Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2013] Exchange server rejoin DC

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
De Exchange server gaf plotseling aan dat hij niet meer werd vertrouwd door de DC.
Ik kon op internet geen passende oplossing vinden dus bedacht me op de Exchange server opnieuw aan het domain te koppelen (afmelden van domein, server herstart, opnieuw aanmelden bij domein en server herstart).
Moet er ook bij zeggen, omdat die in eerste instantie niet opnieuw wilde aanmelden bij het domain heb ik in AD de Exchange server verwijderd uit de lijst. Daarna kon die wel weer aanmelden,,, maar....
Dit had ik beter blijkbaar niet kunnen doen en heel Exchange werkt nu niet meer...

Alle services van Exchange starten niet meer.

Ook als ik een dcdiag s/:domain.nl doet, dan geeft ie meerdere keren de fout aan dat de RPC server niet bereikbaar is.

The event DFS Replication on server server.domain.nl could not be queried, error 0x6ba "The RPC server is unavailable".

The event Directory Service on server server.domain.nl could not be queried, error 0x6ba "The RPC server is unavailable".

The event System on server server.domain.nl could not be queried, error 0x6ba "The RPC server is unavailable".

Als ik EMC opstart, krijg ik de melding:

No Suitable Directory Servers found in forest domain.nl Site Default-First-Site-Name.

Ik heb de Exchange server op geen enkele manier meer aan de praat kunnen krijgen en heb noodgedwongen een nieuwe installatie uitgevoerd (heb de oude VM nog wel bewaar).

Nu is mijn vraag alleen hoe ik nu de oude database kan gebruiken in de nieuwe omgeving.
Of eventueel de e-mail die erin staat kan overzetten naar de nieuwe database.

[ Voor 28% gewijzigd door DaVaRiOuS op 13-11-2014 02:34 ]

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Ik neem aan dat je een backup hebt van die Exchange data? Die zou je dan natuurlijk kunnen restoren naar je nieuwe Exchange server.

Ik weet niet of het nog steeds kan, maar "vroeger" (in Exchange 2000 en 2003) kon je, als je de nieuwe Exchange server exact hetzelfde inricht als de oude Exchange server, de database files kopieren naar de nieuwe. Vervolgens laat je er een integrity check op los en kon je de database weer mounten. Let op: dit kan alleen als de Exchange server exact hetzelfde is ingericht, dus met dezelfde computernaam, IP-adres, Exchange organisation en dergelijke.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Move a mailbox database using database portability
Linke Loe schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:58:
Ik weet niet of het nog steeds kan, maar "vroeger" (in Exchange 2000 en 2003) kon je, als je de nieuwe Exchange server exact hetzelfde inricht als de oude Exchange server, de database files kopieren naar de nieuwe. Vervolgens laat je er een integrity check op los en kon je de database weer mounten. Let op: dit kan alleen als de Exchange server exact hetzelfde is ingericht, dus met dezelfde computernaam, IP-adres, Exchange organisation en dergelijke.
In Exchange 2007 en later zijn de DB's "portable" gemaakt. Het is allemaal wat makkelijker geworden.
Database portability is a feature that enables a Microsoft Exchange Server 2013 mailbox database to be moved to or mounted on any other Mailbox server in the same organization running Exchange 2013 that has databases with the same database schema version. Mailbox databases from previous versions of Exchange can't be moved to a Mailbox server running Exchange 2013. By using database portability, reliability is improved by removing several error-prone, manual steps from the recovery processes. In addition, database portability reduces the overall recovery times for various failure scenarios.

[ Voor 83% gewijzigd door Question Mark op 13-11-2014 09:04 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mocht bovenstaande niet werken, kun je bijvoorbeeld kijken naar deze tool van Veeam: http://www.veeam.com/microsoft-exchange-recovery.html

En als je dan toch bezig bent, hoe is je backup ingeregeld? ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik ben overigens wel benieuwd of de TS nu wel de verwijzingen naar de niet meer bestaande Exchange Server op een juiste manier uit zijn Exchange organisatie gehaald heeft. Daar zullen nog wel enkele stappen voor uitgevoerd moeten worden.

Verder (en dat is meer een algemene opmerking), mis ik nog wel een stukje eigen inzet in dit topic. Je concrete probleem is hoe mail uit een oude DB over te zetten is naar een andere Exchange server. Er wordt in de topicstart echter niet aangegeven wat allemaal al geprobeerd is, en waarom dit dat niet gewerkt heeft. En dat wordt eigenlijk wel verwacht.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Hoe was je Exchange server ingericht? Was het ook een DC?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

DaVaRiOuS schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:54:
De Exchange server gaf plotseling aan dat hij niet meer werd vertrouwd door de DC.
Ik kon op internet geen passende oplossing vinden dus bedacht me op de Exchange server opnieuw aan het domain te koppelen (afmelden van domein, server herstart, opnieuw aanmelden bij domein en server herstart).
En deze acties heb je uitgevoerd in een test omgeving (even refererend aan je andere Exchange2013 topic), of in een productie omgeving?

Als het in je testomgeving is, begin je beter helemaal van scratch.

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 13-11-2014 12:34 ]

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:02

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Oorzaak? Iemand een server in het domein gehangen met dezelfde naam? 8)7

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Pagina: 1