Gaming en Edit Pc + welke monitor?

Pagina: 1
Acties:

• DeJoostnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik wil graag high-end gaan gamen, Games die ik speel: voornamelijk de Dayz mod en standalone. Maar als ik eenmaal een goede pc heb wil ik ook nieuwere games gaan spelen die ik nooit eerder heb kunnen spelen. Daarbij bedoel ik de allernieuwste games die beschikbaar zijn, en die in die toekomst zullen komen. Ook ben ik van plan om een nieuwe camera te kopen. Daarmee wil ik foto's en video's maken en met deze nieuwe computer willen monteren. Misschien is dan een IPS scherm en een i7 Cpu van belang? You tell me :)

Ik houd de BBG maar aan van November, ook al ben ik daar niet geheel tevreden mee. Ik heb het idee dat ik namelijk wel een cpu nodig heb die ik kan overclocken. In de vorige BBG wordt een CPU aanbevolen die dat wel kan: de i5 4690K. Ik wil graag dat ik een tijdje door kan gaan met dit systeem dat ik koop. Daarom wil ik graag dat ik het in de komende jaren niet perse zal moeten upgraden.
Als jullie een andere CPU aanbevelen, dan is dat ok. Zelf als het dat betekent dat het IETS over mij budget komt.

Ik heb eigenlijk vrijwel niets wat ik meeneem naar mijn volgende syteem. Ik heb alleen een simpel draadloos toetsenbord en een G500 muis. Ik zal dus nog een monitor moeten kopen. Op dit moment heb ik de 'LG 25UM65-P Zwart' op het oog. Ik weet niet hoe ik dit kan hyperlinken, ik ben een leek op dit gebied. :) Het is een 21:9 scherm, wat niet geheel gebruikelijk is, maar ik zie de voordelen er van in. Dayz Standalone kan er bijvoorbeeld mee overweg. Als jullie het echt afraden dan ben ik beniewd wat voor een alternatieven jullie hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik wil gewoon een goed systeem die vrijwel alle games kan draaien. Het liefst op een zo'n hoog niveau als mogelijk is voor het bepaalde budget. Daarbij moet het systeem ook korte video segmenten en foto's vrij makkelijk kunnen redenderen. Ik zal allereerste voor 8 ghz gaan aan ram. Later wil ik het uitbreiden naar 16 gig.

Bepaalde merken:
Merken maakt me niet uit. Als de kwaliteit maar goed is.

De grootte van de kast maakt me helemaal niet uit. De vormgeving van je kast maakt me sowieso niet uit. Als ie het maar doet. Ik woon in een klaslokaal van een oude school. Ik leef dus in één ruimte. Mijn slaapgedeelte en woongedeelte en keuken is dus gevestigd in één ruimte. Het zou fijn zijn als het geluidsniveau van mijn systeem minimaal is.

Ik denk dat ik wel ga overclocken. Daarvoor heb ik wel een 3rd party cooler nodig. Ik zal niet meteen gaan overclocken, maar wel wanneer ik de nieuwere games ga spelen en mijn klok-snelheid niet meer voldoet.

Mischien dat jullie een lijstje kunnen maken op basis van de BBG, maar dan aangepast op mijn wensen?
Ik ben zeer benieuwd :)

Ontzettend bedankt alvast voor jullie medewerking. :>

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Psst... een eigen voorstel is verplicht :)

Psst... overclocken heeft weinig nut!
Psst... wat is je budget?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-03 12:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Pssstt... Eenmaal is genoeg.

[ Voor 62% gewijzigd door br00ky op 13-11-2014 07:50 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• DeJoostnl
Ok, excuses voor de onduidelijkheid.

Bij budget had ik volgens mij neergezet dat ik de BBG van November maar aanhoud. Dat is qua onderdelen, maar ook qua prijs. Inderdaad niet echt helder van me :)

Overclocken heeft weinig nut zeg je, MK1998NL, maar ik heb vaker gehoord dat vooral de engine van Arma, en dus ook van de Dayz Standalone erg veel van de CPU verwacht. Ik snap wel dat er geld mee kan worden bespaard door niet een K-versie te kiezen, maar biedt het me echt zo weinig voordeel om er toch eentje te halen? Bijvoorbeeld de 4690K?

