Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

smart tv met Synology onsteuning

Pagina: 1
Acties:

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 12:49
Ik zoek een?
Smart tv met Synology ondersteuning

Wat is je budget?
+- €1300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ondersteuning voor mijn nas is een vereiste, ik wil bestanden streamen die op mijn nas staan naar deze smart tv. Liefst een tv met bluetooth ondersteuning voor mijn headset, interne speakers spelen hierbij geen rol omdat ik ook over externe speakers beschik, mooi en vloeiend beeld en eventueel 3D ondersteuning.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al gezien dat Samsung naar mijn wetende beschikt over de nodige ondersteuning voor Synology

[ Voor 18% gewijzigd door razerBE op 14-11-2014 02:27 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je bent dus op zoek naar een tv met DLNA ondersteuning. Met een budget tot € 1.300 staan er maar liefst 466 modellen in de Pricewatch die aan deze eis voldoen.

Of er tv's zijn die via bluetooth naar een heaset kunnen streamen, geen idee. De mogelijkheid om 3D weer te geven, zit tegenwoordig wel zo'n beetje op elke tv. Smart functies idem.

Je moet er overigens wel rekening mee houden dat streamen met een smart-tv via DLNA niet altijd de meest fantastische gebruikservaring op zal leveren. Naast een beperktere bestandsformaatondersteuning ten opzichte van een losse htpc/mediaspeler, moet je er ook rekening mee houden dat via DLNA losse ondertitel bestanden in de meeste gevallen niet weergegeven zullen worden.

Verduidelijk je wensen nog eens. Een start zou sowieso het gewenst schermformaat kunnen zijn. :+

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-11 09:51
Mocht je via SMB de NAS willen benaderen, dan schijnt Panasonic dat te kunnen. Zie deze link.
Verder zijn er de nodige TV's die Plex ondersteunen. Dit gaat echter wel via DLNA (volgens mij) en betekent dat alleen de formaten die daarbinnen ondersteund worden werken. De rest zal omgezet moeten worden, en dat kan alleen als je een NAS hebt met een processor die dit hardwarematig ondersteund, zoals de laatste Play modellen van Synology.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:52
Philips tv's met android wellicht? Misschien dat je daarop de synology app uit de store kunt instaleren.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-11 14:37
Waarom niet een TV uitzoeken die aan al je wensen voldoet en dan een intel NUC er bij halen? (met openelec oid)
Ben je in 1x klaar en kun je ook alle bestandsformaten afspelen, inc ondertitels.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Idanue schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:21:
Waarom niet een TV uitzoeken die aan al je wensen voldoet en dan een intel NUC er bij halen? (met openelec oid)
Ben je in 1x klaar en kun je ook alle bestandsformaten afspelen, inc ondertitels.
Eens, je kan beter je budget op splitsen en beide kopen. 1 apparaat voor beeld, 1 apparaat om eigen content door te geven. Dan hoef je niet een TV te gebruiken om dingen te doen waar ze nog niet geheel voor geschikt zijn.

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10 14:29
Of zoek een Smart TV waar je bijvoorbeeld. de Plex app op kunt installeren?

~ beware of misinformation.

• S1NN3D
  • Niet online
Idanue schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:21:
Dit zou ook mijn keuze zijn. Op deze manier heb ik het nu ook ingericht en het werkt prima.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 07:00
Helemaal mee bovenstaand eens. Een TV als media speler willen gebruiken klinkt leuk.
Je betaald een veel hogere aanschafprijs voor een TV met "wat extra's.

Vervolgens stopt het merk TV met de ondersteuning omdat je TV "te oud" is na 1 of 2 jaar. Of Synology stop met ondersteuning van zijn App voor de TV omdat dat fabrikant niet meer wil meerwerken.

Wat overblijft een TV zonder extra's waar je veel te veel voor hebt betaald.

Neem inderdaad een NUC. ben je voor 150 - 200 euro klaar en kun je alles afspelen en kun je jaren vooruit.
Vervolgens hou je 1100 euro over om een TV te kopen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Nindustries schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:49:
Of zoek een Smart TV waar je bijvoorbeeld. de Plex app op kunt installeren?
Dan moet je NAS krachtig genoeg zijn de transcoding te doen aangezien de Plex app alleen maar als client ingezet kan worden. Dat wordt vaak nogal lastig.

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 06:43
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al gezien dat Samsung naar mijn wetende beschikt over de nodige ondersteuning voor Synology
Klopt, maar qua apps beperkt zich dat momenteel tot de Smart TV app DS-Video.

[ Voor 3% gewijzigd door virtualjoe op 14-11-2014 09:07 ]

• razerBE
Eerst had ik een minix neo x7 maar die is overleden. Vandaar misschien de overstap naar smart TV met synology /stream support.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb thuis een Plasma van panasonic met ondersteuning voor streamen van de NAS (heb een DS210+ thuis), maar ik ben oa tegen de volgende dingen aangelopen
- Niet elke bestand kan gelezen worden de tv (video_ts is bij mij een drama en niet elk mkv bestand dat ik heb gemaakt met bjv handbrake wordt ondersteunt)
- Externe ondertitels werken niet altijd

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een mediaPC in elkaar te zetten waar xbmc op draait. Hierdoor ben ik deze belemmeringen kwijt. Boven heb ik Raspberry draaien met xbmc zodat ook die (wat verouderde tv) alles aankan.

Zoals hierboven al een paar keer is aangegeven denk ik ook dat je betere een tv EN een mediaspeler kan aanschaffen.

• S1NN3D
  • Niet online
razerBE schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:12:
Eerst had ik een minix neo x7 maar die is overleden. Vandaar misschien de overstap naar smart TV met synology /stream support.
Zoals je in de reacties hierboven kunt zien, zijn de zaken om rekening mee te houden bij streamen via een smart-tv wel benoemd.
Maar je bent nog geen stap verder wat betreft de te kopen tv. Zoals in mijn eerste post genoemd: geef in ieder geval de gewenste scherm maat aan. Je input is vrij summier zodat er geen concreet advies komt. Welke modellen heb je zelf in gedachten en waar twijfel je over?

• razerBE
Sorry, minimum 46inch max 50inch
Liefst merk Samsung
Minimum 3hdmi
Optical support
Wifi
Bluetooth indien mogelijk

• S1NN3D
  • Niet online
En welke modellen had je zelf al gevonden?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Of pak een chromecast a €35 en je kan met de DSvideo app alles streamen naar je tv vanaf je synology.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• razerBE
Zelf had ik al aan deze modellen gedacht:

pricewatch: Samsung UE46H7000SL Zwart
pricewatch: Samsung UE46F8000SL Zwart
pricewatch: Samsung UE46ES8000

Iedereen alvast bedankt voor de input :)

chromecast ligt me zoniet, zou dus echt een nieuwe mediaplayer worden of stream via dsvideo ( Synology)
Pagina: 1