Wat zal als eerste moeten worden geupgrade in mijn systeem.

Pagina: 1
Acties:

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 17:07
Ik heb sinds een aantal weken een pc gebouwd van rond de 600 euro niet al te duur maar toch een mid range pc. Ik had een financiele meevaller dus ik kon hem meteen bouwen.

Nu omdat ik natuurlijk wil blijven upgrade is mijn vraag wat raden jullie me aan als eerste te upgrade.

Specs:
I5 4460 3,2ghz turbo 3,4ghz
8 gb 1600mhz ram geheugen
Gigabyte Sniper B5 gaming mb
Club 3d 280 Royalking 3gb videokaart
seasonic s12 550W
128gb crucial ssd
1TB Seagate HDD

Ik zelf denk dat mijn processor de bottleneck is en het beste als eerste vervangen kan worden ook omdat hij locked is en niet sneller kan draaien dan 3,4ghz. Nu is overclocken niet perse een ding wat ik veel wil gaan doen.

Mijn budget is niet van toepassing omdat ik gewoon moet sparen. en als ik upgrade meteen voor een grote update wil gaan. Dus misschien een I7 4790k . Of dat ik beter eerst de videokaart kan upgrade en dan mijn cpu.

Alvast bedankt voor de hulp.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Juist. Vrij karige post. Waarom zou je upgraden? Daarnaast, nu al posten terwijl je nog moet sparen is helemaal lame...

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ehm, geen denk ik? Mooi uitgebalanceerd systeem zo. Misschien een extra ssd of zo?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• baxic
Sorry voor de karige post. Ik wil upgrade omdat ik de games die uitkomen wel bij wil houden. zoals bijvoorbeeld een Gta V of Assassins creed unity. Nu denk ik eigenlijk wel dat die games draaien maar dit is gewoon mijn projectje. Misschien wil ik het gewoon upgrade om het te upgrade. En ja sparen gaat makkelijker als het over een paar honderd euro gaat inplaats van in een keer 800 euro.
SSD zit er ook in als boot plus 1tb seagate hdd.
Wat vinden jullie de bottleneck.

Ps ik pas mijn post wel een beetje aan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor games is de videokaart de zwakste schakel. De CPU kan prima mee en deze vervangen door een i7 heeft totaal geen nut bij games.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou het vooral afwachten wat je pc doet. Het is nu koffiedik kijken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
br00ky schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:05:
Ik zou het vooral afwachten wat je pc doet. Het is nu koffiedik kijken.
Upgraden moet je inderdaad pas doen wanneer het nodig is. Nooit iets kopen voor de toekomst omdat de prijzen van hardware altijd hard dalen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De pc is net een weekje of wat geleden in elkaar gezet. Als je dan al meteen gaat nadenken over upgraden, raar maar best als dat je hobby is.
Maar als je voor de hobby gaat prutsen, is het dan ook niet veel leuker om zelf uit te zoeken wat je hardware "doet", en waar de bottlenecks kunnen zitten?

Dat dus in plaats van hier te posten "wat zal ik eens over een paar maanden gaan kopen" ......

• baxic
Ik weet hoe en wat en ik zeg ook niet ik ga nu iets nieuws kopen. maar ik vroeg me gewoon af wat in dit geval de zwakste schakel zou zijn, Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1