Koffie over MacBook Pro...

Pagina: 1
Acties:
  • 5.320 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deffren
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-01-2022
Allen,

Zoals de titel al zegt heeft mijn MacBook Pro (15-inch medio 2012) een flinke slok koffie (cappuccino met suiker, om het erger te maken) gehad... De koffie is vooral over mijn trackpad en toetsenbord heen gekomen. Direct laptop op de kop gehouden en uit gezet. Na een paar uur drogen heb ik hem uit elkaar gehaald om te kijken of mijn harde schijf en moederbord aangetast waren. Dit was gelukkig niet het geval. Ik heb hiernaast alle toetsen uit m'n toetsenbord getrokken en de koffieresten schoongemaakt.

Na een dag of twee heb ik het apparaat weer in elkaar gezet om te kijken of deze nog werkte, en dat deed hij. Echter werken mijn toetsenbord en mijn trackpad totaal niet meer naar behoren. Het toetsenbord werkt of helemaal niet, of hij drukt de verkeerde toets in (bijv. pijltje omhoog = geluid harder) en mijn trackpad denkt dat ik constant op rechtermuisknop druk.

Nu heb ik al veel verschillende fora afgezocht, maar kon nergens een concreet antwoord vinden op mijn vragen:

- Heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt en de laptop toen laten repareren?
- Kan iemand wellicht een prijsindicatie geven hoeveel het kost om een toetsenbord & trackpad te vervangen?

Andere tips zijn altijd welkom. Ik wil mijn laptop liever niet weg doen, dit omdat ik onlangs een nieuwe SSD (1TB) en werkgeheugen erin heb gezet.

Ik dank jullie alvast voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Tip:

Haal heel de machine uit elkaar, en doe de topcase met toetsenbord en touchpad in een bakje 90% Pure alcohol, misschien kan dat het probleem verhelpen ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06 22:20
Mijn vriendin heeft afgelopen lente een vol glas Jillz (zoete meuk) over haar macbook air laten vallen. Die deed daarna ook raar; het scherm flikkerde heel erg. En die kun je helaas niet zomaar uit elkaar halen om schoon te maken. Na 3 maanden drogen (intussen had ze al weer een nieuwe gekocht) deed ie het weer perfect.
Soms kunnen dit soort problemen zichzelf ook oplossen, het is alleen nooit zeker helaas. Veel meer dan uit elkaar halen en schoonmaken kun je niet doen vrees ik. Daarna is het wachten en hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Speakerfreak95 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:11:
Tip:

Haal heel de machine uit elkaar, en doe de topcase met toetsenbord en touchpad in een bakje 90% Pure alcohol, misschien kan dat het probleem verhelpen ;)

Succes!
Lijkt mij inderdaad het beste, sterkte! :(

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deffren
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-01-2022
Dank voor jullie antwoorden en tips! Waardeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 676685

Dit forum gisteren gelezen omdat er een tas zwarte koffie op mijn macbook pro gevallen was. Direct omgedraaid, en afgedroogd en uitgezet (hij vroeg het zelf). Bij het afvegen ging er een soort luid alarm af. Schrikken, ik kon hem toen opnieuw afzetten. Dan 24h laten drogen onder bureaulamp. En hij werkt nog! Intussen vlug een back-up aan het maken mocht hij alsnog stuk gaan.

Tip: haal hem best niet zelf uit elkaar, bij de meesten die dit deden meestal geen goede afloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:17

Shunt

Boe

Anoniem: 676685 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:01:
Dit forum gisteren gelezen omdat er een tas zwarte koffie op mijn macbook pro gevallen was. Direct omgedraaid, en afgedroogd en uitgezet (hij vroeg het zelf). Bij het afvegen ging er een soort luid alarm af. Schrikken, ik kon hem toen opnieuw afzetten. Dan 24h laten drogen onder bureaulamp. En hij werkt nog! Intussen vlug een back-up aan het maken mocht hij alsnog stuk gaan.

Tip: haal hem best niet zelf uit elkaar, bij de meesten die dit deden meestal geen goede afloop...
Waarom zou je dan ook een tas koffie vervoeren koffie hoort in een kopje of een mok!
Verder heb ik met regelmaat macbook pro'tjes open gehad. Ja het is tricky maar met wat ervaring een hoop geduld en een hoop youtube how to's lukt het de meeste toch best aardig hoor.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Ik vermoed dat helenaa uit Vlaanderen komt.
Dus het was gewoon een kop koffie voor de Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:17

Shunt

Boe

bluek schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:15:
Ik vermoed dat helenaa uit Vlaanderen komt.
Dus het was gewoon een kop koffie voor de Nederlanders.
Of een Limburger.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Fijn dat het allemaal weer werkt, maar om daar nu een half jaar oud topic voor omhoog te schoppen was niet echt nodig :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.