Cross forest login met DFS Namespace path

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

• Dirkbd94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-01 10:00
hallo mede-tweakers,

Ik ben op school met een projectje bezig en een van de punten van de project is cross forest login.

Ik heb 2 forest (Ieder forest 1 domein); namelijk Mediamarkt.lan en Saturn.lan. Ze hebben samen een 2 way transitive trust

Ik heb in Mediamarkt 2 servers 2008 r2 staan namelijk de 1ste is een PDC en de andere is een additionele server. Ze repliceren elkaar zowel met Ad als met DFS.

De gebruikers hebben in AD een DFS namespace path in hun profiel staan die doorverwijst naar de userprofiles map. http://i59.tinypic.com/16kqdrs.png

Userprofiles (Rechten: authenticated users - Read & Execuete en create en Administrators - full control
Homefolders (Rechten: authenticated users - Read & Execuete en create en Administrators - full control

In Saturn heb ik een server en dat is natuurlijk de PDC.

De gebruikers hebben in AD een FQDN path in hun profiel staan die doorverwijst naar de userprofiles map.
http://i60.tinypic.com/2ajvqrc.png

Userprofiles (Rechten: authenticated users - Read & Execuete en create en Administrators - full control
Homefolders (Rechten: authenticated users - Read & Execuete en create en Administrators - full control

Wanneer een gebruiker van Saturn wilt inloggen op de domein van mediamarkt. Dan werkt het perfect. Zijn profiel wordt geschreven en hij kan zijn homefolder bereiken.

Wanneer een gebuiker van mediamarkt wilt inloggen op de domein van saturn. Dan krijg ik de melding:
http://i62.tinypic.com/vyvzt5.png

dit heeft denk ik te maken met de DFS namespace path, sinds met een fqdn path het wel werkt. De server herkent wel de gebruiker, maar heeft denk ik iets te maken met rechten. ik heb van alles geprobeerd. Helaas!

Excuses ik ben niet zo'n goede uitlegger. Als jullie meer willen weten of ben ik iets vergeten erbij te zetten. Laat mij het aub weten.

Mods, excuses als de topic in de verkeerde thread staat.

Bedankt!

mvg,

Dirk

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dirkbd94 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:02:
dit heeft denk ik te maken met de DFS namespace path, sinds met een fqdn path het wel werkt. De server herkent wel de gebruiker, maar heeft denk ik iets te maken met rechten. ik heb van alles geprobeerd. Helaas!
Normaal gesproken zou ik reageren door te vragen om eens te beginnen met uitleggen wat je allemaal al geprobeerd hebt, wat daarvan het gevolg was en waarom dit volgens jou je probleem niet verholpen heeft.

In dit geval is het echter ook nog eens een schoolopdracht, en zul je toch echt zelf in eerste instantie aan de slag moeten. Het is immers de bedoeling dat je dit zelf uitvogelt om er wat van te gaan leren. Als wij nu alles gaan voorkauwen leer je er weinig van.

En dan komt er nog bij dat je dit probleem op meerdere plaatsen tegelijk op het forum plaatst, en dat is simpelweg niet toegestaan.

Vanwege deze drie redenen sluit ik dit topic maar. Je mag wat mij betreft best een topic over een schoolopdracht aanmaken, maar houdt je daarbij wel aan de eisen die aan een goede topicstart gesteld worden. Zeker bij zaken als een schoolpdracht wordt wat strenger gelet op het component "eigen inzet".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Dit topic is gesloten.