Mijn voorstel is dan dus ook: De BBG van deze maand aanhouden, maar dan met bijvoorbeeld een 4690K en een 3rd party cooler, of gewoon de BBG aanhouden zoals het er staat.

Laten we het hier maar bij houden.
Heel erg bedankt voor de reactie in ieder geval :)

• Dare Devil
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:57
Bij ARMA heeft overclocken een ENORM voordeel. Mijn ervaring is wel met ARMA 3 en niet Dayz standalone, maar zeker in multiplayer is de processor de bottleneck. (Als je ooit actief A3 multiplayer wil spelen, ga voor een SSD en zet A3 erop! Mijn harde schijf kon niet mee bij het rijden door een stad, wat het vrijwel onmogelijk maakte)

• DeJoostnl
Bedankt Dare Devil voor je reactie :)

Volgens mij heeft DayZ Standalone hetzelfde probleem. Daarom vraag ik me af dat voor mij niet een vereiste is.
Een SSD komt er sowieso in. Die staat ook in de BBG van deze maand. Arma3 (Altis LIfe, wasteland en battle royal) en Dayz komen er allebei op te staan of course :)

Maargoed, jij zegt dus; doen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Zoeits lees ik overheen als er geen lijstje staat, snel even kijken wat onder de voorgestepde kopjes staat en that's it (als er geen lijstje is).

Arma heeft inderdaad wel baat bij hogere clocksnelheid. Dat is spel is onderdeel van de 3% van de games die er baat bij hebben.

Om je een start te geven bij je eerste lijstje: een goed overclock moederbord is de Gigabyte GA Z97X-Gaming 5.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• DeJoostnl
Een lijstje is volgens mij geen vereiste. Ik heb het uitgelegd in mijn tekst.
Toch heel erg bedankt voor je hulp.Ik waardeer het ten zeerste :)

Ik heb een 21:9 scherm toevoegd en ik heb de HDD weggehaald. Daarbij heb ik de 4690 in de lijst gezet met een 3rd party cooler die naar mijn weten wel goed is. Ook heb ik een ander moederbord gekozen. Lees het hier:

Ik denk dat ik de komende tijd genoeg heb aan de 256 gig van de SSD. Om op dit moment kosten te besparen heb ik de HDD weggehaald. Later zal ik wel een HDD halen met meer geheugencapaciteit. Alleen al omdat ik vaak films download en meerdere games wil gaan spelen. Dat past niet allemaal op een SSD. Daarbij heb ik een wat duurder moederbord gekozen op aanraden van MK1998NL. Ik snap dat ik een ander moederbord nodig heb om te gaan overclocken met een CPU die is te overclocken.. Dat is dus geen probleem.
Het scherm dat ik heb toegevoegd aan de lijst is een widescreen monitor met een resolutie van 2560x1080. Ik heb op Youtube gekeken en daar zijn de meningen verdeeld. De één vindt het geweldig, de ander vindt het verschrikkelijk. Het grote minpunt van zo'n soort scherm is dat niet elke game er mee om kan gaan. Soms biedt een game alleen een 16:9 aspect ratio aan. Is het echt zo'n groot probleem, of moet ik er juist de voordelen van inzien? Volgens mij kan de Dayz Standalone er mee omgaan, ook al moet ik dan in de cfg-bestanden om het te regelen.

Als iemand dit gelezen heeft, heeft iemand dan nog tips op mijn configuratie?

Ik wil graag het beste voor mijn geld, en ik voel me zeer onervaren op dit gebied, ook al kijk ik al een tijdje mee. Een bedrag van 1200 euro is niet niks om uit te geven. Daarom kijk ik goed rond en vraag ik advies aan jullie. Ik heb de experts van Tweakers vrij hoog zitten en raad ook vaak vrienden aan om hier te kijken wanneer ze een nieuwe computer willen halen.

