Toon posts:

Game Pc Inc. Monitor €1100 - €1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik had al eerder eens een topic aangemaakt maar kwam er toen toch maar achter dat het budget voor een goede pc wat te laag was. Dus vandaar dit. Nogmaals mijn ervaring is niet heel hoog ik weet enig sinds wel wat maar... haha

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, en enig sinds downloaden, dus games zoals watch dogs, far cry, minecraft, cod

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1100-€1200 ik ga het zelf in elkaar zetten samen met een vriend

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kan windows 8 via school krijgen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee ben niet heel ervaren met een eigen computer samenstellen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het vooral stil werkt.

Ga je overklokken?
Nee

Dit is wat ik dan zover heb;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 167,50€ 167,50
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 339,90€ 339,90
1Seagate Desktop HDD, 3TB€ 89,-€ 89,-
1Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case€ 86,87€ 86,87
1Sharkoon Skiller Pro€ 29,99€ 29,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1LG GH24NSB0 Zwart€ 11,77€ 11,77
1Cooler Master GM G750M€ 68,95€ 68,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.029,43

En kwa monitor zat ik aan zoiets te denken? Aangezien 144hz wel veel beter is voor de fps?

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC G2460FQ Zwart€ 198,90€ 198,90
1Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart€ 251,35€ 251,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 450,25

Ik hoor graag jullie advies hierop!

- David

Verwijderd

Voor dat we over de hardware gaan praten, wat verwacht je van je games. Dit is voor de keuze van je scherm.

Moeten ze:
a: Er super mooi uitzien (mooie kleuren)
b: Hoe het er uitziet maakt niet uit, als ik maar de beste prestaties kan neer zetten want ik speel competitief.

Uitgaand van het lijstje games dat je speelt, ben je stukken beter af met een IPS 60hz scherm. Mooier, 60hz is echt niet vervelend. Bijv de (iets goedkopere ook!) Iiyama.

Dan de hardware, je maakt een paar goeie, en wat minder goeie keuzes:

HDD, de 3TB van seagate schijnt fouten te hebben, en je bent beter af met een blue. Dit is wel 1TB, maar waarom zou je 3TB willen?

Case: Nu vind je het wss heel gaaf, zo'n over the top case, maar over een paar weken en wat rondkijken op internet kom je erachter dat het stukken stiller, mooier* en strakker kan (*=Persoonlijke mening van mij ;) )
Met bijv de alom bekende en bekroonde R4 van fractal design. Stil, zeer goeie koeling en in zwart of wit ziet ie er goed uit onder elk bureau.

Toetsenbord.
Gewoon nee. Ik zou eigenlijk mechanisch aanraden, maar dat is al wellicht een beetje duur. (100,- plus)
Macro toetsen lijken in het begin leuk, maar als je geen pro-SC2 speler ben ga je ze toch niet gebruiken _/-\o_ Zoiets is erg leuk, of als je toch mechanisch wil is deze leuk!

Toetsenborden en muizen zijn persoonlijk, en ik zou even kijken of een winkel in de buurt wat heeft staan dat je kunt proberen.

Voeding is enorm overkill, dit is beter.

SSD heb je een goeie keus mee gemaakt!

En voor het in elkaar zetten, dat kan zelfs een 5jarige nog.

Op internet staan veel tutorials, en iemand van tweakers wil vast wel komen helpen voor een lekker bakkie café.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! En ik speel inderdaad competitief. Daarom leek een 144hz scherm me beter omdat je fps dan toch hoger zit? Met competitive gamen is dat toch juist belangrijk?

Met de hdd ben ik er vergeten bij te vermelden dat ik ook met VMware werk met school dus dat neemt best wel wat ruimte in beslag.

Ik vind de case die ik gekozen heb er persoonlijk zelf dan mooier uitzien maar als de fractal design veel beter is ga ik natuurlijk daarvoor.

