de Noctuna en Scythe koelers, maar er is zoveel op de markt dat ik niet meer weet wat te kiezen. Het overgrote deel van de topics spreekt altijd van overclocken. Overclocken is hier echter niet aan de orde. Stilte is primair.

Van geheugen zijn het er van het "hoge" type: http://www.corsair.com/en-us/vengeance-12gb-triple-channel-ddr3-memory-kit-cmz12gx3m3a1600c9

Evenees ben ik opzoek naar stille case fans. Nu zitten er stock coolermaster fans. Kast is een Coolermaster Cosmos 1000

Moederbord is: Asus P6T deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:57
Dan is een Scythe meer dan prima, ik heb al vanaf het begin een scythe (mugen 2) op mijn i7 920 zitten en die is erg stil vooral als je niet gaat overklocken is dat dan een goede optie.

In mijn nieuwe systeem zit ook een Scythe en die is ook erg stil.
De stock koeler was volgens mij maar een waardeloos ding, met veel lawaai en te weinig koel vermogen, de i7 920 is best wel een heethoofd...

Let wel op dat het moet passen die Scythe , die koeler zijn nogal hoog...
maar die Cosmos is een grote kast en er past een cpu koeler in tot:186.4mm dus dat is geen probleem :)

[ Voor 11% gewijzigd door freaky35 op 14-11-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De stockkoelers stellen inderdaad niet veel voor.
Zelf ben ik een fan van Noctuakoelers, hoewel ze niet heel goedkoop zijn, koelen ze prima en het grootste voordeel vind ik de hele makkelijke manier om die dingen te monteren. En vaak gaan ze ook prima samen met hoog geheugen

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 14-11-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vervelende van Mugens is dat ze regelmatig ruzie hebben met RAM met van die irritante koelvinnen. Eigenlijk hebben de meeste serieuze koelers daar wel last van.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:57
dat is inderdaad wel een goed punt ja, ik gebruik alleen low profile ram, anders komt het geheugen echt tegen de koeler aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:03
De keuze zal dus eerder uitvallen op de Noctuna DH-15, vermits deze wel hoog geheugen ondersteund of zijn er nog alternatieven die stiller zijn?

//Edit: ik lees net dat de DH-15 mogelijks het eerste expansieslot blokkeert. Ik heb daar nu een USB3 kaart inzitten. De kaart is heel klein, dus de kans is even klein. Zou er iemand een foto kunnen nemen van zijn/haar DH-15? Om te zien hoever die boven het eerste slot komt?

[ Voor 50% gewijzigd door ShaneV op 14-11-2014 15:39 ]

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:18
Inmiddels heb je misschien al een koeler gekocht maar de mugen 4 kan prima met hoog geheugen overweg. 1 koeler er op en de langste richting verticaal houden. Dan past dat normaal gesproken gewoon. Hier getest met een I7 920 op een Gigabyte Ud5 en met een I5 2500k op een p8p67 bordje. Met ongeveer hetzelfde geheugen als jij hebt. Bij mij kom het geheugen er in elk geval telkens gewoon langs staan. Ruimte hield niet over maar het was net genoeg.

Prima koeler verder. Ik knal hem ik elke pc die ik bouw tegenwoordig gewoon vanwege de lage geluidsproductie icm veel betere koeleigenschappen dan stock koelers.

Always look on the bright side of life.

Pagina: 1