HDMI PC -> Scherm werkt plotseling niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-01 13:10

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat ik dit in de juiste categorie plaats. Deze avond had ik een verse installatie gedaan op mijn PC, welke is aangesloten op mijn tv via HDMI (dit werkte perfect, sinds de aanschaf), na de installatie kreeg ik ineens een zwart scherm te zien en in eerste instantie dacht ik aan een automatische driver update, maar helaas, na een half uur besloten om de spanning er te halen en de pc opnieuw te starten. Tot mijn grote schrik kreeg ik nog steeds helemaal niets te zien, zelfs geen bios scherm. Daarna heb ik een beeldscherm van een familielid gepakt en getest of dit wel werkte (vga) en dit werkt wel. Vervolgens weer met HDMI getest maar helaas. De tv zelf werkt wel, ik heb dit getest met de ps4 en receiver.

Kan ik nu veronderstellen dat de HDMI poort van de pc stuk is of zie ik iets over het hoofd? Het gaat om een onboard/moederbord poort, om precies te zijn de Asus AM1I-A, deze heb ik eind augustus aangeschaft.

Alvast bedankt

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Simpele test; probeer dvi of vga aansluiting. Een beetje research mag zelf ook wel gedaan worden!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Als je het bericht gelezen had, had je kunnen lezen dat vga wel werkt :X, dvi testen zal lastig gaan. Wij hebben thuis geen kabel of beeldscherm met dvi aansluiting.

[ Voor 39% gewijzigd door Satom op 13-11-2014 07:22 ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:26
Misschien moet je even in AMD software instellen dat je de HDMI-poort wilt gebruiken.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Dat zou toch niet uit moeten maken betreft het bios/boot scherm? Deze zie zie ik namelijk ook niet, ik kan het uiteraard proberen.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:06
Niet toevallig je computer aangesloten op meerdere schermen?

Anders eerst even je computer opstarten e.d. met dat VGA scherm en vervolgens ook de HMDMI aansluiten. Kun je zien of de computer het scherm wel herkent.

don't mind me

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Nee, het raarste is dat ik gewoon aan het 'computeren' was toen het beeld ineens op zwart ging (met de HDMI verbinding). Ik denk dat ik jou laatste optie nog wel even zou kunnen testen :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zit hij rechtstreeks op je tv HDMI aansluiting of b.v. via een receiver?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Normaal gesproken tussen een splitter, vanwege het DIY Ambilight, maar ik heb ook al rechtstreekse aansluiting getest (werkt ook niet).

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:14

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Je zou kunnen proberen 2 monitoren aan te sluiten, vga en die hdmi.
Eens zien of windows hem wel detecteerd.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Pagina: 1