Toon posts:

Overgekochte PC, upgrade koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb bij een vriend een computer overgekocht voor €1000 en ik wil deze verbeteren.

Ik zag dat de processor erg heet werd (Via Speccy bekeken) tijdens het spelen van Assassins Creed Unity (1920x1080 met alles op High) maar ook bij andere spellen.
De temperaturen van de processor zitten tussen de 70ºC en 85ºC en ik vroeg mij af of dat wel goed was.

De specificaties zijn als volgt;
Processor: Intel Core i7 3770K Boxed
Videokaart: 2x MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC CrossFire
Geheugen: 2x G.Skill F3-17000CL9-4GBZH (2x4GB), 2x Crucial BLS8G3D1609DS1S00 (2x8GB)
Moederbord: ASRock Z77 Extreme4
SSD: Crucial SSD 2.5", 256GB, SATA600, MX100
HDD: Western Digital Harddisk 3.5" Green 3TB, SATA600, WD30EZRX
Voeding: XFX PRO850W Core Edition
Behuizing: Fractal Design Midi Tower Define R4 ATX

Nu heb ik me proberen te verdiepen in het hele lucht/water-koeler gebeuren maar het wordt er niet echt duidelijk op qua keuze en ik weet ook niet wat wel of wat niet in de systeemkast past.
Hebben jullie eventueel suggesties wat ik kan doen om dit te verbeteren?

Met vriendelijke groet,

Mark

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 21:28 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Deze joekel van een koeler past erin, kan je die i7 flink mee overclocken:
pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power

Daarnaast, game je op 1080p? Dan is CFx van 2 7850 niet genoeg om AC Unity te spelen. Al kan je daar beter niet op vertrouwen aangezien het gigantisch slecht optimized is.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Persoonlijk zou ik voor een pricewatch: Scythe Mugen 4 gaan maar goed ieder ze keuze. Voor de prijs hoef je het niet te doen.

En zoals MK1998NL al zegt, AC Unity is een erg zwaar spel. (en schijnbaar ongelooflijk slecht geport voor PC als we de nieuwsberichten mogen geloven)
Een videokaart upgrade kan altijd nog.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

AC: Unity is slecht geport. Probeer lage specs te spelen als ik jou was of tijdje niet spelen tot dat de pacht uit is

Review QNAP TS-230 NAS

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CAA.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De bestaande cpu koeler zit waarschijnlijk niet goed. Je kan deze opnieuw plaatsen (koelpasta kopen), dan is je probleem over.
Of je doet het meteen goed en zet er een betere koeler op,zoals bovenstaand ook al is aangeraden. Koelprestaties zijn dan beter, en minder geluid van de cpu koeler. Maar ik neem aan dat geluid niet je prioriteit is aangezien je al 2 GPU's hebt, dat zullen je "herriemakers" zijn schat ik zo.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Reepje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:06:
Maar ik neem aan dat geluid niet je prioriteit is aangezien je al 2 GPU's hebt, dat zullen je "herriemakers" zijn schat ik zo.
Dan is het nog wel fijn om juist wél een stille CPU te hebben. Liever 2 herriemakers dan 3 toch? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik 1 van die 2 koelers neem en koelpasta dan moet het weer goed zijn, oke dan!
Koelpasta, ik zie prijzen in de Pricewatch van een euro, 5 euro, 70 euro en zelfs hoger. Wat moet ik dan nemen?
Is dit trouwens zelf makkelijk te doen? Dit wordt de eerste keer dat ik namelijk zelf zal gaan knutselen er aan.

Qua geluid valt het trouwens wel mee. Moet wel zeggen dat ik toch een koptelefoon op heb tijdens het gamen dus weinig last van.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Koelpasta? Die zit al bij de koeler als je een nieuwe koopt.

Anders gewoon arctic silver, kan je wel net zo goed een koeler kopen aangezien je zoveel $$ kwijt bent aan verzenden, zonde.

Voetnoot: 1000€ is de pc niet waard, eerder €800.

[ Voor 82% gewijzigd door Thomg op 14-11-2014 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de pricewatch: Scythe Mugen 4 besteld bij MyCom.
Dank allen zover voor de hulp!

Vraagje aangezien dit mijn eerste aanpassing word die ik zelf zal doen.
Hoe krijg ik de i7 3770K koeler er af? Ik heb al er mee zitten spelen maar er zal wel een handigheidje voor zijn.

Qua montage van de Mugen 4 koeler ga ik wel van de gebruiksaanwijzing uit die erbij zal zitten.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jammer, gezien de True Spirit 140 power heel wat beter is dan een Mugen 4.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga niet overclocken en de reviews hielpen ook. Denk dat niet heel veel uitmaakt toch? Als die minder warm wordt vind ik het goed :D

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:04:
Vraagje aangezien dit mijn eerste aanpassing word die ik zelf zal doen.
Hoe krijg ik de i7 3770K koeler er af? Ik heb al er mee zitten spelen maar er zal wel een handigheidje voor zijn.
Zitten 4 zwarte klemmen (zwarte dopjes hoe je ze ook wilt noemen) langs de koeler.
Die 90 graden draaien met een schroevendraaier en je kan de koeler gewoon omhoog halen.
Niet vergeten kabeltje van de koeler los te halen van je moederbord anders heb je dadelijk wat meer in je hand dan alleen de koeler.
Pagina: 1