Belkin Expressdock 2 HD stuurt maar 1 beeldscherm aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo,

Deze week mijn Belkin Expressdock 2 HD ontvangen om als Dock te gebruiken in combinatie met mijn MacBook Pro 15". Nu heb ik twee DELL U2312HM monitoren welke aangestuurd moeten worden.

1 beeldscherm is met een HDMI naar DVI kabel aangesloten. De andere is met een Thunderbold naar HDMI met verloop stukje naar DVI aangesloten.
offtopic:
Dat laatste lijkt misschien wat raar, maar dat komt omdat ik dacht dat deze beeldschermen HDMI hadden en daarom dus een Thunderbold naar HDMI kabel gekocht. Dat bleek niet te passen en er lag hier nog een HDMI naar DVI adapter.

Als ik deze schermen rechtstreeks aansluit op mijn MacBook Pro dan werken beide schermen en ook het scherm van de MacBook werkt perfect. Sluit ik nu alles aan via de Expressdock 2, dan wordt maar 1 van de twee Dell monitoren aangestuurd. In de basis alleen het beeldscherm dat vanaf de Expressdock 2 via thunderbold aangestuurd wordt. Haal ik die thunderbold kabel eruit, dan schakelt dat beeldscherm zich uit en gaat het beeldscherm dat via HDMI aangestuurd wordt aan. Hij wil dus niet beide beeldschermen tegelijk aansturen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58
Start de de macbook op met deze schermen en dock al aangesloten of plug je deze "live" in? Heb zelf af en toe ook problemen met mijn thunderbolt scherm, op mavericks en yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Volgens mij "live" ingepluged. Maar ik zal beide eens proberen.

Edit:
Beide geprobeerd, maakt geen verschil als in nu opstart met alles aangesloten of live aansluit. Er werkt in alle gevallen maar 1 van de 2 beeldschermen. En het beeldscherm dat aangestuurd wordt is het beeldscherm dat op de thunderbold poort zit.

[ Voor 67% gewijzigd door Timo002 op 14-11-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Ik heb het probleem al gevonden. Helaas de kleine lettertje niet goed gelezen...

Hier de belangrijke tekst...

Belangrijke opmerking bij gebruik van twee displays: ten minste een van de twee displays moet een display zijn dat Thunderbolt- of Thunderbolt 2-technologie ondersteunt. De Thunderbolt-port is backwards-compatible met Mini DisplayPort, voor het geval uw display Thunderbolt-technologie niet ondersteunt. Het dockingstation ondersteunt echter HDMI of Mini DisplayPort, maar niet beide tegelijk. De 4K-bioscoopresolutie is slechts mogelijk voor 1 aangesloten display.

Nu heeft de Dell Monitor wel een DisplayPort, maar volgens mij komt ik er daar ook niet mee als ik het zo lees.

[ Voor 8% gewijzigd door Timo002 op 14-11-2014 09:18 ]