Trackpad clicks niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 10:34
Beste Tweakers,

Dit is nu de tweede keer dat het bij mij voorkomt. Mijn MacBook Pro klikt aan de linkerkant niet zo goed als de rechterkant. Nu kan ik hem wegbrengen om hem te repareren, maar ik vraag mezelf ook af hoe kan dit elke keer bij mij voorkomen? Ik doe er niet iets speciaals mee, maar dit nu al de zoveelste keer.

Hebben jullie hier ervaring mee toevallig?

Gr,

FRGert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:08

TommieW

Numa numa.

Misschien is er vuil onder gekomen. Je zou dit kunnen voorkomen door bijvoorbeeld niet te eten bij je laptopje. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
Dat is wel vreemd. Weet namelijk 100% zeker dat ik niet heb gegeten boven de MacBook Pro. Ik had hem wel op mijn schoot. Het is echter wel vervelend, omdat je dit niet kan oplossen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik had dat ook. Kan komen doordat de batterij een klein beetje uitzet als hij warm wordt. Bij mij is de behuizing vervangen onder garantie.

Afgelopen week had ik het toevallig weer. Af laten koelen en een papiertje eronder schuiven om de klik weer soepel te maken verhielp het deze keer. Lukte vorige keer niet, omdat het trackpad toen helemaal scheef zat, de linkerkant stak boven de behuizing uit terwijl de rechterkant lager dan normaal verzonken lag.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
Canaria schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:23:
Ik had dat ook. Kan komen doordat de batterij een klein beetje uitzet als hij warm wordt. Bij mij is de behuizing vervangen onder garantie.

Afgelopen week had ik het toevallig weer. Af laten koelen en een papiertje eronder schuiven om de klik weer soepel te maken verhielp het deze keer. Lukte vorige keer niet, omdat het trackpad toen helemaal scheef zat, de linkerkant stak boven de behuizing uit terwijl de rechterkant lager dan normaal verzonken lag.
Ben gelukkig niet de enigste dan. Maar ik had niet het gevoel dat hij heel warm was. Ik ben nu bezig met een reservekopie aan het maken en ga van het weekend even langs waar ik hem heb gekocht.

Het probleem is, als er vuil onder is gekomen dat je hem niet zo gemakkelijk open schroeft en schoonmaakt. Aangezien je gewoon garantie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
Gistermiddag na een paar weekjes wachten op de juiste schroevendraaiers uit verweggistan ;) dit probleem bij mijn macbook air late 2010 verholpen.
Er zat denk ik een zand korreltje of kruimeltje tussen de ruimte van het trackpad en de unibody behuizing :)

Even de guide van iFixit gevolgd, de laptop uitgekuisd (zat nog veel meer meuk en stof in!) met een kwastje en was perslucht (en eerlijk gezegd ook zelf wat geblazen) Zeker in en bij de fan zat een heleboel fijn stof. Daar bleef maar uit komen bij blazen. De laptop is meteen weer wat stiller.... :z

Actually, het gedeelte van de trackpad waar je kunt klikken (de beneden hoeken, oftewel de onderste kant van het trackpad) wordt in de behuizing terug omhoog gedrukt door een magneet, na het naar beneden duwen (klikken) In die ruimte kan wat zooi terecht komen.

Zo herinner ik me dat het trackpad een tijdje een moeite had met één van hoeken om te klikken. Later was dan probleem vanzelf weer weg. Mijn vermoeden was dat het kruimeltje wat er toen zat, uiteindelijk ook weer vanzelf verdwenen was.

[ Voor 10% gewijzigd door autoreverse op 15-11-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Ik weet niet of het probleem inmiddels al opgelost is, maar ik heb hier voorheen ook last van gehad, wat bleek nou? De accu was opgezwollen, deze zit precies onder je trackpad met als gevolg dat je niet meer kon klikken. Google maar eens op "macbook pro swollen battery (trackpad)" en dan op afbeeldingen. Probeer anders de accu eruit te halen en laptop aan te zetten met netsnoer eraan vast, controleer of je trackpad nu wel fatsoenlijk klikt tijdens gebruik.

[ Voor 19% gewijzigd door YaniSuN op 17-11-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
autoreverse schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:00:
Gistermiddag na een paar weekjes wachten op de juiste schroevendraaiers uit verweggistan ;) dit probleem bij mijn macbook air late 2010 verholpen.
Er zat denk ik een zand korreltje of kruimeltje tussen de ruimte van het trackpad en de unibody behuizing :)

Even de guide van iFixit gevolgd, de laptop uitgekuisd (zat nog veel meer meuk en stof in!) met een kwastje en was perslucht (en eerlijk gezegd ook zelf wat geblazen) Zeker in en bij de fan zat een heleboel fijn stof. Daar bleef maar uit komen bij blazen. De laptop is meteen weer wat stiller.... :z

Actually, het gedeelte van de trackpad waar je kunt klikken (de beneden hoeken, oftewel de onderste kant van het trackpad) wordt in de behuizing terug omhoog gedrukt door een magneet, na het naar beneden duwen (klikken) In die ruimte kan wat zooi terecht komen.

Zo herinner ik me dat het trackpad een tijdje een moeite had met één van hoeken om te klikken. Later was dan probleem vanzelf weer weg. Mijn vermoeden was dat het kruimeltje wat er toen zat, uiteindelijk ook weer vanzelf verdwenen was.
YaniSuN schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:45:
Ik weet niet of het probleem inmiddels al opgelost is, maar ik heb hier voorheen ook last van gehad, wat bleek nou? De accu was opgezwollen, deze zit precies onder je trackpad met als gevolg dat je niet meer kon klikken. Google maar eens op "macbook pro swollen battery (trackpad)" en dan op afbeeldingen. Probeer anders de accu eruit te halen en laptop aan te zetten met netsnoer eraan vast, controleer of je trackpad nu wel fatsoenlijk klikt tijdens gebruik.
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb hem de laatste tijd niet vaak meer in gebruik, maar gisteren was de klik weer terug. Dus ik denk dat het dus licht aan de batterij en misschien in combinatie met dat er stof tussen zit.

Verder ga ik hem niet open schroeven, vooral omdat ik er nog garantie op heb zitten en daarom liever naar een Apple Reseller of Apple zelf breng. Ik wacht nog even af, mocht het weer voorkomen sta ik direct bij ze voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
O wacht maar als je garantie hebt dan natuurlijk niet zelf gaan sleutelen!

Trouwens, ik zou ook niet afwachten of het nog een keer gebeurd, ik zou 'm nu ter reparatie aanbieden. Stel dat het je batterij is, dan is dat vast te diagnostiseren door Apple, ook al speelt het probleem op dat moment even niet. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
autoreverse schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:45:
O wacht maar als je garantie hebt dan natuurlijk niet zelf gaan sleutelen!

Trouwens, ik zou ook niet afwachten of het nog een keer gebeurd, ik zou 'm nu ter reparatie aanbieden. Stel dat het je batterij is, dan is dat vast te diagnostiseren door Apple, ook al speelt het probleem op dat moment even niet. Toch?
Ja dat is waar, zodra ik tijd heb breng ik hem even langs. Ik heb een regelmatige timemachine back-up dus hij is zo weggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Earl Grey
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-02 09:09

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

Heb mijn klikprobleem (2008 macbook unibody) verholpen door de onderkant los te halen. Hierna de accu eruit en een schroefje op het trackpad een milimeter aan te draaien. Klikt weer als nieuw ;)

Ik weet trouwens niet of de accu van de 2010 macbook user replacable is, maar misschien heb je er iets aan :+

13" MacBook Pro | iPhone Xr

Pagina: 1