Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video-editing laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop die snel kan renderen en zware programma's zoals Adobe After Effects kan runnen. Gamen is ook een vereiste, maar ik hoef niet per se het nieuwste van het nieuwste te spelen (daar heb ik het budget ook niet voor).

Mijn budget ligt rond de €1000,- en mijn maximum ligt op €1100,-. Ik wil een 17,3 inch laptop die niet al te zwaar is, hij moet makkelijk mee te nemen zijn (voor zover dat kan bij een 17,3 inch laptop.)

Een hdd van 750 gb of meer is een vereiste, een redelijke ssd is mooi meegenomen.
Ram-geheugen heb ik het liefst 12gb of hoger, of op z'n minst 8gb met een uitbreidmogelijkheid tot 16gb.

Na lang zoeken ben ik uitgekomen op twee modellen: de Medion ERAZER X7611

En de MSi Gaming Laptop GP70 2PE-081NL

De Medion ERAZER heeft een iets betere grafische kaart, maar ik twijfel over de betrouwbaarheid van het merk zelf. Ook is hij iets dunner (23mm) wat hem iets geschikter maakt om mee te nemen (de MSI is 39MM). Het gewicht is hetzelfde.

Welke zouden jullie kiezen? Of hebben jullie nog andere suggesties?

Mvg,
Jesse

Verwijderd

Als je je budget iets kan opschroeven zal dit een goede laptop zijn: http://www.campusshop.nl/...0-70-00805nl/details.aspx

Je zou zelf later nog een extra hardeschijf kunnen toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Helaas is €1100,- mijn uiterste, ik neem liever genoegen met wat minder dan dat ik meer ga betalen.

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-11 21:44
Medion zijn goede laptops. Alleen de bloatware! Die moet er dan van. Of windows opnieuw installeren. Maar van snelheid heb ik nooit problemen gehad, behalve de bloatware in het begin

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:23:
.

Na lang zoeken ben ik uitgekomen op twee modellen: de Medion ERAZER X7611

En de MSi Gaming Laptop GP70 2PE-081NL

De Medion ERAZER heeft een iets betere grafische kaart, maar ik twijfel over de betrouwbaarheid van het merk zelf. Ook is hij iets dunner (23mm) wat hem iets geschikter maakt om mee te nemen (de MSI is 39MM). Het gewicht is hetzelfde.
Hoi Jessedk,

Zo te horen aan jouw vereisten, gaat jouw laptop veel te verduren krijgen.
Met name kracht is een issue voor de CPU. Beide laptops hebben dit met een i7 processor.
Echter ga je renderen, wat waarschijnlijk veel warmte produceert. Is een laptop waarvan de body dun is dan wel handig?

http://www.notebookcheck....rd-Notebook.120348.0.html

van de Erazer kan ik niet zo gauw een review vinden.
Beide laptops zijn dun en hebben bij zwaar werk moeite met de warmte afvoer.
Daarnaast staan beide laptop merken bij dunne body's niet bekend om een stevige behuizing.
Als je je budget iets kan opschroeven zal dit een goede laptop zijn: http://www.campusshop.nl/...0-70-00805nl/details.aspx

Je zou zelf later nog een extra hardeschijf kunnen toevoegen.
De y50 ziet er goed uit, vooral voor gamen!
Echter dunne laptop, met veel kracht heb je gauw al een hitte probleem.
Daarnaast lijkt mij jouw gebruik voor werk of studie vooral grafisch. Het beeldscherm van de y50 blijkt niet geweldig hiervoor te zijn. Deze is voldoende voor gamen, maar verder dan dat...

Ik heb twee adviezen.
1. Is voor het renderen het niet beter een stevige desktop te kopen en daarnaast een lichte laptop waar je voorbereiding op kan doen?
2. Kijk eens naar een Asus n750 of n550. Vooral de n550 is draagbaar, sterke behuizing, koeling onder controle door de aluminium behuizing en een prima scherm. Er is een reden waarom deze vaak genoemd wordt op het tweakers forum.

http://www.computerstore....966.1639158018.1415658211

Deze versie is wel wat duurder, echter geloof ik dat er ook versies te vinden zijn die iets goedkoper zijn.
Vooral een IPS scherm lijkt mij erg prettig voor jouw werk/studie :)

Met vriendelijke groet,

YDeciever

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
@YDeciever geeft goed advies met de Asus n750 serie, deze laptop voldoet aan bijna al je eisen.

