Headless NAS vast in boot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ik volgde een guide hier:
http://nickolaszev.blogsp...ian-lenny-in-nas-110.html

Debian op een Black Armor NAS zetten, leek me leuk idee. Dat ging prima, tot ik 1 stap vergat, vermoed ik.

In stap 3 was ik de "mkdir /media/Data" vergeten. Dus ik rebooten, shiiiit... Nu een headless Black Armor 110 NAS vast in boot, tenminste dat is wat ik vermoed, hij verschijnt nergens en ik weet niet hoe ik er zonder met ssh mee zou kunnen interfacen...

Nu ik erover nadenk weet ik niet zeker meer of mount issues een boot stilleggen, maar in ieder geval verschijnt hij niet in het netwerk... Iemand ideeen? Je kan volgens mij niet schijfen wisselen in dat ding.

edit: Volgens mij is de enige manier op dit moment hem eruit halen en in een pc stoppen, schijf leeggooien en terugstoppen in de NAS? Volgens mij werkt hij dan wel weer.

[ Voor 11% gewijzigd door afraca op 14-11-2014 10:35 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het ligt eraan. Is /media/Data een mountpoint in /etc/fstab? Zoja, dan hangt je boot hierop en kan je naar een recovery shell om 't op te lossen, daarna herstarten en 't werkt. Hang er dus een scherm en tobo aan, dan kan je verder. Netwerk is er niet, dat komt pas na 't mounten van de lokale schijven, dus SSH kan je wel vergeten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Hey HoT,

ja, /media/Data is een mountpoint. Maar het is een NAS, dus ik heb geen mogelijkheid iets visueels aan te sluiten. Dus m'n mogelijkheden zijn erg beperkt :| Ik probeer thuis nog een toetsenbord aan te sluiten, in een VM deze situatie na te bootsen en m'n commando's van m'n VM te spiegelen naar de input die ik via toetsenbord (via usb aansluiting) naar NAS stuur.

Als dat niet helpt moet ik hem toch maar in een PC hangen.... :(

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De 'normale' manier om een console te krijgen op een embedded linux systeem is via een serieele poort. Op het mobo van die NAS zit vast ergens een header of soldeereilandjes die een 3.3V TTL serieel signaal bieden. Deze kun je *niet* op de serieele poort van je PC aansluiten, je hebt een TTL poort nodig. Zoiets als dit.