Bekabeling voor nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Ik ken hier absoluut niets van en dankzij Google ben ik helemaal in de war :?

Ik zou graag een nieuwe TV kopen, namelijk deze:
http://www.tvstore.be/pro...07#product_specifications

Ik heb op dit moment een coax-kabel tot op mijn kamer. Aangezien er blijkbaar verschillende soorten bestaan: het ziet er ongeveer zo uit:
http://www.krispo.nl/Uplo...0witte%20kap%20(hoek).jpg

Het probleem is dat bij de TV-specificaties "Digital-output (Coax)" op nee staat. Betekent dit dat ik simpelweg geen coax-kabel kan gebruiken? Als ik de aansluitingen achteraan bekijk (genoeg afbeeldingen van te vinden), zie ik inderdaad niet meteen zo'n aansluiting.

Wat ik echter wel zie is een aansluiting "ANT IN" dat er op lijkt. Is deze bedoeld voor een coax-aansluiting? Ik kom op het internet tegenstrijdige antwoorden tegen...

Een tweede probleem is dat mijn coax-kabel te kort is (een meter of 2), dus deze zal verlengd moeten worden. Wat is de beste manier om dit te doen zonder veel geld te verspillen? Ik kom op het internet verschillende soorten kabels en connectors tegen, dus ook hier weet ik niet wat te kopen. Zou iemand een voorbeeld kunnen geven?

Alvast bedankt!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 07:47
De aansluiting die bedoeld wordt met digital coax is een uitgang voor 5.1 digitaal geluid

De aansluiting die je nodig hebt om TV te kijken is de ANT-in.

Daarnaast is de TV gecertificeerd voor UPC, Ziggo en Telenet.

TV kijken met de kabel gaat dus sowieso lukken. Nu weet ik niet hoe het in België geregeld is met het kabelnetwerk.(gezien je Belgische links doorgeeft). Maar als je Telenet hebt, moet het werken.

Kabel verlengen is niet zo ingewikkeld, zorg voor een knappe coaxkabel met aan de ene zijde een mannetje en aan de andere zijde een vrouwtje. Hirschmann is een goed merk. Je kunt ook een kant en klare gegoten kabel bij de bouwmarkt halen. Niet te dun/goedkoop ivm signaalverlies

[ Voor 25% gewijzigd door TheIbex op 13-11-2014 13:17 ]

Interpolis, glashelder!

• Bv202
Oké, bedankt voor de informatie!

Maar dus mijn coax-kabel kan ik zeker aansluiten op de TV (via ANT-in)? Daar moet ik zeker van zijn, of ik heb een TV voor niets :p

Wat betreft de kabel verlengen: ik zou hier liefst gewoon iets voor in de winkel kopen. Maar wat voor connector heb ik dan nodig (om de 2 kabels te verbinden) en wat voor kabel?

Kan ik dit gewoon in een lokale computerwinkel kopen?

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:39

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zie antwoord hierboven zou ik zeggen. Verder vraag ik me af wat je met een tweakersaccount moet als je niet eens een coax kabel in een tv kunt drukken. No offense.

• Bv202
gyedema schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:18:
Zie antwoord hierboven zou ik zeggen. Verder vraag ik me af wat je met een tweakersaccount moet als je niet eens een coax kabel in een tv kunt drukken. No offense.
Het enige wat ik vraag is of een coax-kabel in een bepaalde poort past. :X

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:39

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou volgens mij staat in de eerste link die je doorgeeft de specs waarbij onder het hoofdstuk "Aansluitingen" als eerste staat: Antenne. Met een groen vinkje. Stel, je weet niet wat dat betekent (en volgens mij weet je dat niet) dan hebben ze een handig (?) symbooltje erbij gezet. Klik je daarop, dan lees je letterlijk "Geeft aan of een antennekabel (coaxkabel) op de televisie aangesloten kan worden.".

Dat kan dus.

En als we dan toch aan het mierezagen zijn: hoeveel televisies ken jij die NIET op een coax aangesloten kunnen worden? En verder hou ik erover op want het lijkt me haast een troll actie.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 22:15
Bv202 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:34:
[...]

Het enige wat ik vraag is of een coax-kabel in een bepaalde poort past. :X
Als je op die website die je aangeeft klikt op de ? naast Antenne zie je dat de uitleg is 'Geeft aan of een antennekabel (coaxkabel) op de televisie aangesloten kan worden.' Gezien er een vinkje staat lijkt het me dus duidelij kdat je de tv gewoon via coax kunt aansluiten. Hoe het zit met HD ontvangst / CI+ oid weet ik niet, aangezien ik niet in België woon. Dat kan je best bij Telenet checken.

Voor de coax kabel zou ik zelf niet klooien met de huidige verlengen, maar gewoon niet nieuwe kopen die wat langer is.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 09:07
Coax maakt in feite niets uit. Je moet sowieso een Telenet digicorder/decoder nemen en via HDMI naar je TV gaan. In België zijn er geen analoge uitzendingen meer.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Bv202
Wirehead schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:44:
Coax maakt in feite niets uit. Je moet sowieso een Telenet digicorder/decoder nemen en via HDMI naar je TV gaan. In België zijn er geen analoge uitzendingen meer.
Nope, er wordt nog steeds analoog uitgezonden. Het is ook de bedoeling dit te combineren met een CI-module.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dan moet je kijken of de CI-module gecertificeerd is door jouw kabelaanbieder. Zo ja, dan kun je `m gebruiken.. soms is zo`n module ook te gebruiken zonder certificering, maar dan loop je het risico om opeens zonder beeld te zitten na een update aan het kabelnetwerk.

De televisie heeft een DVB-C tuner, dat betekent dat het overweg kan met televisiesignalen over COAX. DVB-S is voor de schotel (niet aanwezig) en DVB-T is voor bijvoorbeeld Digitenne.

Als het om audio over COAX gaat, dan wordt doorgaans 2.0/5.1 COAXIAL OUT (of iets in die buurt) genoemd.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bv202
Michael Knight schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:12:
Dan moet je kijken of de CI-module gecertificeerd is door jouw kabelaanbieder. Zo ja, dan kun je `m gebruiken.. soms is zo`n module ook te gebruiken zonder certificering, maar dan loop je het risico om opeens zonder beeld te zitten na een update aan het kabelnetwerk.
Dat is het vreemde... op de website van Telenet staat dat de TV niet ondersteund wordt, maar in de productspecificaties staat dat het toestel wel door Telenet gecertificeerd is.
Pagina: 1