Alle eBooks importeren op iPad in 1 keer

Pagina: 1
Acties:

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:28

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Ik wil mijn flinke bibliotheek van eBooks op de iPad met iOS 8.1 zetten, dit kan ik via de DS-file app van Synology of de app FileBrowser, dit werkt prima. Echter, dit moet 1 voor 1 en dat gaat wel erg lang duren. Is er geen manier om 800+ aantal boeken in één keer op de iPad te zetten? iTunes 12.x ondersteund geen eBooks meer, dit gaat allemaal via iBooks, maar daar kun je verder niks mee - behalve in iTunes Store boeken kopen.

Ik heb gegoogled, maar kom niet verder dan 1 boekje per keer via mail of via Dropbox te importeren, of via de bovenstaande manier die ik dus al gevonden had, Iemand een idee?

Whole lot of stars ***

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ze gewoon via iTunes in de app naar keuze slepen zoals alle app-filetransfers werken?

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Hoe bedoel je dit precies?

Het enigste wat ik kan bedenken is bestandsdeling via iTunes, maar dit kunnen maar een bepaalde aantal apps, daar staat bv iBooks niet bij.

Whole lot of stars ***

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 16:24

Wish

ingwell

Werkt Calibre niet voor je? Ik heb geen ervaring met de iPad, maar met een Kindle werkt het als een tierelier.

Zo te lezen ondersteunt het inderdaad de iPad. http://calibre-ebook.com/

[ Voor 25% gewijzigd door Wish op 13-11-2014 22:18 ]

No drama

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Zover ik weet werkt dit niet met een iPad.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudios op 13-11-2014 22:29 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 16:24

Wish

ingwell

Rudios schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:25:
Zover ik weet werkt dit niet met een iPad.
Zover ik de manual kan lezen, werkt dat wel: http://manual.calibre-ebook.com/faq.html#device-integration
You can even connect to Apple devices (via iTunes), using the Connect to iTunes function.
en verder: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=118559

[ Voor 8% gewijzigd door Wish op 14-11-2014 08:00 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Mijn dank, deze had ik zelf niet gevonden (lees: overheen gekeken waarschijnlijk ;))
Ik ga hier mee aan de slag, kijken of ik dit werkend krijg.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45

talin

ES-MA

ik kan toch echt in iTunes mijn apparaat selecteren en daar links in menu Books aanvinken en daar aangeven wat er gesynct moet worden.

al mijn boeken staan in iBooks maar toch kan ik vanuit iTunes aangeven wat er gesynct moet worden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Dat klopt, ik kan - als ik mijn iPad aansluit - ook 'boeken' selecteren, echter kan ik er verder niet iets inzetten of syncen, of mis ik hier iets?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Heb je een Mac? Als je dan de ebooks in iBooks plaatst op je mac worden ze ook gesynchroniseerd met je iOS device. Naar iBooks kan je gewoon meerdere bestanden tegelijk slepen.

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 14-11-2014 17:18 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al mijn Kindle ebooks geconverteerd naar .epub. Deze heb ik vervolgens via iTunes geimporteerd op al mijn iDevices. Helaas is .PDF zo'n beetje het slechtste materiaal om van te converteren naar epub. Reading sync is gewoon super handig als je meerdere iDevices gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Klopt, het gaat dus wel gewoon via iTunes, probleem was dat ik bij de standaard naar boeken aan het kijken was, terwijl je dit juist op je iDevice moet zoeken, dan krijg je uiteindelijk wel gewoon je boeken te zien die je in iTunes hebt geïmporteerd om deze vervolgens te synchroniseren met de iPad. Thx voor jullie input!

Whole lot of stars ***

Pagina: 1