Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

virusscan dilemma'tje

Pagina: 1
Acties:

• justasking
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 17:51
hey guys,

Ik heb een maandje geleden doordat ik een trial van Mcaffee en Eset tegelijk draaide(ik wilde mcaffee eraf halen maar had eerst Eset gedownload) mijn laptop moeten opsturen omdat hij constant vastliep. Dat wil ik nu voorkomen dus ik neem aan dat ik in ieder geval eerst mcaffee eraf haal en dan Eset erop moet zetten(zover heeft google me geholpen).

Ik wil overigens liever Eset omdat Mcaffee wat ik lees heel erg vetraagd, zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Ik zat me nog te bedenken dat Eset en de windowsscanner elkaar misschien in de haren hebben gezeten, kan dat t ook geweest zijn(dat zou in dat geval namelijk alsnog tot problemen kunnen leiden nu)? Het zijn misschien belachelijke vragen maar ik doe liever dit keer overdreven voorzichtig dan dat t weer misgaat(ik heb er ook gewoon geen verstand van, van origine macgebruiker).

Alvast bedankt voor de reacties!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
1) Draai nooit twee virusscanners naast elkaar
2) Zorg ervoor dat je licentie niet verlopen is
3) Wees verstandig met wat je downloadt en houd je software up-to-date

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het is inderdaad niet handig om twee virusscanners naast elkaar te draaien, maar vastlopers van dien aard dat opsturen nodig is, heb ik nog nooit meegemaakt. (Werkte een schone installatie ook niet meer, dat je de boel hebt opgestuurd?)

McAffee, die het systeem heel erg vertraagd... dat was vast geen heel erg up-to-date bron. Dat soort problemen zijn al jaren verholpen. De meeste installaties van huidige virusscanners zorgen zelf wel dat de ingebouwde Windows-spullen (waar nodig) uitgezet worden.
En om nog even naar photofreak (hierboven) te wijzen:
Draai nooit twee virusscanners naast elkaar
Dat houdt in dat het handiger is (hoe krom het ook klinkt) om een korte tijd* zonder antivirussoftware te zitten, dan met twee pakketten.

* Korte tijd = de tijd tussen de-installatie van pakket 1, en installatie van pakket 2, even aannemend dat die handelingen elkaar opvolgen, en je niet ondertussen ook heel enthousiast in tig tabs aan het surfen bent.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik ben helemaal genezen van mcafee

1 keer servertje down door verkeerde update

10 uur aan de telefoon gezeten ivm firewall iseus waar ze niet uitkwamen. bij elk telefoontje weer helemaal bij 0 beginnen om hetzelfde helpdesk script af te lopen waar geen oplossing uit kwam. idem voor hogere lijnen. het verschil tussen server en client door elkaar halen. het zijn gewoon focking prutsers.

20 mailtjes aan besteed en het probleem nooit opgelost. en ze belden niet meer terig

Draai nu weer een tijdje probleemloos norton

Iperf

Verwijderd

Heb je een licentie van Eset? Zo ja die installeren. Heb je geen licentie? Kies dan voor een gratis virusscanner ook die zijn goed zoals Avira, Avast en AVG. Voor extra beveiliging kun je een periodieke scan uitvoeren met Malwarebytes Anti-Malware Free https://www.malwarebytes.org/antimalware/ .

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 21:22 ]