• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:49
Ik kreeg het volgende van iemand doorgestuurd, omdat ik zelf regelmatig nog wel eens iPhones repareer. Maar wat hier gezegd wordt heb ik nog nooit eerder gehoord.

Iemand die hier bekend mee is? Klinkt alsof de gebruikers zelf iets doms verkeerd hebben gedaan.

we hebben een probleem... Jesse heeft de telefoon samen met Marcel keurig ingesteld. Nu was er een Apple update. Deze heeft hij gedownload. Vervolgens is het niet meer mogelijk om op WiFi te gaan waar dan ook. Marcel heeft het opgezocht op internet en het blijkt een bug te zijn. Apple weet ervan maar doet er niets aan. Jesse kan dus nu niet op internet. Dat is ook niet meer mogelijk aldus Apple. Je kan alleen via een betaald abonnement maar dat heeft hij niet. In ieder geval niet voor internet. Ik wil je de telefoon dus terug doen..... Wanneer je dochter deze update had binnengehaald was er hetzelfde gebeurd.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Ik zou ze eerst even willen verzoeken om de iPhone opnieuw te herstellen via iTunes en geen backup terug te zetten. Als wifi het dan weer doet: is er niks aan de hand. Werkt wifi nog steeds niet: dan is het defect. Echter heb ik ook enig mensenkennis. Genoeg mensen die dingen zelf verkloten en het alles en nog wat de schuld geven. Al werkt het een week lang na een update en dan opeens niet: ja sinds ik een update heb werkt het niet, ligt aan update niet aan mij.

Ik zou dus even 'vriendelijk' willen verzoeken om de telefoon te herstellen via iTunes en NIET de backup terug te zetten. Vanaf daar verder kijken.

P.S. sowieso neem ik iemand al niet serieus wanneer ze zeggen:

"Apple weet ervan maar doet er niets aan. Jesse kan dus nu niet op internet. Dat is ook niet meer mogelijk aldus Apple. Je kan alleen via een betaald abonnement maar dat heeft hij niet.""

Geeft aan dat ze of van alles verzinnen, of totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.

P.P.S Je kan ze ook even de volgende link doorsturen. https://support.apple.com/en-us/ts1559

[ Voor 25% gewijzigd door ASNNetworks op 13-11-2014 00:16 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:49
Ik had ook al een beetje een gevoel dat de persoon in kwestie het probleem even gegoogled heeft en de eerste bron als feit heeft aangenomen.

Ik zal je info even doorsturen en het zal mij benieuwen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:21
Zonder het topic te willen kapen, maar ik zit met een vergelijkbaar probleem. Ik heb namelijk 1,5 maand geleden een iPhone 4S overgenomen via Marktplaats. Ik heb toen goed gecontroleerd of het toestel volledig werkte en er was niks mis mee. Tot deze week..

Ik kreeg begin van de week kortstondig de greyed out button. Na toepassing van de door Apple aangedragen oplossing (https://support.apple.com/en-us/ts1559) was de greyed out button verdwenen en kon ik Wi-Fi weer aan en uitzetten. Ik kon zelfs een kwartier lang verbinden met het Wi-Fi netwerk, maar helaas viel daarna de verbinding weg.
Nu kan ik helaas helemaal geen netwerken meer vinden. Ook de oplossingen van Apple bieden geen soelaas (https://support.apple.com/en-us/ts1559).

Ik denk dus niet dat het een softwarematige fout is, maar dat het aan de hardware ligt. Of het ligt aan de antenne of het ligt aan de Wi-Fi module. Zou het probleem te verhelpen zijn als ik een van deze twee vervang?

Overigens draait de iPhone 4S iOS 8.1.1 en een andere iPhone (4) pakt wel moeiteloos de Wi-Fi verbinding op.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Jappe op 18-11-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 13:13
Mr.Jappe schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:08:
...

Ik denk dus niet dat het een softwarematige fout is, maar dat het aan de hardware ligt. Of het ligt aan de antenne of het ligt aan de Wi-Fi module. Zou het probleem te verhelpen zijn als ik een van deze twee vervang?

