Game PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-03 21:47
Omdat mijn pc momenteel toch aardig achter begint te lopen met de huidige hardware ga ik maar eens upgraden. Momenteel zit ik met het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 0,-€ 0,-
1Asus P5QL Pro€ 0,-€ 0,-
1Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5€ 0,-€ 0,-
1Chieftec Smart GPS-550A€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Met daarbij nog: 8GB RAM (geen idee welke), verschillende HDD's en 1 120hz 1080p monitor + kleine extra monitor.
Momenteel is mijn q6600 overclocked naar 3.2Ghz waardoor hij de huidige spellen nog net bij kan houden (ok, behalve unity 8)7 )

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral. Zeer verschillende spellen, van bv Assassins creed unity (wat nu absoluut niet kan) tot modded minecraft. Ook regelmatig shooters. Verder nog internetten e.d.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een absolute maxprijs, maar onder de 1000 moet goed lukken aangezien ik de huidige videokaart +monitoren meeneem naar het nieuwe systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart, hdd's en monitoren

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil meteen een nieuwe kast+voeding erbij. Voeding omdat dit niet een super voeding is en ik niet wil dat hij de nieuwe hardware sloopt als hij uiteindelijk eens kapot gaat. Kast om toch het extra nieuwe pc gevoel te hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Ik wil eigenlijk gewoon intel. Daar ben ik goed bekend mee en ik heb wel eens problemen gehad met mijn laptop welke een AMD had.
Moederbord: Ik heb nu een ASUS en die bevalt met goed, maar hier houd ik me niet aan vast.
Kast: Geen voorkeuren, weinig poespas.
RAM: Na wat rondkijken wordt vaak Crucial ballistix aangeraden, daarom heb ik deze gekozen.
Voeding: Idem met de RAM. Ik heb gezien dat deze voeding vaak word aangeraden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel maakt mijn pc best wel wat lawaai, maar dat maakt me weinig uit. Ik heb toch eigenlijk altijd wel muziek aan en hij staat onder mijn bureau. Hoe stiller hoe beter natuurlijk.

Ik heb gekozen voor 16GB omdat ik vaak veel tegelijk open heb staan. Mijn geheugen tikt regelmatig de 7GB aan, dus ga ik meteen naar 16GB

Ga je overklokken?
Momenteel heb ik dus een overclock van 150% (2.4Ghz -> 3.2Ghz). Maar ik heb begrepen dat dit momenteel niet zoveel meer uitmaakt, dus heb ik voor een i5 non-K gekozen.

Mijn huidige lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 198,95€ 198,95
1MSI H87-G43 GAMING€ 89,95€ 89,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 85,95€ 85,95
1Cooler Master Hyper 412S€ 29,50€ 29,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1869DT1TX0€ 144,72€ 144,72
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 608,97

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Neem de pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed Ipv de pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed. Verschil tussen die twee ga je amper merken en de 4460 is goedkoper.

De 16GB Ram geheugen is een overkill. Met je 8GB geheugen kan je de nieuwste games ook gwn aan.

Daarnaast is je topic start erg goed, kunnen anderen van leren :)

Are you a one or a zero

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
*kleine glimlach*

Uitgebruike topic start!

Zoals hierboven staat aangegeven over de cpu, maar aangezien het allemaal in je budget past gewoon lekker zelf beslissen :P

16gb pas ook makkelijk in je budget dus gewoon doen :P

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik kan je vooral aanraden er direct een SSD in te zetten, kost niet bijzonder veel meer en maakt enorm veel verschil met laadtijden van windows en je spellen. Persoonlijk zou ik dan direct voor 500GB gaan aangezien dat kwa prijs nu ongeveer gelijk is (per GB) aan de 250GB varianten en dan kan je direct even vooruit.

Verder... die videokaart wil je mogelijk toch wel upgraden, die is echt wel wat outdated.

edit:
Ik zie nu dat je al een SSD hebt... had ik gemist :X

In dat geval kan je daar nog even mee wachten, dan vooral gewoon een andere videokaart nemen :)

Eventueel heeft ibood vandaag ook een erg leuke deal: http://www.ibood.com/nl/n.../shuttle-barebone-pc.html
Dan heb je direct moederbord, kast en voeding gedekt. Scheelt mogelijk wat kosten en ziet er nog leuk uit ook :)

[ Voor 33% gewijzigd door Wolfboy op 13-11-2014 15:40 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• heggico
SSD Heb ik al voor windows (128GB) Ik zat al wel te kijken er ook eentje te halen voor mijn games e.d.

Videokaart zal idd het eerste worden wat ik hierna moet updaten, maar daar kijk ik later nog naar.

Die 16GB ga ik toch zeker halen, aangezien ik regelmatig de 7GB al aantik.

Bedankt voor de reacties!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
heggico schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:12:

Die 16GB ga ik toch zeker halen, aangezien ik regelmatig de 7GB al aantik.
Dan laat je dus 9GB uit de neus vreten...

• heggico
Tja, momenteel staat 1GB uit de neus te vreten. Ik heb momenteel gewoon liever dat ik er zeker weer ff tegen kan. Ik zou nu 8GB kunnen pakken en er later indien nodig nog eens 8 erbij. Maar dan doe ik het liever meteen goed.

Ik weet dat het momenteel wat overkill is, maar het budget is er zeker voor en ik heb gewoon graag extra speelruimte.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Geheugen sowieso gewoon doen, een 8GB setje kost 65~70 euro en een 16GB setje kost 130~140 euro. Kwa prijs geen nadeel om het te doen dus als je het beschikbaar hebt zou ik direct voor meer gaan.

Zo ben ik destijds voor m'n machine direct voor 32GB gegaan en gezien de huidige geheugenprijzen ben ik zeer blij dat ik het toen gedaan heb ;) Nu zit het zeer regelmatig vol.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1