Toch maar een voorlopig lijstje van componenten die ik dan zou willen aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 217,95€ 217,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,80€ 129,80
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 339,90€ 339,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 85,95€ 85,95
1LG 25UM65-P Zwart€ 189,05€ 189,05
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12G 450W€ 63,90€ 63,90
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.219,50

Nog één ding vraag ik me af:
Zelf in elkaar zetten van de pc of het laten doen door een bedrijfje.
Ik woon in Zwolle en ga elke dag nog naar mijn colleges. Als ik de onderdelen bestel komen ze op verschillende tijden aan bij mijn woning. De kans is vrij groot dat ik er niet ben.
Ik denk dat ik uiteindelijk wel alle componenten in de kast krijg. Maar is het niet veel makkelijker om het gewoon te laten doen. Windows installeer ik sowieso zelf. De kosten van een Windows licentie hoef ik niet te betalen dus ;)

Heel erg bedankt voor jullie hulp jongens! :*)

• MK_
  • Niet online

MK_

Lekker zelf in elkaar zetten, een uurtje werk (als je ervaren bent zelfs minder), en die 70 euro voor assemblage lekker in je zak houden. Daarnaast kan je dan bij verschillende winkels verstellen, als de allemaal van PostNL komen komen ze gewoon op hetzelfde moment bij je aan :) En anders kan je het ophalen bij zo'n afhaalpunt.

Zelf vind ik het een vrij rare resolutie, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Andere games krijgen waarschijnlijk zwarte balkjes links en rechts van het spel.

Over je lijstje nog één kleine opmerking: deze koeler is een paar euro duurder maar koelt even goed als een 50-60€ Noctua:
pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power
Volgens de specs past deze joekel van een koeler niet, maar de praktijk leert ons iets anders.

Verwijderd

Het hier boven al aangegeven, maar OC je cpu voor arma ! aan een i7 heb je bij arma niks omdat het spel max 2 core's vol benut.

zelf heb ik een i7 2600k en 8gb ram 240gb ssd en een 270x 4gb , heb tussen de 34 - 52 fps. een sterke gpu is niet echt nodig , alleen wel veel vram, gebruik zelf vaak 3.4 gb aan vram, terwijl mijn gpu slecht voor 45% gebruikt word. ( en ik heb het gevoel dat arma het erg goed op GCN achitectuur van amd doet )

en een monitor waar je wat meer beeld ruimte hebt in arma 3 is heilig ;-) ik geloof dat arma 3 er mee om kan gaan als ik me niet vergis.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 15:39 ]

• DeJoostnl
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:34:
Het hier boven al aangegeven, maar OC je cpu voor arma ! aan een i7 heb je bij arma niks omdat het spel max 2 core's vol benut.

zelf heb ik een i7 2600k en 8gb ram 240gb ssd en een 270x 4gb , heb tussen de 34 - 52 fps. een sterke gpu is niet echt nodig , alleen wel veel vram, gebruik zelf vaak 3.4 gb aan vram, terwijl mijn gpu slecht voor 45% gebruikt word. ( en ik heb het gevoel dat arma het erg goed op GCN achitectuur van amd doet )

en een monitor waar je wat meer beeld ruimte hebt in arma 3 is heilig ;-) ik geloof dat arma 3 er mee om kan gaan als ik me niet vergis.
Dankjewel voor je tips!

Ik denk dat ik genoeg weet op dit moment. Het wordt idd een I5, en geen I7.
Ook al ben ik soms een beetje bezig met het monteren van video, ik hoef niet perse hyperthreading te hebben. De I5 is mij snel genoeg :) Ik neem wel de 970, omdat ik ook andere games op z'n tijd wil gaan spelen.
Shadowplay lijkt me ook wel zeer handig, mede daarom vind ik die Nvidia kaart wel erg interessant :)

Een 21:9 scherm lijkt me gewoon handig. Vooral voor Arma en Dayz. Deze games kunnen idd gespeeld worden op deze aspect ratio. En voor het gebruik van Windows lijkt het me ook makkelijk. Als er een game is die niet helemaal goed werkt op dit scherm, ja.. Dan maar zwarte balkjes aan de zijkanten. Het zij zo :)

Heel erg bedankt allemaal! :D
Pagina: 1