Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

exchange 2010 agenda delen lukt niet altijd

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

situatieschets: een aantal maanden geleden is de exchange server gemigreerd van server 2003 met exchange 2003 naar een virtuele server 2012 R2 std met exchange 2010. (ik was daar vooral om te leren, de migratie is uitgevoerd door iemand die daar ervaring mee heeft).
Op zich is alles goed gelukt maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

als een gebruiker een agenda aanmaakt, deelt en rechten toekent en deze vervolgens via mail probeert te sturen naar collega's dan lukt dat bij een aantal mensen niet.

Bij het maken van de mail wordt bij "aan" het emailadres ingevuld en als de mail wordt verzonden komt de volgende melding:

*mailadres* kan niet worden gevonden. Verwijder *emailadres* uit de mapmachtigingen voor deze map en probeer vervolgens het sharebericht opnieuw te verzenden.

Deze melding komt dus bij een aantal mensen voor, bij anderen lukt het perfect.

Geprobeerd om het mailadres volledig in te typen, autocomplete gebruiken en uit het adresboek halen, echter niets helpt.
De gebruiker ook al verwijderd uit de mapmachtigingen en opnieuw toegevoegd, zonder resultaat.

mailen naar die gebruiker gaat wel zonder probleem...

Heb nog een andere agenda gemaakt en het probleem deed zich ook voor met die agenda...

Iemand nog tips waar dit zou kunnen aan liggen?

Thx,

Simke

Simke

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:11
Het zou kunnen komen doordat de mensen die de agenda proberen te de len (En dus het e-mail adres invullen) mogelijk nog kijken naar oude accounts. Zijn er mogelijk enkele accounts opnieuw aangemaakt?

Eventueel snel te testen door deze mensen te laten inloggen op een 'frisse' computer (zonder roaming profiles oid) en dan outlook in te stellen en de agenda deel acctie opnieuw te verzenden.

• Simke
KoeKk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:05:
Het zou kunnen komen doordat de mensen die de agenda proberen te de len (En dus het e-mail adres invullen) mogelijk nog kijken naar oude accounts. Zijn er mogelijk enkele accounts opnieuw aangemaakt?

Eventueel snel te testen door deze mensen te laten inloggen op een 'frisse' computer (zonder roaming profiles oid) en dan outlook in te stellen en de agenda deel acctie opnieuw te verzenden.
Alle mailaccounts bestonden al en zijn overgezet naar de nieuwe (exchange)server. Er zijn geen nieuwe bijgekomen.

Er wordt gebruik gemaakt van roaming profiles bij de klant.

Ik kan vragen dat de persoon die de agenda probeert te delen eens op een computer inlogt waar deze nog niet heeft aangemeld en daar probeert te delen

Simke

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Zijn de autodiscovery records in orde?
Een heleboel zaken in Outlook 2007 en hoger zijn nogal afhankelijk voor een correcte werking van Autodiscovery (agenda's sharen, out of office etc).
Je kunt autodiscovery als oorzaak voor dit probleem uitsluiten door te kijken of alles wel correct werkt via OWA ; als het via OWA wel werkt dan ligt het probleem vermoedelijk aan autodiscover, werkt het via OWA ook niet dan zit het probleem ergens anders.

Edit : ik lees nu pas dat het probleem ontstaat bij het verzenden (ik had hier overheen gelezen).
Als je de autocomplete cache op de betreffende machines welke hier last van hebben leeghaalt (en ook cached mode uitzet op de client), hoe gaat het dan?

[ Voor 22% gewijzigd door Killah_Priest op 14-11-2014 13:30 ]

• Simke
Killah_Priest schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:29:
Een heleboel zaken in Outlook 2007 en hoger zijn nogal afhankelijk voor een correcte werking van Autodiscovery (agenda's sharen, out of office etc).
Je kunt autodiscovery als oorzaak voor dit probleem uitsluiten door te kijken of alles wel correct werkt via OWA ; als het via OWA wel werkt dan ligt het probleem vermoedelijk aan autodiscover, werkt het via OWA ook niet dan zit het probleem ergens anders.

Edit : ik lees nu pas dat het probleem ontstaat bij het verzenden (ik had hier overheen gelezen).
Als je de autocomplete cache op de betreffende machines welke hier last van hebben leeghaalt (en ook cached mode uitzet op de client), hoe gaat het dan?
net contact gehad met de klant, de desbetreffende persoon is er pas maandag terug, ik wijzig dan deze instelling en maak de autocomplete leeg en hopelijk lukt het dan.

Simke

• Simke
Killah_Priest schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:29:

Net contact gehad met de klant en het probleem is opgelost dankzij de cache modus uit te schakelen.
Mijn dank is groot voor de tip _/-\o_

Heb wel aangeraden de cache terug aan te zetten als de agenda gedeeld en verzonden is.

Simke

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 17:08
als het niet goed werkt in cached mode, dien je het offline address book te controlere (oab).
het genereren op de mailboxserver, de distributie naar cas-servers en het downloaden via Outlook.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Simke
paulhekje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:53:
als het niet goed werkt in cached mode, dien je het offline address book te controlere (oab).
het genereren op de mailboxserver, de distributie naar cas-servers en het downloaden via Outlook.
Ok, dank u voor de tip.
Morgen ga ik naar de klant, dan check ik alles _/-\o_

Simke

Pagina: 1