Benodigdheden voor een Webserver..

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dani-22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22
Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn eigen webserver voor kleinschalig hosting, voor vrienden enzo.

Nu is mijn vraag, wat ben ik hier allemaal voor nodig om dit te realiseren?
Zowel hard- als software matig..

Alvast bedankt

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als het niet al te zwaar is, is een simpel P2-tje wel voldoende, prop er wat mem in (128 MB als je geen al te intensieve spullen hebt), en hang hem aan een permanente connectie.

Mik er WinNT4/2K met IIS op, install iets als PC-Anywhere of Terminal Services en wat wil je nog meer? Dit moet draaien voor niet al te intensief gebruik. Wil je echt zware webpages hosten moet je iig meer memory en ook een snellere CPU hebben.

Ik heb zelf een P2-333 met Win2k en IIS draaien, met 5 pages momenteel en 192 MB RAM, en dat werkt als de brandweer.

Virussen? Scan ze hier!

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
crosspost, zie ook in Software Algemeen

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik draai zelf ook een webserver...
Ik gebruik Apache Webserver en dit bevalt mij goed. Ik had eerst Xitami, maar deze heeft geen goede MySQL ondersteuning met PHPmyAdmin.

En over de PC. hang hem achter een snelle connectie. Gooi er een beetje geheugen in en voila. Je hebt een goeie webserver

Veel suc6 ermee *D

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Op woensdag 13 juni 2001 11:52 schreef wildhagen het volgende:
Als het niet al te zwaar is, is een simpel P2-tje wel voldoende, prop er wat mem in (128 MB als je geen al te intensieve spullen hebt), en hang hem aan een permanente connectie.
Tot hier allemaal goed, maar net hierna gaat het totaal verkeerd.
Mik er WinNT4/2K met IIS op, install iets als PC-Anywhere of Terminal Services en wat wil je nog meer? Dit moet draaien voor niet al te intensief gebruik. Wil je echt zware webpages hosten moet je iig meer memory en ook een snellere CPU hebben.
Gewoon Linux, Apache, PHP en MySql installeren.

btw, wat zijn "zware weppages" ???

[edit] Je hebt slechts meer dan 128Mb ram nodig als je intensief dynamische pagina's (php en cgi) in combinatie met een database gaat gebruiken (vooral voor dat laatste). Een zwaardere proc enkel als je honderden connecties tegelijkertijd aan moet kunnen.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon Linux, Apache, PHP en MySql installeren.
Kwestie van smaak hoor, maakt niet zo gek veel uit.
btw, wat zijn "zware weppages" ???
Zaken als ASP en Java enzo, server-side spul. Uiteraard kan dat allemaal ook wel op een P2-333 met 128 MB, maar lekker is anders...

Virussen? Scan ze hier!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
[url="/listtopics.php/6"]Hardware Algemeen[/url] >> [url="/listtopics.php/24"]Hosting & Webserver Soft/Hardware[/url]

Verwijderd

Installeer Linux (Slackware, RedHat, Suse, Whatever), scheelt je een bak geld, er vanuit gaande dat je alles op de legale manier wilt doen tenminste >:) , en volg deze howto: http://home.nielsonline.com/temp/linuxmag.htm (of koop de laatste Linux Magazine :) )

Voor Linux is niet veel mem nodig.. een P166 met 64 MB is perfect, heb 't zelfde ook draaien met RedHat 6.2, draait als een tiet :)

• Mark
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op woensdag 13 juni 2001 13:40 schreef [nielsonline] het volgende:
Installeer Linux (Slackware, RedHat, Suse, Whatever), scheelt je een bak geld, er vanuit gaande dat je alles op de legale manier wilt doen tenminste >:) , en volg deze howto: http://home.nielsonline.com/temp/linuxmag.htm (of koop de laatste Linux Magazine :) )
Is die manual niet een beetje outdated ??? Apache 1.3.14 en PHP4.0.1pl1 :7

• Mark
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op woensdag 13 juni 2001 15:53 schreef sproggle het volgende:
http://www.apachetoolbox.com :D
Die werkt inderdaad leuk, let wel op dat (als je GD en TTF support wilt in PHP) je het php config script wel effe aanpast en deze dingen aanzet, hier heb ik me al een paar keer in vergist :)

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 22:18
een flinke upload

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:33
ik moet met mijn voorganger meegaan.. de hardware en software voor een webserver is vaak niet duur in vergelijking tot de connectie met internet :)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 15:52 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Is die manual niet een beetje outdated ??? Apache 1.3.14 en PHP4.0.1pl1 :7
Boeiuh, het werkt vandaag de dag nog op precies dezelfde manier :)

't heeft overigens een maand of wat geduurt voor er plaats was in Linux Magazine, vandaar dat de versienummers nu wat oud zijn.
Pagina: 1