Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer aspire of bto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een vraag ivm de aankoop van een nieuwe laptop. Volgende kandidaten komen in aanmerking:

Acer aspire vn7-591g
i7 4710m
Gtx860m

Bto 15m55
i7 4712/4710 m
Gtx860m

Bto 15cl54
i7 4712/4710m
Gtx850m

Mijn vraag hierbij was welke laptop voor mij de beste zou zijn, rekening houdend met het geluid van de koeling(fans). De laptop zou bij desktop gebruik (programmeren, browsen) zeer stil moeten zijn. Bij gaming is het natuurlijk niet mogelijk... Maar toch niet storend.

De reden waarom ik voor de i7 4712m zou kiezen is door het tdp, deze zou 37W zijn ipv 47W voor de 4710m. Ik ga ervan uit dat een lager tdp een mindere koeling nodig heeft waardoor ook minder geluid van de fans (als ik dat juist begrepen heb).

Een beter voorstel is altijd welkom. Budget tot +-1500 euro.

Alvast bedankt en mvg
nouse

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Als je budget +- 1500 euro is, dan kun je misschien beter gaan voor de nieuwe GTX 970M, deze is 20% sneller dan de 'oude' GTX 880M en dus veel sneller dan een GTX 860M. Deze is oa verkrijgbaar bij bto en Xnotebooks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:43:

Mijn vraag hierbij was welke laptop voor mij de beste zou zijn, rekening houdend met het geluid van de koeling(fans). De laptop zou bij desktop gebruik (programmeren, browsen) zeer stil moeten zijn. Bij gaming is het natuurlijk niet mogelijk... Maar toch niet storend.

De reden waarom ik voor de i7 4712m zou kiezen is door het tdp, deze zou 37W zijn ipv 47W voor de 4710m. Ik ga ervan uit dat een lager tdp een mindere koeling nodig heeft waardoor ook minder geluid van de fans (als ik dat juist begrepen heb).

Een beter voorstel is altijd welkom. Budget tot +-1500 euro.

Alvast bedankt en mvg
nouse
Kon even niet vinden over welke processor je het had. Maar is deze toch?
http://ark.intel.com/prod...538.1870612134.1415954448
Denk dat het een beetje overdreven is want het gaat over idle en dan heb je als het goed is zoiezo bijna geen fan geluiden. Ik heb zelf de I7 4710HQ dus 47 W en die is 30 graden Celsius idle en bij licht gebruik 35 graden. De fan hoeft eigenlijk niks te doen. Nu heb ik wel een aparte fan voor gpu en cpu maar toch. Ik zou wat iemand hierboven zegt vooral gaan kijken naar een gtx9xxx gpu daar ga je echt meer profijt van hebben.
Op bijvoorbeeld notebookcheck.net keren ze laptops binnenste buiten en daar kan je echt goed zien of een laptop hitte problemen heeft(hardware throttle).
Kijk bijvoorbeeld eens naar deze review:
http://www.notebookcheck....book-Review.129889.0.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. In verband met de gtx970m, ik heb net een msi gs60 2qe ghost pro gehad (met gtx970m) en was niet te spreken over het geluid. Hoewel idle niet echt overdreven lawaaierig zou ik toch een stillere laptop willen, zelfs ten koste van performance. Het is belangrijk dat de laptop in eerste plaats stil werkt (tijdens programmeren). Gamen hoeft niet perse op de hoogste settings. Elk voorstel is welkom.

Mvg, nouse