Omdat mijn pc momenteel toch aardig achter begint te lopen met de huidige hardware ga ik maar eens upgraden. Momenteel zit ik met het volgende systeem:
Met daarbij nog: 8GB RAM (geen idee welke), verschillende HDD's en 1 120hz 1080p monitor + kleine extra monitor.
Momenteel is mijn q6600 overclocked naar 3.2Ghz waardoor hij de huidige spellen nog net bij kan houden (ok, behalve unity
)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral. Zeer verschillende spellen, van bv Assassins creed unity (wat nu absoluut niet kan) tot modded minecraft. Ook regelmatig shooters. Verder nog internetten e.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een absolute maxprijs, maar onder de 1000 moet goed lukken aangezien ik de huidige videokaart +monitoren meeneem naar het nieuwe systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart, hdd's en monitoren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil meteen een nieuwe kast+voeding erbij. Voeding omdat dit niet een super voeding is en ik niet wil dat hij de nieuwe hardware sloopt als hij uiteindelijk eens kapot gaat. Kast om toch het extra nieuwe pc gevoel te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Ik wil eigenlijk gewoon intel. Daar ben ik goed bekend mee en ik heb wel eens problemen gehad met mijn laptop welke een AMD had.
Moederbord: Ik heb nu een ASUS en die bevalt met goed, maar hier houd ik me niet aan vast.
Kast: Geen voorkeuren, weinig poespas.
RAM: Na wat rondkijken wordt vaak Crucial ballistix aangeraden, daarom heb ik deze gekozen.
Voeding: Idem met de RAM. Ik heb gezien dat deze voeding vaak word aangeraden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel maakt mijn pc best wel wat lawaai, maar dat maakt me weinig uit. Ik heb toch eigenlijk altijd wel muziek aan en hij staat onder mijn bureau. Hoe stiller hoe beter natuurlijk.
Ik heb gekozen voor 16GB omdat ik vaak veel tegelijk open heb staan. Mijn geheugen tikt regelmatig de 7GB aan, dus ga ik meteen naar 16GB
Ga je overklokken?
Momenteel heb ik dus een overclock van 150% (2.4Ghz -> 3.2Ghz). Maar ik heb begrepen dat dit momenteel niet zoveel meer uitmaakt, dus heb ik voor een i5 non-K gekozen.
Mijn huidige lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q6600 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5QL Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Chieftec Smart GPS-550A | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Met daarbij nog: 8GB RAM (geen idee welke), verschillende HDD's en 1 120hz 1080p monitor + kleine extra monitor.
Momenteel is mijn q6600 overclocked naar 3.2Ghz waardoor hij de huidige spellen nog net bij kan houden (ok, behalve unity
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral. Zeer verschillende spellen, van bv Assassins creed unity (wat nu absoluut niet kan) tot modded minecraft. Ook regelmatig shooters. Verder nog internetten e.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een absolute maxprijs, maar onder de 1000 moet goed lukken aangezien ik de huidige videokaart +monitoren meeneem naar het nieuwe systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart, hdd's en monitoren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil meteen een nieuwe kast+voeding erbij. Voeding omdat dit niet een super voeding is en ik niet wil dat hij de nieuwe hardware sloopt als hij uiteindelijk eens kapot gaat. Kast om toch het extra nieuwe pc gevoel te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Ik wil eigenlijk gewoon intel. Daar ben ik goed bekend mee en ik heb wel eens problemen gehad met mijn laptop welke een AMD had.
Moederbord: Ik heb nu een ASUS en die bevalt met goed, maar hier houd ik me niet aan vast.
Kast: Geen voorkeuren, weinig poespas.
RAM: Na wat rondkijken wordt vaak Crucial ballistix aangeraden, daarom heb ik deze gekozen.
Voeding: Idem met de RAM. Ik heb gezien dat deze voeding vaak word aangeraden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel maakt mijn pc best wel wat lawaai, maar dat maakt me weinig uit. Ik heb toch eigenlijk altijd wel muziek aan en hij staat onder mijn bureau. Hoe stiller hoe beter natuurlijk.
Ik heb gekozen voor 16GB omdat ik vaak veel tegelijk open heb staan. Mijn geheugen tikt regelmatig de 7GB aan, dus ga ik meteen naar 16GB
Ga je overklokken?
Momenteel heb ik dus een overclock van 150% (2.4Ghz -> 3.2Ghz). Maar ik heb begrepen dat dit momenteel niet zoveel meer uitmaakt, dus heb ik voor een i5 non-K gekozen.
Mijn huidige lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 198,95 | € 198,95 |
| 1 | MSI H87-G43 GAMING | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1869DT1TX0 | € 144,72 | € 144,72 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 608,97 | |