Toon posts:

bussnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pII-350 met 128 PC100 geheugen
met een Yakumo moederbord.

Nu wil ik deze upgraden naar een pIII

Ik heb begrepen dat een asus p3v4x mobo een goede keus is, maar is het zinvol om een processor en geheugen te kopen om op bussnelheid 133 te kunnen komen.

Wat is de snelheidswinst tov 133/100 ??

Als je kijkt naar de nieuwe PIII processoren,
is dan ook beter om 133 ipv 100 te nemen??

En is een andere voeding een verstandige aanschaf.

Wie weet het antwoord?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

FFF

het is idd zo hoe hoger de FSB (busspeed) hoe sneller alles loopt, dus die 133 is sneller als die 133 met het zelfde aantal Mhz, maar qals je die 100 MHz koopt kun je deze ook op 133 zonder problemen laten draaien, ook verder maar ja dan moet je soms al moeite gaan doen, en nu is het alleeen de fsb veranderen, zonder extra koeling ofzo, soms is dit wel nodig maar vaak niet, alleen als je een standaard koeling hebt en geen kastkoeling..
denk wel dat je een coppermine koopt en geen gewone P3, die is zonde van je geld, en ook heel duur, die voeding kan aan te raden zijn dat ligt aan het aantal watt van deze voeding en wat je d'r allemaal in hebt zitten of wilt gaan zetten, maar meet je voeding door, als hij 230 is ofzo dan is dat zeker genoeg, draai ik mij athlon en geforce ddr, ook op die allebei veel nodig hebben...
tegenwoordig is een 300 watt wel aan te raden maar dit hang van de kwaliteid af, als je net als ik een goede 135 watt voeding hebt geeft deze voeding ook zoveel watt of in de buurd, maar er zijn ook voedingen die veel minder geven als wat er op staat, daarom kan het slim zijn om deze door te meten..
btw: ik zou als ik jou was ook maar eens denken aan amd, met hun veel goedkopere processors die erg goed zijn, en dan kun je gewoon het geheugen wat je nu hebt gebruiken dat bespaart ook al weer flink wat geld...
mvg FFF