Ik maak gebruik van custom CSS om o.a. op m'n telefoon de tekst van artikelen iets groter te maken zodat het net even wat fijner leest. Normaal gaat dit gewoon goed, maar het komt wel eens voor dat er in de html van de artikelen extra style attributen worden toegevoegd, die mijn custom css overriden. Zo kwam ik in nieuws: Universiteit Twente: op internet ontstaat een informatie-elite in Nederland in de laatste alinea de volgende html tegen
Is dat nou nodig?
Nu kan me het overmatig gebruik van spans nog niet eens zoveel storen, al ziet het er natuurlijk niet uit. Het toevoegen van style zorgt er echter voor dat op de desktop de line-spacing niet meer klopt, en ook maakt het dat mijn custom css het niet meer snapt zodat op mijn telefoon gedeeltes van de alinea wel vergroot worden, maar gedeeltes niet. Dit komt wel vaker voor, dan gaat het meestal om een woordje, of een tussenzin die wat extra style heeft meegekregen. Hoewel, het geen ramp is natuurlijk, vind ik het wel een beetje vreemd dat het überhaupt gebeurt.
Dus mijn vraag is eigenlijk, zouden jullie erop willen letten dat er zo min mogelijk extra style in de html wordt meegegeven?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <p style="line-height: 15.6pt; margin: 0cm 0cm 11.25pt 0cm;"> <span style="font-size: 10.0pt; font-family: 'Arial','sans-serif'; color: black;"> Het onderzoek is beschreven in het <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S073658531400063X" rel="external">artikel</a> <span class="apple-converted-space"><em> </em></span> <span style="font-family: 'Arial','sans-serif';"> <em>Increasing inequalities in what we do online</em>, </span> <em> <span style="font-family: 'Arial','sans-serif';"> </span> </em> <span style="font-family: 'Arial','sans-serif';">dat is</span> <span class="apple-converted-space"> </span> gepubliceerd in het tijdschrift <span class="apple-converted-space"> </span> <span style="font-family: 'Arial','sans-serif';">Informatics and Telematics</span> <span class="apple-converted-space"> </span> en in <span class="apple-converted-space"> het artikel </span> <span style="font-family: 'Arial','sans-serif';"> <em>Internet skill levels increase, but gaps widen</em>. </span> </span> </p> |
Is dat nou nodig?
Dus mijn vraag is eigenlijk, zouden jullie erop willen letten dat er zo min mogelijk extra style in de html wordt meegegeven?
Bla bla bla...