Met het toetsenbord zou ik inderdaad wel kunnen kijken bij lokale computer winkels in de buurt en anders kijken hoe ik het in me budget laat passen voor een duurdere.

Kwa voeding is het erg dat die overkill is? Aangezien je dan altijd een goede speling hebt voor niet heel veel meer?

En met in elkaar zetten verwacht ik ook zelf wel dat het me lukt maar me vriend woont 5 minuten van me vandaan die het al vele keren heeft gedaan dus als het me toch niet lukt met iets kan ik hem altijd laten komen.

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-03 00:10
Zowel i5 als GTX 970 zijn zuinig, en de G750M is van matige kwaliteit.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Wil je alles op ultra spelen? Want ik ben bang dat een 144HZ monitor weinig zin gaat hebben met een 970 als je alles op ultra wil spelen want dat haalt ie niet. Ja Minecraft wel, maar de rest niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ookal vernomen maar ik dacht eerder aan high aangezien bij spellen zoals watchs dogs zit die dan inderdaad maar rond de 60 maar bij zat andere rond de 100? Het gaat me er meer om dat als ik een 60hz scherm haal maar vervolgens wel 100+ fps haal ik. Niet het optimale eruit haal of zie ik dit verkeerd? En met de hdd ik heb het liefst wel minimaal 2TB maar als die seagate niet zo goed is wat word er dan aanbevolen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
FPS =/= refreshrate. Hogere refreshrate ervaren sommige mensen als rustiger voor de ogen, dus het kan wel degelijk nut hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een 144hz scherm halen zou in dat geval dus altijd beter zijn?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Altijd is een groot woord. Als je het verschil amper merkt, kan het vrij nutteloos zijn. Je zou eens in een fysieke winkel kunnen kijken of je verschil ziet.

Overigens zweren ook semi-pro spelers van twitchshooters als CS:GO erbij.

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 13-11-2014 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de reacties zo ver! Heb je verder nog enig idee welke hdd ik zou nemen ipv de seagate? Aangezien die dus vrij slecht is? Ik heb het liefst minimaal 2TB. Of ik het opmaak denk het niet maar aan 1TB heb ik net te weinig. En verder is me computer goed als ik de voedig vervang voor de seosonic bronze 520w en een ander toetsen bord neem dus?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, wat is vrij slecht. Houdt er rekening mee dat klagers eerder een review schrijven. Elke schijf heeft maar een zekere betrouwbaarheid en je data is zo veilig als je backup ;).

En de Seasonic die je noemt is een prima voeding die meer dan genoeg vermogen heeft om dit beestje aan de gang te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! En je hebt inderdaad gelijk. Dan hoef ik nu alleen nog te kijken voor het scherm en dan ben ik klaar! Bedankt voor alle hulp

Verwijderd

br00ky schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:14:
Tja, wat is vrij slecht. Houdt er rekening mee dat klagers eerder een review schrijven. Elke schijf heeft maar een zekere betrouwbaarheid en je data is zo veilig als je backup ;).

En de Seasonic die je noemt is een prima voeding die meer dan genoeg vermogen heeft om dit beestje aan de gang te houden.
Behalve dat er een bericht is waar werd aangegeven dat de seagate brak is.

Zonde als je een HDD koopt uit die 'slechte' serie.

En voor een scherm: Loop ook eens een winkel in en kijk naar het verschil tussen TN en IPS. 144hz zullen ze waarschijnlijk niet hebben, maar dat maakt voor kleuren etc. niet zo uit. Overigens kun je prima, meer dan prima, games spelen op ips/60hz. Het is echt persoonlijke voorkeur, de een is niet persé beter voor een bepaald doel.

Voorbeeldje: Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/XbECmby8cug/maxresdefault.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 07:28 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin dit jaar is er ook een bericht gepubliceerd die grote vraagtekens zet bij de methode van Backblaze. Lees verder ook het commentaar van CiPher onder het Tweakers artikel.
Pagina: 1