Kijk ook eens op sites als BTO.eu hier kun je zelf je laptop samenstellen.
Deze laptops zijn naar mijn ervaring van goede kwaliteit.

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

Verwijderd

Kijk hier staat er eentje tekoop voor zacht prijsje:
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Met 14 dagen Gratis terugsturen en 22 maanden garantie, zit nieuw beeldscherm in zie ik kan het daar niet meer zo snel fout gaan :)

Link zal straks vast nergens meer heen gaan, excuses daarvoor!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 16:21 ]

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:49

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Op marktplaats heb ik een nieuwe kunnen vinden voor €1100,- , daarmee typ ik dit bericht nu! Ik heb gekozen voor de Asus N750JK-T4159H. Hij is redelijk zwaar, maar dat is dan ook het enige nadeel tot dusver. Voor de rest een topding, bedankt voor jullie advies!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:14:
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Op marktplaats heb ik een nieuwe kunnen vinden voor €1100,- , daarmee typ ik dit bericht nu! Ik heb gekozen voor de Asus N750JK-T4159H. Hij is redelijk zwaar, maar dat is dan ook het enige nadeel tot dusver. Voor de rest een topding, bedankt voor jullie advies!
Via coolblue?

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar was-ie uitverkocht helaas. Ik heb hem opgehaald in Spijkenisse bij dgmoutlet, ik ben er gekomen via deze advertentie: http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet
De doos was opengemaakt, daarom kreeg ik 200 euro korting :)

Verwijderd

Dat is een mooie prijs met ssd. Veel plezier ervan!

• Rooverz
  • Laatst online: 29-11 09:00
Hoe bevalt de laptop mbt videobewerking/snelheid en beeldkwaliteit?

• YDeciever
  • Laatst online: 30-12-2022
@ Rooverz

Prima, ik heb zelf de laptop.
Ik doe een architectuur opleiding / bouwkundige werkzaamheden.
Af en toe photoshoppen en veel 3d modellen / 2d tekeningen.

Koeling gaat tot nu toe ook goed.

• Rooverz
Heeft er iemand ook ervaring mbt videobewerking?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:55:
Dat is een mooie prijs met ssd. Veel plezier ervan!
Dankjewel :)
Rooverz schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:11:
Hoe bevalt de laptop mbt videobewerking/snelheid en beeldkwaliteit?
Ik heb vandaag Adobe Premiere geïnstalleerd maar ik heb verder nog geen tijd gehad om het uit te proberen, ik zal het de komende dagen eens testen. Beeldkwaliteit is erg goed, daar moet ik wel bij zeggen dat mijn vorige laptop een toshiba satellite uit 2010/2011 was dus qua vergelijkingsmateriaal is alles van dit jaar erg goed.

• Rooverz
[b]

Ik heb vandaag Adobe Premiere geïnstalleerd maar ik heb verder nog geen tijd gehad om het uit te proberen, ik zal het de komende dagen eens testen. Beeldkwaliteit is erg goed, daar moet ik wel bij zeggen dat mijn vorige laptop een toshiba satellite uit 2010/2011 was dus qua vergelijkingsmateriaal is alles van dit jaar erg goed.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!
Zit er op de asus een IPS of TN scherm?

[ Voor 4% gewijzigd door Rooverz op 16-11-2014 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rooverz schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:57:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!
Zit er op de asus een IPS of TN scherm?
Het scherm is een TN-scherm. En helaas laat het project waarmee ik wil starten in Adobe Premiere even op zich wachten i.v.m. miscommunicatie met diegene die het beeldmateriaal levert. Ik laat zo snel mogelijk mijn bevindingen horen!
Pagina: 1