Nieuw beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Joeriwillemsen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik heb mijn eerste Desktop besteld die ik samen met een kennis op ga bouwen uit componenten. Nu wil ik hier graag een mooi beeldscherm bij maar omdat ik een groot deel van mijn budget heb opgemaakt aan de componenten zal ik helaas een beetje op mijn budget moeten letten.

Ik zit op ongeveer een meter van mijn scherm af dus twijfel of ik een erg groot scherm nodig heb. Mijn voornaamste doelen van deze PC zijn gamen, foto en videobewerken (puur voor de fun) en verder de standaard dingen als een filmpje kijken en mijn schoolwerk.

Wat voor formaat beeldscherm zou voor mij geschikt zijn en wat zijn punten waar ik verder nog op moet letten bij het kopen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Verder move naar CAA.

Het is ook wel handig om in ieder geval een budget te hebben, hoe je samenstelling eruit ziet en welke je zelf op het oog had. Je kan eens een blik werpen in onze mooie Pricewatch en wat spelen met de filters.

• Joeriwillemsen
  • Laatst online: 19-08-2025
Mijn samenstelling ziet er als volgt uit:

Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed
Asus H97-PRO
MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming
Cooler Master Silencio 352
Cooler Master Seidon 120V
Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU
Samsung SH-224DB Zwart
Seasonic G-Serie 550 Watt
Samsung 840 EVO 250GB

Mijn budget is nog niet helemaal vastgesteld. Ik wil niet de kwaliteit van mijn PC teniet doen door een beeldscherm te kopen dat van een te lage kwaliteit is, maar ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven. Wat zou een realistisch budget zijn?

Zou dit beeldscherm geschikt zijn? of is 24 inch te groot voor op een meter afstand?

pricewatch: LG 24MP55HQ-P Zwart

[ Voor 15% gewijzigd door Joeriwillemsen op 13-11-2014 15:16 ]

• CyberCow
  • Laatst online: 24-02 15:03

CyberCow

Volgas en anders remmen

24 inch is een heel mooi beeldformaat op een meter afstand met 1080p. voor 4K kan je er beter ook een goede bril bijnemen. Maar gezien je videokaart is 4K al geen optie.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Voor 1080p is 22-24" ideaal, 1m van het scherm vandaan zitten is ook heel normaal. Neem ook beter een IPS of VA paneel en geen TN paneel. Op responstijd en van 1ms moet je je niet blind staren, IPS en VA zijn voor gewoon gamen en toepassingen nu ook snel genoeg en hebben betere kleuren en kijkhoeken.

Met deze kennis kun je zelf eens in de Pricewatch filteren denk ik toch.