Nieuwe Monitor(en) - Dell of Iiyama of toch weer wat anders

Pagina: 1
Acties:

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn huidige HP W2448HC. Ik wil eerst 1 of 2 monitoren aanschaffen en later uitbreiden tot 3. Deze komen allemaal aan een beugel te hangen : Newstar FPMA-D700D3

Ik heb op dit moment 4 monitoren gevonden waarvan er 2 voor mij uitschieten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell P2414H€ 193,09€ 193,09
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 206,95€ 206,95
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 145,50€ 145,50
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 160,-€ 160,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 705,54

De 2 die er voor mij uitschieten zijn de :

Dell Ultrasharp U2414H : De looks (ziet er zooo goed uit :9~ ), de aansluitmogelijkheden
Iiyama ProLite E2483HS-B1 : De prijs, werd aangeraden in BBG september

Wat is je budget?
Tja zo moeilijk, elke keer denk je ach een 10'tje extra kan wel weer. Wil eigenlijk niet boven de prijs van de Dell komen, dus 215 euro. (want als ik er 3 koop wordt het verschil aanzienlijk)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, betaal wel liever iets meer voor kwaliteit

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Schermen komen achter een GTX970 te hangen waarmee af en toe gegamed wordt, verder normaal browse en youtube/twitch geweld. Tevens wat Cisco simulaties/emulaties

Nou heb ik de nodige reacties gelezen op tweakers, hardware.info en vele andere websites/fora. Zie nu inmiddels door de bomen het bos niet meer.
Eigenlijk hoop ik dat er iemand beide schermen bezit of heeft gehad en hopelijk mijn twijfels voor eens en altijd weg kan nemen :) (ben een beetje weg van deze setup)
Of iemand moet in de buurt wonen en zin hebben om ze/hem te laten zien ;)

Anders moet ik maar kijken of ik ze allebei kan bestellen en 1 vd 2 terugsturen?

Alvast bedankt voor reacties, _/-\o_

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Zit sinds kort achter een P2414H.

Ik kwam van een oude Dell 2407WFP af :S

Nou nou nou; wat een WERELD van verschil. Bijna perfecte kleurstelling all out-of-the-box.
Heb er lang over gedaan om een nieuwe monitor uit te zoeken.
Allemaal reviews gelezen etc.

Maar ben echt BLIJ met de P2414H.
Hij loopt bij mij op 72Hz.
Nog niet hoger geprobeert.

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik vind persoonlijk de Iiyama ProLite series zeer, zeer aantrekkelijk. Relatief zeer lage prijs voor echt een enorm goed paneel; ze ogen echter wel wat gewoontjes. Maar een A-MVA paneel, 4ms, 75Hz; prachtig all-round scherm voor een zacht prijsje.

Ik heb zelf een dual monitor setup aan een Arctic Mount hangen (27" en 24") en wat daarbij voor mij erg storend is, is dat beide monitoren een forse bezel (behuizing, rand) hebben rondom het paneel.

Ik zou daarom persoonlijk voor de pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart gaan, omdat deze zeer, zeer dunne randen heeft. Dit maak het scherm voor een dual of zelfs triple monitor opstelling uitermate geschikt.

Waar zou ik verder niet zo naar kijken? Het design. Als je bij alle monitoren de voet weghaalt omdat je ze gaat ophangen, dan blijft alleen nog het paneel en de rond rondom het scherm zichtbaar. Dat is echt totaal niet interessant kan ik je vertellen, na 2 dagen kijk je daar niet meer naar ;)

Ik zou dus de 'duurdere' Dell variant nemen mits je budget dit toelaat. De dunne randen zijn echt geweldig :)

• slayerrp
@ kihon - Ik heb net even gauw naar P2314H schermen gekeken, die blijken gebruikt te worden op een andere afdeling van m'n werk. Zie er op zich erg netjes uit, kan er helaas even niks op aansluiten, dus daar heb ik even niks aan.

@ stin00 - Voor mij was dus ook de prijs van iiyama de grootste trekfactor, maar als ik dan even op lange termijn ga kijken. Wat is 50 euro per scherm nou op bijv 5 jaar levensduur. 10'tje per jaar, dat is nog overkomelijk. Welke displays heb jij hangen ?

De dunne bezels van de Dell zijn wel heel erg strak, zeker als bijv de triple setup ziet van deze user

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Heb zelf ook zitten kijken naar die andere Dell, U2414H.
Ook vanwege dunne bezels. Maarja toen kon ik opeens een goede deal krijgen op de P- versie :)

Ik gebruik tot nu toch maar 1 scherm.

@ stin > Die Iyama zegt wel 75Hz, maa rje moet wel nagaan dat dat niet op zijn native resolutie is.
Is erg misleidend. Naarmate je de resolutie lager zet, kan je de refreshrate hoger zetten ja; leuke marketing truuk :(

Heb mijn scherm overklokt op 72Hz (vorrnamelijk voor films/series) En min 72 fps in game smet een 72Hz refreshrate is wel zo lekker :)

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

• slayerrp
Die dunne bezels lijken me toch echt wel ideaal in een triple setup. Anders heb je toch al gauw 2 tot 3 cm aan zwart tussen displays.

Lekkere marketing van iiyama dan, het is niet dat ik een monitor kiest op basis van Hz, zo'n progamer ben ik toch niet :)
Pagina: 1