Overigens draait de iPhone 4S iOS 8.1.1 en een andere iPhone (4) pakt wel moeiteloos de Wi-Fi verbinding op.
Is hardware. Als je hier in ifixit leest helpt de workaround inderdaad maar een kwartier en is daarna het probleem weer terug. De wifi chip zit echter op het logic board. De oplossing van ifixit behelst soldeerwerk en is voor de echte die-hards met de juiste tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
BellySM schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:14:
[...]

Is hardware. Als je hier in ifixit leest helpt de workaround inderdaad maar een kwartier en is daarna het probleem weer terug. De wifi chip zit echter op het logic board. De oplossing van ifixit behelst soldeerwerk en is voor de echte die-hards met de juiste tools.
Maar het gekke is, is dat ik sinds de oplossing van Apple geen last meer heb van het greyed out probleem. Immers, ik kan de knop van de WiFi aan- en uitzetten. Ik heb daar geen fohn of vriezer voor gebruikt. Vandaar mijn twijfel of dit een probleem is van de WiFi chip of van de antenne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 13:13
Een kleine moeite om dan even te proberen is je wifi accespoint en de eventuele router erachter opnieuw op te starten. Dan je iPhone opnieuw laten aanmelden op je wifi. Hopelijk brengt dat positieve verandering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
ASNNetworks schreef op donderdag 13 november 2014 @ 00:12:

P.S. sowieso neem ik iemand al niet serieus wanneer ze zeggen:

"Apple weet ervan maar doet er niets aan. Jesse kan dus nu niet op internet. Dat is ook niet meer mogelijk aldus Apple. Je kan alleen via een betaald abonnement maar dat heeft hij niet.""

Geeft aan dat ze of van alles verzinnen, of totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.
Dat was ook mijn eerste reactie |:-) Ik ben geen Apple fan maar één ding kan je zeggen over Apple en dat is dat de customer service goed is (soms koppig maar wel goed). Dit soort opmerking komt niet van Apple, 100% zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidersense
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-04 14:47
Water schade? Het duurt namelijk dan wel ff voor dat je toestel gek gaat doen.

Put that cookie down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
BellySM schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:29:
Een kleine moeite om dan even te proberen is je wifi accespoint en de eventuele router erachter opnieuw op te starten. Dan je iPhone opnieuw laten aanmelden op je wifi. Hopelijk brengt dat positieve verandering...
Tja, ook al geprobeerd in een eerder stadium. Maar de Wi-Fi doet het nu bijvoorbeeld wel weer langer dan een half uur. Zelfs na intensief gebruik. Eerder viel de verbinding weg als er een spelletje gespeeld werd. Er valt dus geen pijl op te trekken...

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Mr.Jappe schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:54:
[...]

Tja, ook al geprobeerd in een eerder stadium. Maar de Wi-Fi doet het nu bijvoorbeeld wel weer langer dan een half uur. Zelfs na intensief gebruik. Eerder viel de verbinding weg als er een spelletje gespeeld werd. Er valt dus geen pijl op te trekken...
Kan je stellen dat als de iPhone warmer wordt de WiFi slechter gaat functioneren/ ophoudt met functioneren?

offtopic: peil

• Mr.Jappe
Volkan1984 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:56:
[...]

Kan je stellen dat als de iPhone warmer wordt de WiFi slechter gaat functioneren/ ophoudt met functioneren?

offtopic: peil
Dat kon ik eerst stellen, maar nu valt de wifi veel willekeuriger uit. Gister deed de Wi-Fi het bijna de hele dag, ook na het spelen van Angry Birds en het bekijken van youtube-filmpjes. Na een hele nacht de telefoon niet gebruikt te hebben, kon ik vanochtend geen wifi netwerken vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Nog even een update: van het weekend een reflow van de Wi-Fi chip uitgevoerd en het probleem lijkt nu verholpen te zijn. Nog even afwachten voor hoe lang natuurlijk, maar de telefoon is in ieder geval goed te gebruiken nu. Bedankt voor de tips!
Pagina: 1